Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: دفاتر پیشخوان دولت موظفند بر اساس تعرفه مصوب اقدام به دریافت هزینه صدور کارت هوشمند کنند و در غیر این صورت با دفاتر متخلف برخورد و پروانه قعالیت آنها ابطال می‌شود. ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ اجتماعی تهران نظرات

سیف‌الله ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه صدور کارت هوشمند همچنان بر اساس برنامه‌ریزی ادامه دارد، اظهار کرد: تا امروز 44 میلیون و 500 هزار نفر برای دریافت کارت هوشمند پیش ثبت نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: از این تعداد 44 میلیون نفر مراحل ثبت نام را خود را تکمیل کرده‌اند و حدود 40 میلیون و 500 هزار کارت هوشمند برای افراد متقاضی صادر شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته صدور کارت هوشمند تا پایان سال 97 ادامه خواهد داشت و این در حالی است که امیدواریم در فرایند صدور کارت‌های هوشمند اعتبارات لازم نیز از سوی دولت به سازمان ثبت احوال اختصاص یابد.

ابوترابی بیان کرد:  هزینه تمام شده کارت‌های هوشمند به مراتب بالاتر از رقمی است که از افراد دریافت می‌شود ضمن اینکه سازمان برنامه و بودجه کشور وعده داده است که اعتبارات لازم در اختیار سازمان قرار خواهد گرفت که امیدواریم این امر محقق شود.

وی اضافه کرد: دفاتر پست و پیشخوان ملزم هستند بر اساس تعرفه‌ای که برای آنها پیش بینی و ابلاغ شده در خصوص هزینه صدور کارت هوشمند عمل کنند و در غیر این صورت بر اساس قانون با آنها برخورد می‌شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور افزود: متاسفانه برخی از دفاتر پیشخوان اقدام به دریافت پول بیشتر برای صدور کارت هوشمند کرده‌اند که گزارش آنها در اختیار بازرسی قرار گرفته است.

ابوترابی گفت: هموطنان می‌توانند در صورت هر گونه تخلف از سوی دفاتر پستی و پیشخوان موارد را به بازرسان مربوطه اطلاع و در ادامه به آنها تذکر و در صورت ادامه تخلف پروانه‌ها باطل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

R1491/P1014142/S2,25/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۹۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: پروانه ساختمانی سال گذشته حدود ۱۶۰۰ میلیارد ریال از منابع بودجه این منطقه را تامین کرده است که حدود ۳۱ درصد از کل منابع درآمدی منطقه ۱۵ را شامل می‌شود.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر اصفهان بیش از دو میلیون نفر جمعیت دارد که از این میزان حدود ۱۴۰ هزار نفر معادل بیش از شش درصد کل جمعیت نصف‌جهان در منطقه ۱۵ ساکن هستند که با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و هزینه‌های صدور پروانه در مسیر توسعه در سال‌های اخیر قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه مسئله اصلی در توسعه شهر، ساخت‌وساز است و در کنار آن تولید مسکن بر رونق حدود ۳۰۰ شغل اثر مستقیم دارد، شهرداری منطقه ۱۵ نیز هم راستا با سیاست‌های مدیریت شهری اصفهان برای تعالی این حوزه و صدور هر چه بیشتر پروانه ساختمانی فعالیت‌های قابل قبولی در این زمینه داشته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به رونق ساخت‌وساز در این منطقه، سال ۱۴۰۲، ۵۸۷ مورد پروانه ساختمانی صادر شده که علاوه بر قرار گرفتن در جایگاه دوم در بین مناطق پانزده‌گانه کلان‌شهر اصفهان از این حیث، بیشترین تعداد صدور پروانه در شش‌سال اخیر در منطقه را داشته است.

نظری‌پور با بیان اینکه با صدور این میزان پروانه بالغ بر ۲۸۰ هزار متر مربع با کاربری‌های تجاری و مسکونی به شهروندان اعطا شده است، گفت: طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ بیش از ۲۹۰۰ مورد پروانه ساختمانی در منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت سامانه هوشمند توسعه شهری اصفهان (سرا ۱۰)، بخشی از مراحل صدور پروانه ساختمانی و سایر فعالیت‌های حوزه شهرسازی به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود تا بتوانیم بیش از پیش شعار «در خانه پروانه بگیرید» را محقق کنیم.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: همواره توجه به رونق ساخت‌وساز در منطقه ۱۵ با سیاست‌گذاری در این حوزه و تلاش برای پاسخگویی هر چه سریع‌تر به ارباب‌رجوعان در دستور کار این منطقه بوده است.

وی ادامه داد: پروانه ساختمانی سال گذشته حدود ۱,۶۰۰ میلیارد ریال از منابع بودجه این منطقه را تأمین کرده است که حدود ۳۱ درصد از کل منابع درآمدی منطقه ۱۵ را شامل می‌شود.

کد خبر 745338

دیگر خبرها

  • زمین‌های قولنامه‌ای نخرید
  • بازگشت نسخه کاغذی به پیشخوان داروخانه‌ها
  • تعرفه بزرگ‌ترین مشکل روانشناسان است/ لغو پروانه متخلفین از ۳ ماه تا ۵ سال
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • ساخت ۳۰ پارکینگ جدید در تهران و اخطار سازمان هواپیمایی به دفاتر متخلف
  • صدور پروانه ساخت برای ۵ فیلم‌ سینمایی
  • تسریع صدور مجوزها در سازمان غذا و دارو
  • موافقت شورای صدور پروانه ساخت با ۵ فیلم‌نامه/ صدرعاملی مجوز گرفت
  • اسرائیل در صورت تداوم ماجراجویی‌ها پاسخ قاطعانه‌تری دریافت می‌کند
  • تامین ۳۱ درصد منابع درآمدی منطقه ۱۵ اصفهان با صدور پروانه‌های ساختمانی