Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسئول بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: 18 هزار نوزاد سال گذشته در سه تا پنج روز اول تولد در سطح استان مورد آزمایش غربالگری کم کاری تیروئید قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این دانشگاه، فیض الله برزگر افزود: از این تعداد 34 نوزاد مبتلا به کم کاری تیروئید شناسایی شدند که با تشخیص و درمان به موقع از عقب ماندگی ذهنی که مهم ترین عارضه این کم کاری است نجات یافتند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه کوتاهی قد، عقب ماندگی ذهنی و در موارد بسیار خفیف نیز عقب ماندگی چشمگیر درسی از مهم ترین عوارض درمان نشدن کم کاری تیروئید مادرزادی است، ادامه داد: این  بیماری به علت کاهش ترشحات غده تیروئید یا همان عضو پروانه ای شکل واقع در جلوی گلو روی می دهد و می تواند با ایجاد عقب ماندگی ذهنی،کودکان را راهی مراکز بهزیستی و توانبخشی کند.

وی با اشاره به طول درمان کم کاری تیروئید در نوزادان بیان کرد: درمان این بیماری از بدو تولد تا سه سالگی به طور مرتب انجام می شود تا زمانی که درمان کامل شود و تاکنون همه درمان ها با موفقیت انجام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام کم کاری تیروئید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۹۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود

جواد شاهین‌فر در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: ظهر شنبه و با حضور معاون درمان وزیر بهداشت آئین افتتاح طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این طرح‌ها شامل راه‌اندازی دستگاه سی تی اسکن پیشرفته و آم آرآی در بیمارستان امام حسن (ع) و… با حضور استاندار و مسئولان استانی خواهد بود.

کد خبر 6089442

دیگر خبرها

  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • کاهش سرانه تخت بیمارستانی خراسان شمالی نسبت به میانگین کشوری
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • رنکینگ بهاره بدمینتون نونهالان و نوجوانان خراسان شمالی انجام شد
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی