Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار محمدرضا مقیمی در گردهمایی روسای پلیس آگاهی استان‌های کشور که صبح امروز برگزار شد با اعلام افزایش 48 درصدی ارزش ریالی کشفیات کالاهای قاچاق در سال گذشته، از اشاره مقام معظم رهبری نسبت به معدوم کردن کالاهای قاچاق و تلاش پلیس برای اجرایی شدن این فرامین خبر داد و اظهار کرد: پلیس آگاهی ناجا با توجه به فرمایشات رهبری در خصوص معدوم کردن کالاهای قاچاق مکشوفه مکاتبات بسیاری با مسئولین کشور انجام داد ولی متاسفانه موفقیت چشم‌گیری در این بخش نداشتیم و علیرغم یکی دو بار معدوم شدن این کالاها شاهد تاثیر چشمگیر آن در جامعه نبوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به دستاوردهای پلیس آگاهی در بخش مبارزه با جرائم جنایی گفت: طی سال گذشته چندین پرونده قتل زنجیره‌ای، سرقت مسلحانه از بانک‌ها و تجاوزهای سریالی و زنجیری کشف شد و همکاران ما در یکی دو استان و چند شهر بزرگی که چنین جرائمی رخ داده بود موفق به دستگیری مجرمان شدند.

مقیمی اضافه کرد: همچنین به دنبال تلاش همکاران ما در معاونت مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی 2500 نفر در پرونده‌های مرتبط با قتل،‌ 14 هزار متجاوز و 700 نفر سارق مسلح دستگیر شدند.

کشف پرونده‌های ویژه اقتصادی با ارزش 15 هزار میلیارد تومان

رئیس پلیس آگاهی ناجا در ادامه با اشاره به برخورد پلیس آگاهی با جرائم اقتصادی گفت: به دنبال تلاش‌های انجام شده در این بخش شاهد رشد پرونده‌های مکشوفه در سال گذشته بودیم و  کشف پرونده‌های زمین‌خواری به میزان 20 درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به افزایش کشف پرونده‌های فرار مالیاتی از افزایش کشفیات پرداخت تسهیلات غیرمجاز به میزان 59 درصد خبر داد و گفت: علاوه بر این موارد در پرونده‌های ویژه نیز عملکرد قابل توجهی داشتیم و 153 هزار میلیارد ریال ارزش پرونده‌های این بخش بوده است.

به گفته مقیمی طی سال‌های گذشته 9 فقره قاچاق سازمان‌یافته و 56 هزار پرونده جعل و کلاهبرداری کشف شده است.

تکمیل بانک اطلاعات چهره با 37 میلیون چهره‌نگاری

رئیس پلیس آگاهی ناجا در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تیم‌های DVI تشخیص هویت پلیس آگاهی آمادگی حضور در صحنه‌های مختلف در سراسر کشور را دارند از مشارکت این تیم‌ها در حوادث مهم سال گذشته از جمله سقوط هواپیما، زلزله کرمانشاه و عملیات تروریستی خبر داد و افزود: خوشبختانه با توجه به ثبت 37 میلیون چهره‌، بانک اطلاعاتی چهره‌نگاری پلیس آگاهی در مجموعه تشخیص هویت تقریبا تکمیل شده و ما امروز می‌توانیم بگوییم که توانسته‌ایم از اثر انگشت باقیمانده در صحنه جرم نمونه پروفایل ژنتیکی استخراج کنیم که در دنیا کم سابقه است.

مقیمی با اشاره به اهداف در نظر گرفته شده برای سال جاری نیز خاطر نشان کرد: با توجه به خط و مشی اعلام شده از سوی فرماندهی نیروی انتظامی و همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در نظر داریم تا خدمات انتظامی در پلیس آگاهی را به میزان 70 درصد افزایش دهیم و همزمان، زمان ارائه خدمات را به 50 درصد زمان فعلی کاهش دهیم و با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم جرائم مرتبط با حوزه پلیس آگاهی را به میزان 10 درصد کاهش دهیم.

به گفته رئیس پلیس آگاهی ناجا، مبارزه با ورود کالای قاچاق، برخورد با سرقت و همچنین مبارزه با جرائم خشن و اقتصادی جزو اولویت‌های اصلی پلیس آگاهی در سال 97 است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۶۹۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است

ایسنا/کردستان رییس کل دادگستری کردستان ضمن تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های محکومین به قصاص در استان گفت: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی روز شنبه(۸ اردیبهشت) در نشست مشترک شورای معاونین دادگستری استان با روسای دادگستری و دادستانهای حوزه های قضایی تابعه استان در سنندج اظهار کرد: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ تری در میان مردم داشته باشند و درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه نمودن پرونده های قضایی توام با اتقان آراء تلاش و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود.

رئیس کل دادگستری کردستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده های قضایی تاکید کرد و افزود: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ تری در میان مردم داشته باشند و بصورت مستمر ضمن حضور در مساجد و اماکن مذهبی، درخواست‌های حقوقی و قضایی آنها را رسیدگی کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال ‌جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: مسئولین قضایی استان باید در جهت تحقق شعار سال ضمن شناسایی کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحدها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیتهای دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه‌ریزی مدون، این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود.

رئیس کل دادگستری استان بر تکریم مراجعین به دستگاه قضایی تاکید و تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و همچنین ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است.

در این جلسه، اعضای شورای معاونین دادگستری استان و روسای دادگستری و دادستان های حوزه های قضایی تابعه استان به بیان برنامه های حوزه های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی هم به تصویب رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • واکنش پلیس آگاهی به فیلمبرداری مردم از صحنه جرائم
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • محکومیت بیش از ۳ میلیارد ریالی یک واحد صنفی در رشت
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان