Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این روز‌ها تنور مسابقات فوتبال به شدت گرم شده و مخاطبان آن پیر و جوان و خانم و آقا را شامل می‌شود؛ مسابقاتی که روز به روز رقابت‌ها پررنگ‌تر و هیجان بیشتر می‌شود؛ در میان این تب و تاب فوتبالی بخشی از مخاطبان، داوطلبان شرکت در بزرگترین ماراتن علمی هستند که باید خود را برای شرکت در رقابتی بزرگ آماده کنند و گاه چنان در این چند روز آخر درگیر حواشی و تب فوتبال و تفریحات این چنینی می‌افتند که تلاش‌های آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر زنده نام مشاور تحصیلی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تقارن مسابقات جام‌جهانی با کنکور اظهار کرد: هر چند سال یک بار کنکور و جام جهانی برای روز‌هایی هم زمان می‌شوند و این موضوع برای داوطلبان شرکت کننده در کنکور مشکل ساز است و سوالی در ذهن آنها  ایجاد می کند که تماشا و پیگیری مسابقات چه تاثیری در امتحان کنکور خواهد داشت.

وی ادامه داد: دانش آموزان کنکوری صرف نظر از نتایج آزمون و انتخاب رشته و دانشگاه باید یادشان باشد که  همانند خود فوتبالیست‌ها در واقع در آزمونی در سطح ملی ثبت نام کرده اند و قرار است در آن  شرکت کنند؛ همانطور که چشم خانواده و تمامی مردم به نتایج مسابقات فوتبال کشور ما است طبیعتا در یک ابعاد کوچکتر کسب نتایج عالی از طرف شما همانقدر برای خانواده و اطرافیان  خوشحالی دارد همانطور که یک فوتیالیسیت ملی اکنون متمرکز کار بزرگ خودش است شما هم نیاز به همین تمرکز دارید.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: مطلب دوم اینکه همیشه قبل و بعد از برگزاری مسابقه فوتبال دنبال کنندگان مسابقه متوجه حواشی و مسائل و نظرات مختلف هستند که همین کار باعث صرف کردن اوقات داوطلبان کنکور شده و کاهش زمان مفید درس خواندن و تمرکز را به دنبال خواهد داشت؛ بنابراین پیگیری حداقل یک مسابقه فقط به اندازه زمان مسابقه وقت شما را نخواهد گرفت.

زنده نام اظهار کرد: مطلب بعدی اینکه داوطلبان شرکت کننده قرار است در چند روز آینده حاصل یک سال حوصله به خرج دادن و تلاش و کوشش خود را در چند ساعت کنکور به نتیجه خوب برسانند پس چیزی تا روز برگزاری آزمون نمی‌تواند مهم تر باشد  یا اولویت بالاتری نسبت به همین هدف نتیجه خوب داشته باشد هرچند اگر نتیجه برای داوطلب کنکوری مهم نیست پس این همه رفت و آمد و زحمت و غیره  را چرا متحمل شده است.

خسارات اقتصادی که جام جهانی برای کنکوری ها دارد

وی تصریح کرد: از زاویه دیگری به قضیه نگاه کنیم آن هم مسائل اقتصادی است؛  این روز‌ها اکثر داوطلبان با صرف  مبالغ زیادی خرید کتاب و  لوازم کمک آموزشی کرده اند که کسب نتیجه بد باعث  خسارات مالی به آنها می شود و اما بحث دیگری که مطرح است از جنبه شادی‌ها  یا غم‌ها و هیجانات در هنگام برگزاری مسابقات است که برای داوطلبان مفید نیست؛ اکنون داوطلبان کنکور نیازمند آرامش هستند تا بتوانند با حواس جمع تری نتیجه بهتری از آزمون خودشان بگیرند.

این مشاور تحصیلی بیان کرد: از نظر احساس مسولیت پذیری نیز اگر به قضیه نگاه کنیم؛ فردای اعلام نتایج آیا داوطلب اول به وجدان خودش و دوم به اطرافیان چه می‌خواهد بگوید؟ مثلا خدای ناکرده بگوید رتبه بد گرفتم، چون مسابقه تماشا کردم؟ در مجموع باید گفت که هیچ کارشناس یا مشاوری منطقی نمی‌داند که  انسان با هدف بزرگ و نیازمند حداکثر تمرکز بخواهد سرگرم مسائل مسابقات فوتبال باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون اخبار دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۹۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با ترمیم معدل داوطلبان کنکور، گفت: این موضوع جزو اختیارات آموزش و پرورش است و ما به این ارگان کمک می‌کنیم. 

وی افزود: از ابتدای هفته سازمان سنجش سامانه الکترونیکی را باز کرده و وزارت آموزش و پرورش هم از روز گذشته این درگاه را باز کرده تا داوطلبان را تایید و برای ثبت‌نام به سمت آموزش و پرورش هدایت کنیم. 

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبان برای ترمیم معدل یکبار بیشتر فرصت ندارند که خرداد ماه همزمان با آزمون‌های پایه‌های تحصیلی برگزار می‌شود. 

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • آزمون کنکوری‌های شهرستان زیرکوه ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • صعود مدعیان به نیمه‌نهایی رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی
  • وقتی رافائل نادال وسط مسابقه تنیس خود، پیگیر نتیجه بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید می‌شود! / فیلم
  • چت‌بات هوش مصنوعی انویدیا با قابلیت‌های هیجان‌انگیز آپدیت شد
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • آنچلوتی: رئال مادرید در سطح خودش ظاهر نشد؛ بازی برگشت در برنابئو هیجان‌انگیز است
  • جزئیات ترمیم معدل داوطلبان کنکور اعلام شد
  • آزمون مجدد برای کنکوری‌های «زیرکوه» ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • یک امتیاز، نتیجه رقابت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با حریفان در مسابقات هندبال کشور