Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن با اشاره به خرید ٢٠٠ دستگاه توسعه شتاب نگاری از کشور‌های متولی گفت: ٢٠٠ دستگاه شتاب نگاری خریداری شده و امیدواریم قبل از شروع تحریم‌های مجدد تعداد دیگری از این دستگاه‌ها را تحویل بگیریم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، شکرچی زاده در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد حادثه زلزله منجیل برگزار شد، با اشاره به لزوم اجرای ایین نامه ساختمان‌ها بیان کرد: در سال‌های اخیر تعیین حریم، گسل‌های کلان شهر‌ها بوده و براساس آن محدودیتی ایجاد شده و ساخت و ساز متعارف در محدوده گسل‌ها برنامه ریزی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: ساخت و ساز‌هایی که برای مسکن مهر در محدوده گسل‌ها انجام شد نتیجه آن باقی ماندن ستون و تخریب دیوار‌ها بوده و زلزله اخیر کرمانشاه نشان می‌دهد که بیشتر تخریب‌ها مربوط به ساز‌ها بوده است.

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن در خصوص بهبود وضعیت سازه‌ها در ساخت و ساز‌ها تصریح کرد: دستورالعمل و راهنمای طراحی سازه‌های خارجی در جهت اجرای دیوار‌های غیر سازه‌ها ابلاغ شده و در این راستا در الحاقیه ٢٨٠٠ علاوه بر دیوار ساختمان‌ها سایر سازه‌ها نیز باید ایمن سازی شود.

شکرچی زاده عنوان کرد: استفاده از شیر قطع اتوماتیک قطع گاز در برخی از ساختمان‌های الزامی شده است.

وی با اشاره به خرید ٢٠٠ دستگاه توسعه شتاب نگاری از کشور‌های متولی گفت: ٢٠٠ دستگاه شتاب نگاری خریداری شده و امیدواریم قبل از شروع تحریم‌های مجدد تعداد دیگری از این دستگاه‌ها را تحویل بگیریم.

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن اظهار کرد: استفاده از میلگرد‌های ذوبی و غیر استاندارد در ساخت و ساز یکی از نگرانی‌های مهم ما محسوب می‌شود که در این راستا سازمان استاندارد اقداماتی انجام داده ولی باید اطلاع رسانی شود.

شکرچی زاده خاطر نشان کرد: بتن با کیفیت یکی دیگر از الزامات ساخت و ساز ایمن به شمار می‌اید که باید به تمامی این موارد توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مسکن شهرسازی ایمنی شتاب نگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۱۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به شروع طرح توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری بعنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی، از آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر شاهدیه خبر داد.

اکرم فداکار گفت: با اجرای طرح ملی فیبرنوری در شهر شاهدیه به عنوان ششمین شهر استان، دسترسی مردم و کسب و کار‌ها به شبکه امن و با کیفیت با سرعت ۸۰ برابر وضعیت موجود فراهم و مردم شهر شاهدیه طعم شیرین فناوری را بیش از پیش خواهند چشید.

فداکار با اشاره به شروع طرح توسعه شبکه پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبرنوری، بعنوان یکی از طرح‌های مهم وزارت ارتباطات در دولت مردمی، اجرای طرح ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTH) در شهر شاهدیه را بر اساس طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات دانست و از همکاری همه جانبه دستگاه‌های اجرایی شهرستان و شهرداری شاهدیه در اجرای این طرح تشکر کرد.

دیگر خبرها

  • ایجاد نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری در قشم
  • ساخت کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • آغاز عملیات اجرایی طرح ملی فیبر نوری در شاهدیه
  • استقرار ناوگان امور اجرایی بنیاد مسکن در امامزاده ابراهیم
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • حمایت‌های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌گیرد
  • فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان تسریع شد