Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان، وحید محمدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 29 خرداد در نشست خبری ششمین دوره سوگواره تعزیه استان کرمان با بیان اینکه تعزیه هنر مردمی است، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه نقشی را از حیث اجرایی برای خود متصور نیست، اما مباحث حمایتی را در راستای برپایی این هنر آیینی انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: تعزیه از اصلی‌ترین هنرهای ایرانی است و در کرمان نیز سابقه طولانی دارد، ضمن اینکه نقش برجسته‌ای در ماندگار کردن فرهنگ عاشورا داشته و جزو فرهنگ ایرانی اسلامی محسوب می‌شود.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان به نقش کمکی تعزیه در بالندگی هنر تئاتر اشاره کرد و گفت: نسبت به هنر تعزیه نگاه مردمی وجود دارد و جلوه‌های هنری در عرصه تعزیه کمک می‌کند که وقایع مذهبی از جمله عاشورا و کربلا معرفی شوند.
محمدی تصریح کرد: اداره کل ارشاد سعی می‌کند این هنرهای آیینی و سنتی را تقویت کرده و در استان ساختاری ایجاد شود که بتوان مباحث مربوط به آموزش و شناسایی هنرمندان تعزیه و ثبت گروه‌ها و پیگیری فعالیت‌های از این دست را داشته باشد.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: تعزیه‌خوانی میراثی است که تاکنون متکی بر آموزش‌های غیرکلاسیک بوده و سینه به سینه منتقل شده است، اما با برگزاری دوره‌های متعدد سوگواره که هنرمندان متعدد این حوزه را در کنار هم جمع می‌کند، مباحث استعدادیابی و آموزشی هم مدنظر قرار دارد.
محمدی با تأکید بر اینکه کیفیت آیین‌های سنتی نباید کاسته شود، تصریح کرد: وظیفه داریم از این میراث حمایت کنیم و در حوزه تعزیه سعی داریم نهادهای مختلفی را برای حمایت اساسی از آن به کار گیریم.
وی اظهارکرد: تعزیه هنر مردمی است و استقبال می‌کنیم که مؤسسات هنری در حوزه تعزیه شکل گیرند و هم شعبه انجمن تعزیه ایرانیان در کرمان راه‌اندازی شود.
محمدی تأکید کرد: در زمینه ایجاد مکان‌هایی برای برپایی مجالس تعزیه نیز ضرورت دارد تا با حمایت شهرداری‌ها بتوانیم این مسئله را گسترش داده و در مجموع سیاست‌ها به سمتی برود که این هنر در بین علاقه‌مندان و دوستان گسترش یابد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان فرهنگی محمدی تعزیه ارشاداسلامی سوگواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان، معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان  کرمان بر ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه تاکید کرد و گفت: در چندماه آینده دادگاه‌های صلح در کرمان راه اندازی خواهند شد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد امیر ابراهیمی در همایش روسا و دادستان‌های سراسر استان کرمان اظهار داشت: ۲۱  هزار و ۵۷۴ فقره پرونده در شرق استان با صلح وسازش مختومه شده است.

وی گفت: سال گذشته شورا‌های حل اختلاف در شرق استان ۲۱ هزار و ۵۷۴ فقره پرونده را با صلح وسازش مختومه نموده اند.

وی خاطرنشان ساخت: شورا‌های حل اختلاف شرق استان کرمان در سال گذشته مجموعا به ۲۶ هزارو ۸۵۱ فقره پرونده رسیدگی نموده اند و درصد پرونده‌های سازش شده به پرونده‌های مختومه در شورا‌های حل اختلاف شرق استان در سال گذشته ۳۷ درصد می‌باشد.

وی افزود: درسال گذشته ۲۶ هزارو ۹۹۵ فقره پرونده به شعب شورا‌های حل اختلاف در ۵ حوزه قضایی شرق استان کرمان وارد  و ۲۶ هزار و ۸۵۱ فقره پرونده با سازش مختومه گردیده است.

وی  به فعالیت شعبه شورا‌های حل اختلاف ویژه زندان در شهرستان بم اشاره و بیان داشت: در سال گذشته ۹۱ پرونده به این شورا‌ها وارد و ۱۱۴ پرونده مختومه شده است که از این تعداد ۱۱۰  پرونده به صلح و سازش ختم شده است.

حجت الاسلام ابراهیمی یادآور شد: طی سال گذشته تعداد  ۱۶  زندانی با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان شهرستان بم از زندان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

دیگر خبرها

  • مدرسه فریلنسری ایران راه اندازی می‌شود
  • پیشنهاد امیرعبداللهیان به ایرانیان خارج از کشور
  • راه‌اندازی مدرسه هنر در کاشان
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود منصوب شد
  • غرفه فرهنگ و هنر با موضوع خلیج فارس در سیریک راه‌اندازی شد
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود