Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس با انتقاد از وزارت علوم که پیشگیری‌های لازم را پیش از صدور احکام قضایی برای دانشجویان بازداشتی انجام نداد، بر لزوم تلاش کنونی وزارتخانه برای تغییر این احکام تاکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، بهرام پارسایی درباره احکام صادره شده برای دانشجویان بازداشتی، گفت: وزارت علوم باید پیش از صدور احکام قضایی برای دانشجویان، پیشگیری‌های لازم را انجام می‌داد تا کار به اینجا نرسد؛ وزارتخانه باید با ورود به این مسئله از بروز چنین مشکلاتی و صدور احکام این چنینی جلوگیری می‌کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی مجلس در پاسخ به اینکه آیا اقدامات وزارت علوم می‌تواند تغییراتی در احکام قضایی صادر شده ایجاد کند، توضیح داد: هر نتیجه‌ای با رایزنی قابل حل است؛ تلاش برای تغییر احکام صادر شده برای دانشجویان بازداشتی جزء وظایف وزارت علوم است این وزارتخانه باید از دانشجویان حمایت کند چراکه متولی رسیدگی به امور دانشجویان است.

چند ماه گذشته، یازده نفر از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران دستگیر شدند که پس از برگزاری دادگاه بدوی آنها طی ماه‌های گذشته، سه نفر از دانشجویان مجموعاً به ۱۵ سال حبس محکوم شده‌اند و همچنین حکم ممنوعیت خروج از کشور و ممنوعیت فعالیت مجازی برای آن‌ها صادر شده است. شمار دیگری نیز از دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی منتظر حکم خود هستند.

اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران اعتراضات بسیاری برای صدور احکام مذکور داشتند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۱۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش دانشجویان بازداشتی حامی فلسطین در آمریکا به ۱۳۰۰ نفر
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • تغییر نام استقلال به وزارت ورزش ربطی ندارد
  • معترضان جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند/ خاطره جنگ ویتنام زنده شد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • (ویدئو) اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • ببینید | اولین واکنش وزارت ورزش به تغییر نام باشگاه استقلال
  • صدور بیش از ۳۰۰ سند موقوفات در استان یزد
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است