Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ناجا با بیان اینکه مبارزه با جرایم خشن و مسلحانه یکی از اولویت‌های مهم پلیس است، گفت:‌متهمانی که با سلاح تجاوز به عنف می‌کنند یا باید به دست قانون بیفتد یا در همان مهلکه به هلاکت برسند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در گردهمایی روسای پلیس آگاهی فرماندهان انتظامی استان‌های سراسر کشور که صبح امروز در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، با بیان اینکه پیگیری موضوعات در نیروی انتظامی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری از اولویت‌های ناجا است، اظهار کرد: اولویت‌ها مشخص شده و هر معاونت از اولویت‌های احصا شده خود مطلع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اولویت ناجا در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است و حضرت آقا بر حمایت از تولید داخل تاکید کردند بنابراین یکی از راه‌های این موضوع مقابله با ورود کالای قاچاق خواهد بود. البته پلیس در این راستا مبارزه را از سال‌های گذشته آغاز کرده و به حمایت همه جانبه مردم و مسئولان نیازمند است تا از ورود کالاهای غیر ضرور و قاچاق جلوگیری کند.

اشتری اضافه کرد: پلیس آگاهی در این باره نقش مهم و اساسی را ایفا می‌کند و باید بر مجاری و گلوگاه‌ها و همچنین انبارهای مرکزی اشراف اطلاعاتی داشته باشد زیرا ممکن است کالاهای قاچاق در آنجا دپو شده باشد.

افزایش 40 درصدی کشفیات ریالی قاچاق کالا و ارز

فرمانده ناجا با اشاره به افزایش 40 درصدی ریالی کشفیات قاچاق کالا و ارز در سال 96 نسبت به سال 95 عنوان کرد: روند مقابله رو به رشد است اما شرایط فعلی ایده‌آل ما نیست و در این راستا با اشراف اطلاعاتی و همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه باید رشد بیشتری اتفاق بیفتد البته وزارتخانه‌های مرتبط نیز باید برای رسیدن به اهداف مد نظر به پلیس کمک کنند.

اشتری تاکید کرد:‌ به هیچ عنوان کوتاهی در مقابله با قاچاق کالا پذیرفته نیست علی‌الخصوص در استان‌های مرزی که در معرض و شرایط ورود کالای قاچاق هستند و باید جدیت و اشراف اطلاعاتی در این استان‌ها بیش از سایر استان‌ها باشد. باید بتوانیم با استفاده از تکنولوژی روز و فناوری‌ها به مقابله و مبارزه با قاچاق کالا بپردازیم. هر کامیون قاچاق کالا به ازایش چندین کارگر بیکار می‌شوند شرایط اقتصادی می‌طلبد که همه مسئولان و کسانی که در این زمینه مسئولیتی برعهده دارند با جدیت در این راه پلیس را همراهی کنند.

افزایش کشفیات سرقت در سال گذشته

وی اولویت بعدی در پلیس آگاهی را مبارزه و مقابله با سرقت عنوان و اضافه کرد: قرارگاه مقابله و مبارزه با سرقت نیز راه‌اندازی شده و در برخی از استان‌ها که سرقت بیشتری را به خود اختصاص داده بودند این موضوع با قوت بیشتری پیگیری می‌شود.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی کشفیات و برخورد ناجا در زمینه مبارزه با سرقت نسبت به سال‌‌های گذشته و همچنین نوع کشفیات افزایش داشته است.

اشتری تاکید کرد: البته در این راه ما در میانه هستیم و فاصله زیادی با ایده‌آل‌ها وجود دارد مردم از نیروی انتظامی توقع دارند زیرا وظیفه ما احقاق مردم مورد ظلم و ستم واقع شده است.

وی با اشاره به استفاده از بانک‌های اطلاعاتی عنوان کرد:‌ پلیس باید بر استفاده از بانک‌های اطلاعاتی متمرکز شود و این بانک‌ها در اختیار ماموران قرار گیرد این بانک‌ها می‌تواند برای اقدامات پیش دستانه به پلیس کمک کند. بانک چهره و انگشت‌نگاری ظرفیت‌هایی دارند که می‌توانند در ماموریت‌ها مورد استفاده پلیس قرار گیرند. امروز روش‌های سنتی دیگر پاسخگو نیست باید از روش‌های جدید و تکنولوژی روز و ظرفیت‌هایی که در اختیار پلیس است استفاده شود، همین طور سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها باید بانک‌های اطلاعاتی خود را در اختیار پلیس قرار دهند زیرا پیشگیری از جرم بر اقدامات انتظامی مقدم است. برای اینکه بتوانیم قدرت پیش‌بینی خود را افزایش دهیم باید از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

واکنش فرمانده ناجا نسبت به وقوع جرایم خشن و مسلحانه

اشتری در ادامه مبارزه با جرایم خشن و مسلحانه را یکی دیگر از اولویت‌های پلیس عنوان و اضافه کرد: تعداد این جرایم زیاد نیست اما همین مقدار هم شایسته کشور و مردم نخواهد بود و این موضوع به هیچ وجه در شان جمهوری اسلامی نیست.

