Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین-محمد رضایی: سازمان صنعت معدن و تجارت استان مدیریتش بسیار ضعیف است و از پس درست میزان کردن اوضاع برنمی آیدبرای همین باید دولت در این زمینه تدبیراثربخشی بیندیشد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس به خبرنگارقدس آنلاین گفت:در بحث صنعت نیاز به کار جهادی داریم اما رئیس صنعت معدن و تجارت استان مدیریتش بسیار ضعیف است و از پس میزان کردن اوضاع برنمی آیدبرای همین باید دولت در این زمینه تدبیراثربخشی بیندیشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جلیل رحیمی جهان‌آبادی با بیان اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی و کارگری در این منطقه مرزی به رکود کشیده شده اند، یادآور شد:متاسفانه در حوزه صنعت مردم و جوانان مستعد تربت جام، تایباد و باخرز مورد فراموشی قرار گرفته انددر صورتی که اگر در این زمینه از سوی بانکها و دولت همکاری شود افزایش شاخصهای اشتغال را خواهیم داشت.

به گفته نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس جوانان جامی-بویژه روستاییان- بیکار و بلاتکلیفند زیرا بسیاری از پروژه‌ها نیمه‌کاره رها شده اند درحالی که باتزریق  ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان بودجه  از صندوق توسعه ملی تسهیلات حد اقل برای ۳ هزار نفر ایجاد اشتغال خواهدشد.

وی کاهش تبادلات تجاری- با هدف اشتغالزایی و افزایش تولید کالای ایرانی- را مورد اشاره قرار دادوتصریح کرد:به دلیل عدم حمایت لازم از تجار بازار کشور افغانستان به دست ترکیه ای ها افتاده، وتعامل و تبادل بار تراز مثبت وجود ندارد. از سوی دیگر بزرگترین کارخانه تولید لبنیات شهرستان ومنطقه به دلیل نبود بازار از نفس افتاده است و از ظرفیت حداکثری اش استفاده نمی‌شودکه در نهایت باعث بیکاری جوانان شده است.

دکتر جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به مشکلات مرزنشینان و نبود اشتغال کافی برای این افراد یاد آور شد: بسیاری از مرز نشینان روستایی به دلیل نبودکار و امرار معاش مجبور به مهاجرت به شهرها شده اند و ادامه این وضع می تواند آسیبهای اجتماعی بیشتری را بوجود بیاورد.

ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای اشتغال استان خراسان رضوی افزود:قرار بود از بازارچه های مرزی حمایت شود اما هم اکنون در پایانه مرزی دوغارون عوارض بالا وضع شده ومرزنشینان  گذر مرزی و معافیت ندارندو باعث کاهش درآمد و سخت تر شدن معیشت این عزیزان شده است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس با بیان اینکه از سوی وزارت خارجه با کشور افغانستان تفاهمی امضاشده و این توافق  به اقتصاد منطقه ضربه زده است، تصریح کرد: حمل و نقل منطقه برای مسافران و تجار دوغارون و نقطه صفر مرزی توسط خودروهای متعلق به افغان‌هاانجام می شود چون دولت ایران مجوز ترددبه افغانها  تامرکز استان را نیز داده است در حالی که رانندگان دوغارون وتایباد بیکارهستند.

رحیمی جهان‌آبادی همچنین تصریح کرد: مردم مناطق مرزی ما به دلیل وجود بازارچه مرزی معمولا از این راه امرار معاش می کردند و به دلیل نبود مراکز توزیعی کافی حتی کالاهای مورد نیاز خود را نیز تأمین می‌کردندو این دو مساله با موضوع حمایت از کالاهای ایرانی و فرمایش رهبر فرزانه انقلاب کاملا در تضاداست.

