Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@00:15:04 GMT

13 هزار خانوارده زنجانی کمک های اولیه را فرا می گیرند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۸۷۷۷

13 هزار خانوارده زنجانی کمک های اولیه را فرا می گیرند

زنجان - ایرنا - مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته امسال 13 هزار خانواده در این استان با اجرای طرح خادم کمک های اولیه را فرا می گیرند که این رقم در سال گذشته11هزار خانوار بود.

شهرام میرزایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح خانواده آماده در مخاطرات (خادم) با راهبرد 'خانواده آماده، جامعه آماده' با هدف آماده سازی مردم در برابر حوادث و ارتقای سطح توانمندی آنها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب‌ آوری جامعه اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: این طرح از سال 95 همزمان با سراسر کشور در این استان نیز آغاز شده و ادامه این برنامه چشم انداز بهتری را در تحقق اهداف ترسیم شده بوجود می آورد.
میرزایی افزود: بر این اساس این جمعیت در سال جاری نیز آموزش های همگانی از قبیل مقابله در برابر مخاطرات سیل، زلزله و دیگر حوادث را در روستاهای هدف برگزار می کند که ارائه این مطالب به کاهش آسیب و خسارات احتمالی کمک می کند.
وی بیان کرد: طی سال گذشته آموزش های همگانی توسط کارشناسان مجرب این جمعیت از طریق صدا و سیما برگزار شد که استقبال مخاطبان را به دنبال داشت که این روند نیز امسال با جدیت پیگیری خواهد شد.
این مسئول ، اجرای مانور ساعت صفر در شهرستانها ، برگزاری مانور مشترک با راه آهن شمالغرب را از دیگر برنامه های این جمعیت ذکر کرد که در سال جاری و با هدف کسب آمادگی های بیشتر در هنگام بروز حوادث مترقبه و غیر مترقبه انجام می گیرد.
وی اظهار کرد: در آینده نزدیک نیز جمعیت هلال احمر استان با هلال احمر استان همدان مانور مشترکی امداد و نجات را برگزار خواهد کرد و با توجه به معین بودن این 2 استان برای یاری رساندن در هنگام بروز حوادث و سوانح مختلف نتایج مثبتی را به دنبال دارد.
میرزایی افزود: طبق رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان و با هدف گسترش آموزش های کمک های اولیه از ظرفیت های پایگاههای بسیج و مساجد در این بخش استفاده خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به تفاهم نامه این جمعیت با تیپ زرهی 216 برنامه هایی مورد توجه قرار داده که یکی از بندها شتاب بخشی در امداد رسانی و هماهنگی هایی قبل از حادثه است که تمرین های لازم اثر بخشی لارم را به همراه دارد.
7320/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي جمعيت هلال احمر كمك هاي اوليه مانور مشترك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۸۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند

سرپرست حج و زیارت استان زنجان گفت: یک هزار و ۲۷۰ زائر زنجانی از هفته اول خرداد به حج تمتع اعزام می‌شوند.

رحیم شکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: هماهنگی‌های لازم برای اعزام حجاج زنجانی به حج تمتع صورت گرفته است.

وی افزود: در همین راستا طبق هماهنگی انجام شده، یک هزار و ۲۷۰ زائر زنجانی برای انجام اعمال حج تمتع در قالب ۱۰ کاروان اعزام خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان زنجان گفت: طبق زمان‌بندی حجاج زنجانی طی روزهای هفتم، هشتم و نهم خرداد سال‌جاری از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

شکری همچنین از اعزام ۸۵ زائر عمره از این استان به سرزمین وحی خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۰ نفر از بانوان و ۴۵ نفر از مردان هستند.

وی ادامه داد: پروازهای عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده و مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان زنجان با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، اظهار داشت: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش پیدا کند.

کد خبر 748653

دیگر خبرها

  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • برگزاری دوره تربیت مربی کد ۳ هلال‌احمر اصفهان به میزبانی شهرستان نایین
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • حفظ کیان خانواده سلامت جامعه را ارتقا می‌دهد