Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:51:13 GMT

46 واحد جایگاه چادر عشایری در شیروان ساخته می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۱۹۷۶

46 واحد جایگاه چادر عشایری در شیروان ساخته می شود

بجنورد- ایرنا- رئیس اداره امور عشایری شیروان گفت: امسال 46 واحد جایگاه چادر عشایری در مناطق ییلاقی این شهرستان خراسان شمالی ساخته می شود.

غلامحسن کاظمی روزچهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه استفاده از امکانات و خدمات بهداشتی در اولویت ارائه خدمات به قشر عشایر است اظهار داشت: همچنین 14 چشمه سرویس بهداشتی در مناطق عشایری شیروان مرمت و بهسازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه ساخت جایگاه چادر عشایر و مرمت و بهسازی سرویس های بهداشتی در سه محله کوه باغان و هفت محله شاه جهان این شهرستان انجام می شود گفت: سه میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار از محل سفر رهبر معظم به این استان هزینه می شود.
کاظمی افزود: با اجرای این طرح ها 50 خانوار عشایری شیروان از خدمات آن برخوردار خواهند شد، اگر چه عشایر از جمعیت کمتری نسبت به شهری و روستایی برخوردارند، اما تاثیر اقتصادی، اجتماعی، نقش دفاعی و مرزبانی آنان انکارناپذیر است.
هم اکنون عشایر شهرستان شیروان با 9 طایفه هستند شامل دو هزار و 296 خانوار در قالب 13 هزار و 302 نفر جمعیت هستند که 325 هزار راس دام سبک در اختیار دارند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
7186/3007/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي عشاير چادر خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان

هوشنگ نورمحمدی با اشاره به آغاز کوچ بهاره عشایر لرستان، اظهار کرد: کوچ‌بهاره عشایر استان تا اواسط اردیبهشت ماه ادامه دارد، ۱۱ هزار و ۲۰۰ خانوار با ۹۰۰ هزار راس دام از مناطق شمال استان‌های ایلام و خوزستان و جنوب لرستان به مناطق ییلاقی استان کوچ خواهند کرد.
 به گفته وی ۸۰۰ خانوار عشایر همدان به عنوان میان بند و مسیر کوچ به مدت یکماه از مراتع لرستان جهت تغذیه دام استفاده می‌کنند.
 مدیر کل امور عشایر لرستان با تاکید بر اینکه عشایر از کوچ سنتی خودداری و برای جابجایی دام‌ها از خودرو‌های حمل دام استفاده کنند، گفت: عشایر از خسارت به مزارع و باغات توسط دام‌ها جلوگیری و از حرکت دام‌ها در بستر جاده و عبور دام از داخل شهرهاخودداری کنند.
نورمحمدی خاطر نشان کرد: عشایر کوچ‌رو درمسیل روان آب‌ها و سیلاب و بستر رودخانه اتراق نکنند.
وی با بیان اینکه قبل از کوچ امور عشایر خدمات رسانی لازم به عشایر انجام شده است، گفت: آرد خانه پزی، نفت و گاز و علوفه دامی بین عشایر کوچ رو توزیع شده است.
مدیرکل امور عشایری لرستان با اشاره به اینکه از نیرو‌های نظامی و انتظامی، پلیس راه، بسیج ناحیه مقاومت عشایری تقاضا داریم که امنیت عشایر راه در حین کوچ تامین کنند وگشت خودروی سیار داشته باشند، تاکید کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی به خصوص شبکه دامپزشکی، منابع طبیعی، شبکه بهداشت، جهادکشاورزی و هلال احمر انتظار داریم بر اساس وظایف سازمانی به عشایرکوچ رو خدمات رسانی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری
  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • آغاز کوچ بهاره عشایر بروجرد
  • ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی به بخش عشایر دشتی اختصاص داده شده است
  • خدمات آموزشی دانش آموزان عشایر استان بوشهر مطلوب نیست
  • نشست چیستی و چرایی فرهنگ و هویت عشایری در دهدشت برگزار شد