Web Analytics Made Easy - Statcounter

خداحافظی رجب‌زاده از فوتبال و پیوستن او به جرگه مربیان اگرچه تا حدودی برای او سخت به نظر می‌آمد، اما می‌تواند آغاز فصل جدیدی در زندگی حرفه‌ای اسطوره با اخلاق ذوب‌آهن باشد. ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ استانها اصفهان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مهدی رجب‌زاده کاپیتان خوش اخلاق و باسابقه تیم فوتبال ذوب‌آهن در روز معارفه سرمربی این تیم به طور رسمی خداحافظی‌اش از وادی فوتبال را اعلام کرد تا پس از 21 سال حضور مستمر به عنوان بازیکن، فعالیت‌اش را به عنوان مربی ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیمی غیرمنتظره که اگرچه تا حدودی برای رجب‌زاده سخت به نظر می‌آمد، اما می‌تواند آغاز فصل جدیدی در زندگی حرفه‌ای اسطوره با اخلاق ذوب‌آهن باشد.

خداحافظی و آغاز مربیگری رجب‌زاده در ذوب‌آهن بهانه‌ای برای مرور زندگی او در این گزارش شد:

رجب‌زاده را می‌توان به خاطر داشتن چند ویژگی، الگویی تمام عیار برای فوتبالیست‌های نسل جوان دانست؛ اخلاق، سخت‌کوشی و تلاش مسمتر در کنار زندگی آرام و به دور از حاشیه. این 3 فاکتور مهم است که وی را تبدیل به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بازیکنان فوتبال ایران کرده و موجب شد که بیشتر از تمام بازیکنان هم دوره‌اش در فوتبال دوام بیاورد.

کاپیتان محجوب ذوب‌آهن زاده 31 خرداد 57 در شیراز است. رجب‌زاده فوتبال باشگاهی را با  تیم فجر سپاسی شیراز  و از سال 1376 آغاز کرد و تا سال 1382 عضو تیم بزرگسالان این تیم بوده ‌است. وی در دور نخست و دور دوم لیگ برتر همراه با فجر سپاسی حاضر بوده و در 17 بازی بازی این تیم به میدان رفته و 3 گل نیز به ثمر رساند.

رجب‌زاده در همان زمان از تیم‌های پایتخت‌نشین به‌خصوص پرسپولیس پیشنهاد داشت، اما بنا به دلایلی این انتقال صورت نگرفت تا وی به عضویت ذوب‌آهن درآمده و آرامشی که در این تیم پیدا کرد سبب‌ساز تداوم حضورش شود. هافبک هجومی ذوب‌آهن نخستین بار در سال 1382 راهی اصفهان شد و به عضویت سبزپوشان درآمد و با پوشیدن پیراهن شماره 30 از اصلی‌ترین بازیکنان این تیم به شمار می‌رفت.

رجب‌زاده در دور نخست 4 سال در عضویت ذوب‌آهن بود و طی این مدت در 103 بازی برای این تیم به میدان رفت و 49 گل نیز به ثمر رساند. نایب‌قهرمانی با ذوب‌آهن در فصل 84-83 و کسب عنوان آقای گلی با 17 گل زده در فصل 86-85 از افتخارات رجب‌زاده در این دوره به شمار می‌رود. رجب‌زاده در همین سال برای نخستین بار توسط برانکو ایوانکوویچ به تیم ملی دعوت شد و در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2006 اولین باری ملی خود را برابر قطر انجام داد.

وی پس از این دوره موفق در ذوب‌آهن در سال 86 راهی فوتبال امارات شد و به عضویت باشگاه الامارات درآمد. حضور رجب‌زاده در تیم الامارات تنها یک فصل طول کشید و در 20 بازی 6 گل به ثمر رساند. در پایان آن فصل، الامارات سقوط کرد تا رجب‌زاده به عضویت تیم الظفره درآید، اما وی حضور چندان موفقی در الظفره نداشت و پس از انجام 5 بازی و زدن یک گل، خیلی زود از این تیم جدا شد و به لیگ برتر ایران بازگشت.

رجب‌زاده پس از بازگشت به ایران به تیم مس کرمان پیوست و در فصل 89-88 برای این تیم به میدان رفت. وی طی مدت زمان حضورش در کرمان 36 بازی انجام داد و 10 هم به ثمر رساند.

این دوره در تیم ملی رجب‌زاده پس از شرکت در بازی‌های جام ملت‌های آسیا  2007 در تیرماه سال 1386 که با حذف تیم ملی ایران توسط تیم ملی کره جنوبی همراه بود، بار دیگر با درخشش در تیم الامارات، توسط منصور ابراهیم‌زاده به عنوان یکی از بازیکنان خط حمله، در لیست 50 نفره بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2010 قرار گرفت. این آخرین حضور رجب‌زاده در تیم ملی بود و دیگر هیچ‌گاه از وی دعوتی به عمل نیامد.

