Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@00:59:44 GMT

تصویب بسته حمایت از صادرات غیر نفتی

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۶۹۲۸۱

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تصویب بسته حمایت از صادرات غیر نفتی گام مهمی در جهت اجرا کردن برنامه‌های دولت با هدف تحقق اهداف از پیش تعیین شده در قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر افزایش 21 درصدی سالیانه صادرات است. ناطقان: به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری گفت: توجه به شرایط جدید اقتصاد کشور و اثر گذاری آن بر صادرات غیر نفتی در بخش‌های مختلف اعم از تغییر در گروه‌های کالایی و خدماتی صادراتی و بازارهای هدف از جمله نقاط قوت بسته حمایتی امسال در مقایسه با بسته‌های حمایتی سال‌های گذشته است و توجه به هدف‌گذاری‌های میزان صادرات درسال 1397 در حوزه‌های کالایی- خدماتی و کشوری حایز اهمیت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به موارد مندرج در قانون بودجه سال 97 کشور برای حمایت از صادرات غیر نفتی و در نظر گرفتن 13 هزار میلیارد ریال جهت پرداخت مشوق‌های صادراتی، تصریح کرد: هماهنگی دولت و مجلس شورای اسلامی و دیدگاه واحد در مورد حمایت از صادرات غیر نفتی به عنوان پیشران توسعه همه جانبه کشور واجد اهمیت است.
پرداخت مشوق‌ غیرمستقیم، اولویت بسته حمایت از صادرات غیر نفتی
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت پرداخت مشوق‌های غیر مستقیم را اولویت اصلی بسته حمایت از صادرات غیر نفتی دانست و با اشاره به تجارب سالهای گذشته در باره پرداخت جوایز مستقیم و بهره‌وری پایین این گونه پرداختها و همچنین مشکلات مترتب به پرداخت جوایز مذکور، جوایز و پرداختهای مستقیم را فقط در حوزه صادرات خدمات فنی و مهندسی دانسته و سایر پرداخت‌ها را از نوع مشوقهای غیرمستقیم توصیف کرد.
فعالیت‌های 9 گانه مندرج در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی
شریعتمداری به فعالیت‌های 9 گانه مندرج در بسته حمایت از صادرات غیر نفتی جهت پرداخت مشوق صادراتی اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها شامل حضور در نمایشگاه‌های بین المللی معتبر خارج از کشور و نمایشگاه اختصاصی در بازارهای هدف، کمک به راه‌اندازی مراکز فروش و بازاریابی محصولات صادراتی ایرانی در بازارهای هدف، پرداخت یارانه سود تسهیلات صادرکنندگان و نظام لجستیک واحدهای تولیدی صادرات گرا و بازسازی و نوسازی آنها (در قالب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای)، کمک به تبلیغات، بازاریابی ، اطلاع‌رسانی آموزش و فرهنگ سازی در حوزه صادرات، پرداخت مشوق صادراتی به کالا و خدمات با اولویت خدمات فنی و مهندسی اولویت‌دار، کمک به برقراری خطوط منظم ریلی، دریایی و هوایی، پرداخت بخشی از هزینه‌های ثبت نشانهای تجاری ایرانی در بازارهای هدف، کمک به تقویت و توسعه خوشه‌های و شبکه‌ سازی در بنگاه‌های کوچک و متوسط صادراتگرا و کمک به افزایش سرمایه صندوق ضمانت صادرات ایران است.
وی در ادامه تصریح کرد: سعی شده است با استفاده از نظرات متخصصان و کارشناسان و صادرکنندگان حوزه‌های مختلف، نسبت به درج عناوین تمامی زیر فعالیت‌های مرتبط با مشوق‌های صادرات، با هدف کمک به فعالیت‌هایی که به نحوی با صادرات غیر نفتی مرتبط هستند، اقدام شود.
اولویت پرداخت مشوق‌ غیر مستقیم ایجاد ارزش افزوده و تولید دانش بنیان است
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت توجه به زیرساخت‌های صادراتی از یکسو و فعالیت‌های ترویجی از سوی دیگر را از دیگر اولویت‌های پرداخت مشوقهای صادراتی دانست و گفت: اولویت پرداخت مشوق‌های غیر مستقیم ایجاد ارزش افزوده و همچنین تولیدات دانش بنیان است و خواهان توجه واحدهای تولیدی- صادراتی به تولید صادراتی با ارزش افزوده بالا با هدف امکان رقابت در بازارهای بین‌المللی از یکسو و ماندگاری در بازارهای هدف از سوی دیگر هستیم.
پنجاه و دومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با دستور کار برنامه حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی با حضور تمامی اعضای ستاد و به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد و در آن ضمن بررسی برنامه حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی در سال 97 ،‌ بسته حمایت از صادرات غیر نفتی تصویب شد.
بسته حمایت از صادرات غیر نفتی با هدف تحقق صادرات غیر نفتی 53.8 میلیارد دلاری در سال 1397 تدوین، تصویب و جهت اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.
منبع: فارس برچسب ها: محمد شریعتمداری ، صادرات غیر نفتی ، قانون برنامه ششم توسعه