به گزارش قدس آنلاین، این عضو خانه ملت با بیان اینکه مشکلات فقط اقتصادی نیست بلکه هنرمندان هم در این شهرستان مشکلات زیادی دارند، افزود: تا کنون درخواستهایی از نهاد ریاست جمهوری برای تامین بودجه احداث مجتمع بزرگ فرهنگی با کمک خیرین ونیز  بخش خصوصی در منطقه به عمل آمده اماهنوز تا رسیدن به مرحله رسانه ای شدن زمان زیادی باقی مانده است.

این عضو خانه ملت تصریح کرد: در عین حال وظیفه نماینده پیگیری است و تا کنون از میان کارهای نیمه کاره زیادی که داریم  سیمان تربت جام را باکمک دولت و بعد از سفر اخیر استانی رئیس جمهور افتتاح کردیم اما هنوز هم برای ورود محصول به بازار به اعتبار ثانویه ۶۰ میلیارد تومان نیاز داردتا اشتغالزایی آن نمود عینی پیدا کند.
همچنین پروژه هایی مانند سیلس و آذرمینا (چون کارهای غیر کارشناسی دولتهای قبلی بوده) هنوز بلاتکلیفند و با محیط زیست و یا منابع طبیعی مشکل دارندکه در صورت حل وفصل آن اشتغال خوبی برای افراد بومی می تواند بوجود آید.

 جلیل رحیمی جهان‌آبادی با اشاره به تصویب لایحه های مناطق آزاد تایباد(دوغارون) و سرخس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:کارهای اولیه این دو منطقه ویژه اقتصادی برای تبدیل شدن به آزاد انجام شده و اخیرا قرار بود در دولت مورد بررسی قرار گیرد اما هنوز به دلیل حجم بالای کار و مشکلات موجوددرمنطقه  خروجی ملموسی را شاهد نیستیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تربت جام مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۱۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس

به گزارش تابناک اقتصادی؛ ایرنا خبرگزاری دولت در مطلبی با عنوان «خروج مرکز پژوهش‌های مجلس از ریل پژوهش» نوشت: مرکز پژوهش‌های مجلس به عنوان بازوی تحقیقی خانه ملت، وظیفه تهیه گزارش‌های کارشناسی و ارائه مشورت‌ جهت اطلاع نمایندگان مجلس را بر عهده دارد تا آنها بر مبنای اطلاعات دقیق‌ و کارشناسی، اقدام به تصمیم‌گیری در مورد جزئیات لوایح و طرح‌ها بکنند.

به همین دلیل در دو دهه اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس به محل فعالیت نخبگان و کارشناسان ارشد کشور تبدیل شده بود و گزارش‌های آن نیز از اتقان علمی مناسبی برخوردار بود. انتقال مدیران و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس به جایگاه‌های حساس مدیریتی خصوصا در دولت سیزدهم، به علت سطح مناسب کارشناسی این افراد بود که پیش از این در مرکز پژوهش‌ها مشغول به کار شده بودند.

با این حال، در دو سال گذشته شاهد تغییر رویکرد مرکز پژوهش‌های مجلس از یک نهاد مطالعاتی به مرکزی برای فعالیت‌های رسانه‌ای هستیم. گزارش‌های جهت‌دار این مرکز که در ادامه به نمونه‌هایی از آن اشاره می‌شود، بازوی پژوهشی مجلس را به یک رسانه سیاسی البته با کارکردی مطابق میل رسانه‌های ضدانقلاب تبدیل کرده است. نکته مهم آن است که گردانندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شاید به دنبال انتقاد از دولت باشند، اما خروجی کار آنها تهیه خوراک برای رسانه‌های ضدانقلاب بوده است.

ترامپ‌هراسی

بابک نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس اواخر سال گذشته در یک سخنرانی به نوعی سخن گفت که گویا با آمدن ترامپ در دولت آمریکا، اوضاع ایران آشفته خواهد شد. البته این اظهارنظر ناپخته آنقدر واکنش منفی داشت که وی مجبور به ارائه توضیحاتی در این زمینه شد.

 

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است