Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ائتلاف دولت قانون عراق درباره ورود این کشور به مرحله خلاء قانون اساسی پس از سی ام ژوئن جاری هشدار داد.

به گزارش السومریه، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون از تلاش ائتلافش برای ایجاد ائتلاف فراگیر شامل سنی‌ها و شیعیان و کرد‌ها برای تشکیل دولت اکثریت خبر داد.

وی افزود: هر که به اکثریت ایمان دارد شریک ما محسوب می‌شود و هرکه به آن ایمان ندارد می‌تواند مطابق سازوکار‌های دموکراسی رویه معارضه را در پیش بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا زمانی که روند انتخابات درست نشود و نتایج انتخابات به شکل نهایی تایید نشود سخن گفتن از ائتلاف‌ها مفهومی ندارد.

نوری المالکی گفت: نگران ورود عراق به مرحله خلاء قانون اساسی پس از سی ام ژوئن جاری که موعد پارلمانی کنونی به پایان می‌رسد، هستیم.

شایان ذکر است که انتخابات پارلمانی عراق در ۱۲ ماه مه ۲۰۱۸ گذشته ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ خورشیدی برگزار شد و نتایج آن از سوی کمیسیون انتخابات عراق، در سه مرحله (ابتدا در ۱۰ استان، ۶ استان در مرحله دوم و ۲ استان در مرحله سوم) منتشر شد. دوره فعالیت دولت و پارلمان کنونی عراق در ۳۰ژوئن آینده (۹ تیر) به پایان می‌رسد و از فردای این روز، تنها یک دولت پیشبرد امور باقی خواهد ماند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قانون اساسی نوری المالکی قانون شیعیان دموکراسی انتخابات انتخابات پارلمانی عراق شیعیان عراق قانون اساسی نوری المالکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند

سخنگوی دولت عراق  بر کاهش تنش در منطقه تاکید کرد و گفت این کشور به دنبال عدم گسترش درگیری در منطقه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم ، سخنگوی رسمی دولت عراق در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: پایان ماموریت ائتلاف بین المللی در عراق موضوعی است که با واشنگتن مطرح شده است.

وی افزود: هدف ما افزایش همکاری امنیتی و اطلاعاتی با ایالات متحده است.

سخنگوی رسمی دولت عراق تاکید کرد که عراق به دنبال پایان دادن به ماموریت ائتلاف بین المللی است که تامین کننده منافع ملی باشد.

وی گفت این کشور خواهان عدم گسترش درگیری در منطقه است. 

این در حالی است که  محمد شیاع السودانی که به آمریکا سفر کرده پس از دیداربا جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با  لوید آستین وزیر دفاع این کشور نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. 

نخست وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد که نیروهای امنیتی ما امروز در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند. 

تأکید عراق برای تعیین جدول زمانی برای پایان مأموریت ائتلافسفر السودانی به آمریکا زیر ذره بین گروه‌های مقاومت عراق

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • تعهد ۲۰ میلیون پوشش طرح فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم
  • حکیم: ایران قدرت خود را به جهانیان ثابت کرد
  • حکیم: ایران قدرت خود به جهانیان را ثابت کرد
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • حکیم: ایران با شکست دیوار امنیتی رژیم صهیونیستی قدرت خود را ثابت کرد
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • عراق: نباید دامنه درگیری در منطقه گسترش پیدا کند
  • بازگشت مقتدی صدر به عرصه سیاست عراق؛ سناریوی بعدی چیست؟