فرمانده ناجا با تاکید بر اینکه در بحث جرایم خشن و مسلحانه باید با اقتدار برخورد شود، گفت: ماموران ما در این زمینه آموزش‌های لازم را دیده‌اند و آنها باید به موقع برخورد کنند و اینگونه نباشد که متهمان از دست ماموران فرار کنند. وقتی فردی با سلاح به یک مکان حمله می‌کند و در واقع تجاوز به عنف انجام می‌دهد یا باید به دست قانون بیفتد یا در همان مهلکه به هلاکت برسد. زیرا کسی که سلاح به دست شده است محارب است این یک حکم قضایی و الهی است.

اشتری اضافه کرد: دستگاه محترم قضایی در این باره همکاری خوبی داشته و افرادی که در این زمینه دستگیر می‌شوند باید با همکاری دستگاه قضایی به سزای عمل رسیدن‌شان با سرعت انجام شود تا باعث عبرت افراد متخلف دیگر شوند. در این حوزه به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آییم و از تمام ظرفیت‌های خود استفاده می‌کنیم حتی یک مورد هم از این جرم زیاد است.

نسبت به تخلف افراد قدرتمند بی‌تفاوت نخواهیم بود

وی با بیان اینکه مبارزه با جرایم اقتصادی یکی دیگر از اولویت‌های پلیس است، تصریح کرد: یکی از معضلات جامعه موضوعات اقتصادی است اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد باید با جرایم اقتصادی مبارزه کنیم. در همین راستا پرونده‌های خوب و قابل توجهی در سال گذشته و چند ماه ابتدایی امسال تشکیل و رسیدگی شده است پلیس نسبت به تخلف اندک افرادی که دست‌شان به جایی می‌رسد و قدرت دارند و سواستفاده می‌کنند، بی‌تفاوت نخواهد بود. ما بدون ملاحظه و بر اساس قانون با متخلفان برخورد خواهیم کرد. ناجا با متخلفین نظم در عرصه اقتصادی و جرایم اقتصادی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

اشتری تاکید کرد: حتی نباید از کوچک‌ترین جرم اقتصادی هم گذشت زیرا جرایم از خرد شروع می‌شوند و به بالا می‌روند.

وی خطاب به فرماندهان گفت:‌هر گونه جرم اقتصادی و تخلفی را که مشاهده کردید باید دقیقا بررسی کنید و با حفظ حرمت افراد به پرونده رسیدگی شود و قبل از صدور حکم جزئیات آن بیان نشود. ما به هیچ عنوان نباید کوتاهی کنیم حتی اگر فردی یا سازمانی از نظر ما خوب باشد اما باید با آنها بر اساس قانون برخورد کنیم برای ما افراد، گروه‌ها و جناح‌ها ملاک نیستند و تنها به قانون عمل می‌کنیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۸۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان

سلمان امیری گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان همدان در راستای مبارزه با قاچاق کالا، حین گشت‌زنی و کنترل محور‌های مواصلاتی استان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.

اوگفت: ماموران بلافاصله کامیون را متوقف کردند که در بررسی‌ها مشخص شد حامل ۲۰ هزار لیتر فرآورده نفتی قاچاق از نوع گازوئیل به ارزش ۶ میلیارد ریال است.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: در این رابطه کامیون توقیف و یک نفر دستگیر شد و پرونده در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

فرمانده انتظامی استان همدان با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا اقدامی برای حفظ و استقرار امنیت اقتصادی کشور است، از مردم خواست برای مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی هرگونه اطلاعات و اخباری را در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی و قاچاق به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و سامانه ۰۹۶۳۰۰ اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • قتل مسلحانه پزشک ماهشهری؛ کیفرخواست صادر شد
  • فرار نافرجام قاتلان فراری در خراسان جنوبی
  • صدور کیفرخواست پرونده قتل پزشک ماهشهری
  • بیش از ۴۰۰ سایت و صفحه مجازی به دلیل جرائم اقتصادی مسدود شد
  • دستگیری اراذل و اوباش سابقه‌دار در تبریز
  • دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • ♦️دستگیری سارق مسلح موتورسیکلت در کمتر از یک ساعت
  • مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد