Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:35:12 GMT

صنایع تبدیلی کشاورزی در استان سمنان حمایت می‌شوند

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۰۰۵۳

صنایع تبدیلی کشاورزی در استان سمنان حمایت می‌شوند

شهاب‌الدین چاووشی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره توانمندی‌های استان سمنان در راستای تولیدات محصولات کشاورزی، بیان کرد: یکی از مسائلی که درزمینهٔ تولیدات به‌خصوص در حوزه کشاورزی اهمیت دارد، صنایع تبدیلی است روز گذشته مدیرکل جهاد کشاورزی استان سمنان گزارشی از تبدیل‌شدن تولیدات کشاورزی استان به ضایعات را در اثر فقدان همان صنایع تبدیلی ارائه کرد که نشان‌دهنده اهمیت این صنایع در سطح استان دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه صنایع تبدیلی می‌تواند به اشتغال‌زایی نیز منجر شود، افزود: صنایع تبدیلی می‌تواند در کنار ارتقای درآمد بهره‌برداران در استان، به اشتغال نیز بینجامد که این امر یکی از دغدغه‌های ما در سطح استان سمنان محسوب می‌شود.

صنایع تبدیلی راهی برای اشتغال‌زایی

استاندار سمنان، گفت: راه‌اندازی واحدهای فرآوری در بخش کشاورزی یکی از راهکارهای جلوگیری از افزایش بی‌رویه بیکاری در سطح استان و به‌خصوص شرق استان سمنان است از سوی دیگر صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند به جلوگیری از خام فروشی نیز بینجامد که اصلی مهم محسوب می‌شود.

چاووشی افزود: آمادگی پرداخت تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان صنایع تبدیلی وجود دارد تا بتوانیم آمار اشتغال‌زایی استان را افزایش دهیم از سوی دیگر با توجه به توانمندی بالای استان در تولید محصولات گیاهی، باغی و زراعی، ایجاد صنایع تبدیلی قطعاً دارای توجیه اقتصادی است.

وی در پایان گفت: صنایع تبدیلی و تکمیلی و بازار فروش محصولات سه رکن اصلی اشتغال، توسعه اقتصادی و همچنین جلوگیری از خام فروشی و تبدیل‌شدن محصولات کشاورزی به ضایعات در استان سمنان محسوب می‌شوند.

کد خبر 4325639

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان صنایع تبدیلی کشاورزی راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان شهرکرد مشهد شیراز یاسوج عید سعید فطر ماه مبارك رمضان خرم آباد بیرجند تبریز مواد مخدر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۰۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد

دریافت 58 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6088676

دیگر خبرها

  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • رونمایی از محصولات دانش بنیان کشاورزی در مشهد
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد