Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول خدا صلی الله علیه و آله فرموده‌اند هر که شب و روز خود را سپری کند و از سه چیز برخوردار باشد نعمت دنیا بر او تمام شده است.

مشرق- پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله فرمودند:

هر که شب و روز خود را سپری کند و از سه چیز برخوردار باشد نعمت دنیا بر او تمام شده است: کسی که صبح و شامش را در تندرستی و آسایش خاطر گذراند و خوراک روز خود را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و اگر چهارمین نعمت را هم داشته باشد ، نعمت دنیا و آخرت را کامل دارد و آن(چهارمین) نعمت ایمان است.

متن حدیث: 

رسولُ اللّه صلی‏ الله ‏علیه و ‏آله:

مَن أمسی وأصبحَ وعِندَهُ ثَلاثٌ فقد تَمَّت علَیهِ‏النِّعمَةُ فی الدُّنیا : مَن‏أصبَحَ و أمسی مُعافیً فی بَدَنِهِ ، آمِنا فی سَرْبهِ، عِندَهُ قُوتُ یَومِهِ. فإن کانَت عِندَهُ الرّابِعَةُ فَقد تَمَّت علَیهِ النِّعمَةُ فی الدُّنیا والآخِرَةِ ؛ وهُو الإیمانُ.

"تحف العقول، صفحه ۳۶"

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی حدیث روز سخن پیامبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۷۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر سه‌شنبه در دیدار با جامعه قرآنی که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مسجد میرزاعلی اکبر اظهار کرد: فعالیت‌های قرآنی در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان پارس آباد از سطح بالای کمی و کیفی برخوردار بوده و تحسین‌برانگیز است.

وی فعالان و متولیان قرآنی را بر تلاش مضاعف در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه توصیه کرد و افزود: جذابیت کتاب مقدس قرآن منحصر به فرد است و باید این جذابیت در سطر به سطر زندگی در قالب زندگی با آیه‌ها به مردم بیان شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری افزود: جاذبه اصلی قرآن به این است که سوالات و نیازهایی که انسان در زندگی دارد، تنها از طریق قرآن به این نیازها و سوالات، پاسخ داده می‌شود.

آیت الله عاملی بیان کرد: برترین تکریم انسان توسط خداوند در قرآن ذکر شده و هدف خلقت توسط آیات الهی به درستی بیان شده است.

وی گفت: ظلم و ستم در نظر انسان امری ناپسند است و در قرآن نیز خداوند در آیات متعددی انسان‌ها را از ظلم برحذر کرده و این نشانگر همخوانی قرآن با ذات و فطرت انسان‌ها است.

امام جمعه اردبیل قرآن را بزرگترین و ارزشمندترین نعمت خدا برشمرد و افزود: اگر خداوند تمام نعمت‌ها را به بشریت ارزانی می‌داد ولی قرآن را نمی‌داد، ما هیچ چیز نداشتیم.

آیت الله عاملی از خانواده‌ها و فعالان امر فرهنگی و قرآنی خواست؛ در ترویج سبک زندگی قرآنی و تبیین پیام‌های اخلاقی، اجتماعی قرآن و سیره ائمه معصومین (ع) در خانواده و جامعه تلاش کنند.

کد خبر 6063506

دیگر خبرها

  • پیامبر (ص) الگوی انسان قرآنی است + فیلم
  • ماجرای کسانی که چهره آدم دارند،اما قلب آنها قلب حیوان است
  • حدیث امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان
  • قرآن جامع‌ترین منبع پاسخگویی به نیاز بشریت است
  • گشوده شدن درب های آسمان در ماه رمضان
  • رمضان را دریاب
  • ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد
  • حدیث امام حسن (ع) درمورد معنای بزرگواری
  • سکانس‌هایی از فیلم مشت
  • گناه، پلیدی روح است و «اهل بیت» باید از این پلیدی دور باشند