Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته وکلای موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس، سلامتی روحی و جسمانی جولیان آسانژ که ساکن سفارتخانه اکوادور در لندن است، به شدت رو به وخامت می‌رود.

به گزارش ایسنا، طبق نامه‌ای که ژانویه در روزنامه گاردین منتشر شد، سوندرا کروسبی پزشک دانشگاه بوستون و بروک چیشولم، روانشناس بالینی مستقر در لندن پس از بررسی‌های ماه اکتبر هشدار دادند سلامت روحی و روانی و جسمانی جولیان آسانژ، موسس سایت افشاگر ویکی‌لیکس در خطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در آن گزارش اعلام کردند: در حالی که نتایج دقیق ارزیابی‌ها محرمانه است، عقیده حرفه‌ای ما بر این استوار است که ادامه حبس او به لحاظ جسمانی و روحی برایش خطرناک است و نقض آشکار حقوق بشر در زمینه سلامت اوست.  

روز سه‌شنبه مراسمی به مناسبت ششمین سالروز ورود این روزنامه‌نگار جنجالی به سفارتخانه اکوادور و کسب پناهندگی مقابل این محل برگزار شد. او از سال‌ ۲۰۱۲ به محل این سفارتخانه در لندن رفته است و نگران استرداد به آمریکا از طریق سوئد است. گرچه اتهامی علیه آسانژ در آمریکا مطرح نشده اما او نگران است که بابت جاسوسی مرتبط با انتشار اطلاعات محرمانه ارتش آمریکا محاکمه شود.  

جنیفر رابینسون، وکیل حقوق بشری انجمن بین‌المللی وکلای دموکراتیک سه‌شنبه به نشریه اکسپرس گفت: انگلیس عامدانه به نیازهای پزشکی او بی‌اعتنایی می‌کند و همین منجر می‌شود تا او بین حق پناهجویی و حق درمان پزشکی یکی را انتخاب کند. هیچ‌کس نباید مجبور شود چنین انتخابی داشته باشد.

او افزود: ما از گزارشگر ویژه درخواست داریم تا به این مساله توجه ویژه نشان دهد و به سفارت اکوادور برود و از انگلیس بخواهد تا تضمین‌هایی برای خروج او از ساختمان سفارتخانه بدهد تا درمان‌های لازم ارائه شود.

وضعیت آسانژ به گونه‌ای است که چنانچه قدم به بیرون از ساختمان سفارتخانه اکوادور بگذارد، پلیس انگلیس او را بازداشت می‌کند. ماه فوریه رابینسون گفته بود: خطر استرداد به ایالات محده همواره وجود داشته و خواهد داشت. این خطر واقعی است و هیچ‌کس نمی‌تواند خطر این تهدید را نادیده بگیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه و انگلیس سفیر ایران را احضار کردند

وزارت خارجه انگلیس شامگاه یکشنبه و با صدور بیانیه‌ای گفته لندن «حمله مستقیم و بی‌سابقه ایران به اسرائیل و همچنین نقص حریم هوایی اردن و عراق را به‌شدت محکوم می‌کند». لندن مدعی شده در شرایط پرتنش منطقه این اقدامی «بسیار خطرناک و تشدید تنش غیرضروری» توسط ایران بوده است.

«استفان سژورنی» وزیر خارجه فرانسه نیز روز یکشنبه گفت در پی پاسخ ایران به اسرائیل، پاریس سفیر ایران را احضار می‌کند. سژورنی گفت: «من از وزارت خارجه خواستم تا سفیر ایران را روز دوشنبه احضار و پیام محکمی را ابراز کند». این مقام فرانسوی، مدعی شد «این ایرانی‌ها بودند که به اسرائیل حمله کردند».

منبع: برترین‌ها

tags # اسرائیل سایر اخبار چرا مو‌های بدن زنان کمتر از مردان است؛ آیا زنان مردان پشمالو را بیشتر می‌پسندند؟ مغز آلبرت انیشتین از مغز یک نئاندرتال کوچک‌تر بود! آیا انسان‌های اولیه عاشق می‌شدند؟ آنها چگونه همسر خود را انتخاب می‌کردند؟ قدیمی‌ترین راز تاریخ فاش شد؛ اول مرغ بود یا تخم‌مرغ؟!

دیگر خبرها

  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • روسیه تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس را غیرقانونی خواند
  • ردپای آمریکا در رسوایی خون آلوده انگلیس؛ طمع تجاری لندن مرگ بیش از هزار نفر را رقم زد
  • کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس دعوت شد
  • فرانسه و انگلیس سفیر ایران را احضار کردند
  • فرانسه و انگلیس دیپلمات های ایران را احضار کردند
  • انگلیس دیپلمات ایران را احضار کرد
  • کاردار ایران به وزارت خارجه انگلیس احضار شد
  • تظاهرات در پایتخت انگلیس برای توقف جنگ علیه غزه
  • چرا سیب بهترین انتخاب برای سلامتی است؟