منبع: ناطقان

کلیدواژه: محمد شریعتمداری صادرات غیر نفتی قانون برنامه ششم توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۹۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم

محمد خزامی رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان با اشاره به بحث صادرات محصولات شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان تنها تولیدکننده ورق‌‎های فولادی API در کشور، بازیگر تعیین‌کننده‌ای در تامین این محصول استراتژیک در بازارهای ایران و جهان به شمار می‌آید.

او با اشاره به اینکه ورق‌های API محصولی استراتژیک و غیرقابل جایگزین در توسعه زیرساخت‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به حساب می‌آیند، افزود: این ورق ها از خواص مقاومت مناسبی در مقابل عوامل بیرونی مانند خوردگی و شکستگی برخوردار هستند و ار این رو جایگاه بسیار ویژه‌ای در صنایع مختلفی از جمله نفت و گاز و پتروشیمی دارند.

رئیس صادرات شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: نقش‌آفرینی شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین این ورق فولادی برای توسعه زیرساخت‌های نفت‌وگاز کشور به خصوص پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک و همچنین رشد روزافزون صادرات ورق های فولادی عریض و کسب سهم این شرکت از بازارهای کشورهای اروپای غربی، حاشیه خلیج فارس و آسیای میانه خود مهر تاییدی بر سطوح بالای کیفیت محصول و ظرفیت‌های شرکت فولاد اکسین خوزستان در تامین ورق‌های فولادی عریض است.

خزامی با تاکید بر جایگاه ویژه شرکت فولاد اکسین در تامین این ورق‌ها یادآور شد: بدون شک شرکت فولاد اکسین خوزستان، با توجه به مسیر و روند رشد تولید و فروشی که در ماه‌های اخیر در پی گرفته است، در آینده‌ای نزدیک بازارهای صادراتی خود را در سایر کشورها نیز توسعه خواهد داد. 

او افزود: در همین راستا شرکت فولاد اکسین خوزستان به شکلی پررنگ و قدرتمند در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) حضور یافته است تا به این ترتیب ضمن تشریح و معرفی توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کم‌نظیر خود در سطح کشور، منطقه و حتی جهان، زمینه مناسبی را برای معرفی محصولات، توسعه بازارهای بین‌المللی، نقش‌آفرینی در تامین نیاز مصرف کنندگان ورق های فولادی عریض و کسب سهم بیشتر از بازار کشورها به ویژه کشورهای اروپایی و در انتها صادرات محصولات خود ایجاد کند. 

این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • صادرات بیش از ۱۴۷ هزار تن کالا از گمرکات مازندران
  • زلنسکی برای آمریکا چه نقشه‌ای دارد؟
  • تفاهم‌نامه همکاری صندوق‌های حمایت از صنایع پیشرفته و ضمانت صادرات امضا شد
  • تفاهم‌نامه همکاری مشترک صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق ضمانت صادرات امضا شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه