Web Analytics Made Easy - Statcounter

کره شمالی اتهامات مطرح شده از سوی یک مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل درباره موارد جدی و گسترده نقض حقوق بشر رد کرده است. ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، علی رغم کاهش تنش های دیپلماتیک در شبه جزیره کره، پیونگ یانگ روز سه شنبه اتهامات مطرح شده از سوی یک مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل را رد کرده و این اتهامات را جعلی دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه در سخنانی ضمن متهم کردن کره شمالی به موارد گسترده و جدی نقض حقوق بشر گفت: تغییر چندانی در موارد نقض گسترده و سیستماتیک حقوق بشر در کره شمالی دیده نمی شود.

وی افزود: مردم کره شمالی زندگی و شان اجتماعی خود را برای دستیابی به حقوق اساسی بشر به خطر می اندازند، حقوقی مثل اجازه داشتن برای خروج از کشور و ارتباط با افراد در خارج از کره شمالی.

وی از پیونگ یانگ خواست تا با دفتر حقوق بشر سازمان ملل و به خصوص با بازرس حقوق بشر سازمان ملل در کره شمالی همکاری کامل داشته باشد. کره شمالی هرگز ماموریت بازرس ویژه حقوق بشر سازمان ملل را به رسمیت نمی شناسد.

زید رعد الحسین افزود: تجربه من بارها نشان داده است که گنجاندن وضعیت حقوق بشر در مذاکرات صلح نقش مهمی در دستیابی به یک صلح پایدار و معنادار در بلندمدت خواهد داشت.

بازرسان سازمان ملل در گزارش 2014 میلادی خود اعلام کرده اند که بیش از 80 تا 120 هزار نفر از مردم کره شمالی در اردوگاه های کار اجباری نگهداری می شوند.

چو میونگ نام معاون نماینده دائم کره شمالی در شورای حقوق بشر سازمان ملل در این باره گفت: اظهارات زید رعد الحسین بر اساس اطلاعات تایید نشده و جعلی است. کره شمالی متعهد به گفتگو است و در عین حال هرگونه سیاسی کاری، معیارهای دوگانه و گزینشی و اتهامات و قضاوت های بی پایه و اساس را رد می کند.

توماس اوجا کویینتانا گزارشگر ویژه حقوق بشر کره شمالی نیز بارها از آمریکا و سایر قدرت ها خواسته است تا مساله حقوق بشر را در اولویت مذاکرات با کره شمالی قرار دهند.

انتهای پیام/

R1036247/P36447/S8,87/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۹۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد

امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در دیدار با سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در بیروت گفت که اگر حزب الله نبود، رژیم صهیونیستی بخش اعظمی از خاک لبنان را مورد تجاوز قرار می‌داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، امین انصاری، دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در سفر به بیروت با سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر در این دیدار اظهار داشت: اگر حزب الله نبود، رژیم صهیونیستی بخش اعظمی از خاک لبنان را مورد تجاوز قرار می‌داد و در صورت پیروزی، این اتفاق به قدرت یافتن اسرائیل منتهی می‌شد. در حالی که امروز رسوایی شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه در برابر حزب الله موجب تضعیف جایگاه این رژیم در منطقه و امیدواری نیروهای انتفاضه در فلسطین شده است.

امین انصاری گفت: حزب الله با نیّات الهی و خالصانه و بر اساس مبانی اسلامی و شیعی تشکیل شده و باید توجه داشت که فعالیت‌های آن صرفاً نظامی نیست. امروزه حزب الله فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای در لبنان انجام می‌دهد و هزاران نفر را با تفکر اسلامی و انقلابی پرورش داده و مانعی جدی برای تبلیغ و جذب گروه‌های تکفیری شده است. یکی از شعارهای انقلاب اسلامی نیز حمایت از مستضعفان و آزادی خواهان جهان در برابر مستکبران بوده و این شعارها و آرمان‌ها محدود به مردم ایران نیست.

دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر افزود اجتماع نیروهای مخلص و فداکار لبنان زیر خیمه حزب الله و تبعیت آنان از سید حسن نصرالله که او هم خود را تابع فرامین ولی فقیه می‌داند، موجب وحدت، انسجام و اقتدار آنان شده است و اگر حزب الله نبود، این ظرفیت‌ها به اندازه کنونی به ثمر نمی‌رسید.

انصاری در ادامه به تبیین حقوق بشر آمریکایی و نام‌گذاری هفته حقوق بشر آمریکایی توسط مقام معظم رهبری پرداخت و گزارشی از اقدامات سازمان جوانان حقوق بشر در حوزه حقوق بشر آمریکایی را ارائه کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان ضمن اشاره به جنایات آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی سخنان راهبردی و ارزشمندی داشتند و ایشان پیشنهاداتی ارائه دادند که مورد توجه و استقبال انصاری دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر قرار گرفت.

انصاری پیش از دیدار با رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با دکتر مجتبی امانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان و حجت الاسلام و المسلمین سید کمیل باقرزاده رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

صفی الدین: عملیات «وعده صادق» ایران اتفاق بزرگی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پایان مسابقات شنای کارگران خراسان شمالی در هفته کار و کارگر
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • اصابت موشک کره‌شمالی به اوکراین؟
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران