Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:59:41 GMT

کم آبي مهمترين دغدغه صنعتگران گرمساري است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۸۴۹۲

کم آبي مهمترين دغدغه صنعتگران گرمساري است

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- نماينده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شوراي اسلامي گفت: کم آبي مهمترين دغدغه صنعتگران در نواحي و شهرک هاي صنعتي شهرستان گرمسار است.

غلامرضا کاتب روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: اکنون براي تمامي نواحي صنعتي استان سمنان 360 ليتر در ثانيه آب تامين شده که اين مقدار کافي نيست و با توجه به اين که آب يکي از شاخص هاي اصلي براي جذب سرمايه ‌گذار براي ايجاد واحد صنعتي است، کمبود اين منابع، موجب بي‌رغبتي فعالان اقتصادي مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اين که در کوتاه مدت و با توجه به شرايط کنوني، شهرک صنعتي ايوانکي به 140 ليتر در ثانيه آب نياز دارد، خاطرنشان کرد: در صورت تامين آب مورد نظر، سرمايه‌گذاران بيشتري به اين استان جذب مي شوند و در نتيجه توليد و اشتغال افزايش پيدا مي کند.
وي اظهارداشت: در استان سمنان 6 هزار و 800 هکتار اراضي صنعتي، يک منطقه ويژه اقتصادي و 20 شهرک و ناحيه صنعتي وجود دارد که همه آن ها در تامين آب مشکل دارند که ضروري است مسوولان براي رفع اين معضل اقدام اصولي کنند.
کاتب اضافه کرد: مشکل تامين آب شهرک صنعتي ايوانکي و نواحي صنعتي گرمسار را مي توان با بهره برداري از رودخانه حبله‌رود حل کرد و با استفاده از آن حدود 40 تا 50 ليتر در ثانيه آب مورد نياز را تامين کرد.
نماينده مردم شهرستان هاي گرمسار و آرادان در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: طبق ماده 81 قانون الحاق مقررات مالي دولت، دستگاه هاي اجرايي مکلف هستند که زيرساخت هاي لازم را براي واحدهاي صنعتي و منطقه ويژه اقتصادي تامين کنند و خدمت رساني داشته باشند و با وجود صراحت قانوني به اين مساله در برخي موارد بي‌ توجهي مي شود.
وي از جمله راه هاي تامين آب شهرک هاي صنعتي را تغييرکاربري چاه ها از بخش کشاورزي به بخش صنعت و تخفيف آب براي صنعت در برنامه ششم توسعه کشور ذکر کرد وگفت: با تامين آب مناسب در مرحله اول براي جوانان بومي سمنان اشتغال ايجاد مي شود و در گام هاي بعدي موجب توسعه و رشد استان مي شود.
به گزارش ايرنا، شهرک صنعتي ايوانکي با وسعت 32 هزار هکتار در کيلومتر 50 جاده گرمسار- تهران واقع شده است.
گرمسارغربي ترين شهرستان استان سمنان و داراي وسعت پنج هزار و 182 کيلومتر مربع و جمعيتي حدود 70 هزار نفر است، اين شهرستان از شمال به دماوند، از غرب به ورامين، از شرق به شهرستان آرادان و از جنوب به کوير مرکزي محدودمي شود.
شهرستان گرمسار در نزديکي تهران قرار دارد و از استقرار حدود 50 درصد از واحدهاي صنعتي استان سمنان و واحدهاي آموزش عالي متعدد برخوردار است.
ميانگين سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 ليتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 ليتر است، در استان سمنان حدود يک ميليارد و 250 ميليون مترمکعب آب در سال توليد مي شود و حدود 150 ميليون مترمکعب کسري مخزن وجود دارد.
6026/7339
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه شورای مسکن استان گفت:  آمادگی تامین و اعطای زمین به واحد‌های تولیدی برای احداث مسکن ملی ویژه کارگران آنها وجود دارد.
وی افزود: واگذاری زمین برای متقاضیان واجد شرایط طرح جوانی جمعیت اولویت شورای مسکن  باشد.
محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم گفت: در شهرستان‌های سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار این ظرفیت وجود دارد که زمین به واحد‌های تولیدی و صنعتی واگذار شود تا برای کارگران واجد شرایطی که در سامانه ثبت نام کردند، مسکن ملی ساخته شود.
وی ضمن بیان اینکه ثبت نام متقاضیان در اغلب شهر‌های استان ادامه دارد افزود: برای متقاضیان واجد شرایطی که در سامانه ثبت نام کردند زمین تامین و واگذار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم واگذاری امور فرهنگی به مردم/ پیری جمعیت دغدغه جدی است
  • مشکلات اقتصادی و معیشتی مهمترین دغدغه مردم است
  • ایجاد چهار هزار شغل جدید در غرب استان سمنان
  • اعطای زمین برای تامین مسکن کارگران در سمنان
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • کارفرمایان در این روزهای سخت به ‌کارگران ‌توجه ویژه کنند
  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است