رجب‌زاده را می‌توان جزء بدشانس‌ترین بازیکنان فوتبال ایران در خصوص تیم ملی دانست. هم‌دوره بودن او با بزرگانی مانند دایی، کریمی، هاشمیان و غیره موجب شد که رجب زاده هیچ‌گاه نتواند آنگونه که باید فرصت پوشیدن پیراهن تیم ملی را به دست آورد و این بازیکن تنها در 16 دیدار برای تیم ملی به میدان رفت و 4 گل به ثمر رساند.

رجب‌زاده در تابستان 89 بار دیگر به ذوب‌آهن بازگشت و یک فصل برای سبزپوشان به میدان رفت و در 32 بازی 6 گل هم به ثمر رساند. وی در این فصل موفق شد همراه با ذوب‌آهن به عنوان نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا برسد با این حال در پایان فصل رجب‌زاده یک بار دیگر از جمع سبزپوشان اصفهانی جدا شده و راهی تیم  فجرسپاسی شد. او در فصل 90-91 برای تیم فجر سپاسی به میدان رفت و در 32 مسابقه 10 گل زد. رجب‌زاده در پایان فصل بار دیگر به ذوب‌آهن بازگشت و تا پایان دوران فوتبال خود پیراهن این تیم را به تن کرد. او در فاصله تابستان 91 تا 97 در 161 مسابقه پیراهن ذوب‌آهن را بر تن کرد و 38 گل زد.

کاپیتان آرام و دوست‌داشتنی سبزپوشان در تمام ادواری که در ذوب‌آهن حضور داشت در 353 بازی به میدان رفت و 96 گل به ثمر رساند. رجب‌زاده با 116 گل دومین گلزن برتر ادوار مختلف لیگ برتر است.

وی در 21 سال حضور حرفه‌ای در فوتبال موفق به کسب عناوین مختلفی شد؛ از جمله، قهرمانی در مسابقات غرب آسیا در سال 2007 به همراه تیم ملی، نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2010 همراه با ذوب‌آهن، کسب 3 عنوان قهرمانی در جام حذفی که 2 مورد آنها با ذوب‌آهن بوده و دیگری به همراه فجر سپاسی به دست آمده است. کسب قهرمانی سوپرلیگ ایران به همراه ذوب‌آهن در فصل 95 و کسب 2 عنوان نایب‌قهرمانی به همراه ذوب‌آهن، تنها گوشه‌ای از افتخارات مردی است که به‌دور از هیاهو موفق شد مدت‌ها ‌در سطح نخست فوتبال ایران حضور داشته باشد و همواره مورد احترام و محبت بیشتر فوتبال‌دوستان کشور قرار گیرد. مردی که اگرچه هیچ‌گاه در تیم‌های پر هوادار حضور نداشت، اما با سبک خاص خود توانست تبدیل به اسطوره‌ای ماندگار شود.

گزارش از بهاره کلوندی

انتهای پیام/م

مهدی رجب‌زاده ذوب‌آهنبه بهانه خداحافظی کاپیتان محبوب ذوب‌آهن- اصفهان| مهدی رجب‌زاده از ۷۶ تا ۹۷؛ پایان ۲۱ سال افتخار و خاطره R41346/P1486/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۲۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت کاپیتان: تا پای مرگ با ژاوی هستیم

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در چهارچوب رقابت‌های هفته سی و سوم لالیگا روبروی والنسیا قرار گرفت و موفق شد این تیم را با نتیجه پر گل 2-4 از سر راه بردارد و یک پیروزی ارزشمند را به دست آورد.

شاگردان ژاوی با وجود اینکه در این بازی از حریف عقب افتادند اما توانستند از ۱۰ نفره شدن تیم مقابل به خوبی استفاده کنند و درخشش روبرت لواندوفسکی با به ثمر رساندن سه گل باعث شد که آنها سه امتیاز مهم را از این بازی به دست آورند.

روبرتو پس از پایان این دیدار در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:«این پیروزی با توجه به شرایط ما اهمیت بسیار زیادی داشت. تمام بازیکنان از این موضوع خبر داشتند که ما باید برنده شویم تا بتوانیم همچنان در رقابت بمانیم و فصل را با حضور در جایگاه دوم به پایان برسانیم. بازی هفته آینده برابر خیرونا یک فینال است.

ما امسال موفق شدیم گل‌های بسیاری از روی ضربات شروع مجدد به ثمر برسانیم. سرخیو آلگره مسئول این استراتژی است و ما بازیکنان خوبی برای استفاده از این ضربات داریم. لواندوفسکی بازیکن بسیار مهمی برای ماست و امیدواریم که همچنان به هت‌تریک کردن تا پایان فصل ادامه دهد.

از زمانی که اعلام شد ژاوی در پایان فصل می‌ماند، رختکن بسیار متحد شد و ما خیلی خوب کار کردیم. همه می‌خواستیم که او ادامه دهد. همه بازیکنان و من تا پای مرگ با ژاوی هستیم. ما می‌دانستیم که او بهترین گزینه است.

باعث تاسف است که ما این فصل هیچ جامی را به دست نخواهیم آورد اما با توجه به اینکه سرمربی قرار است در فصل آینده هم بماند و با توجه به تیمی که داریم می‌توانیم در فصل آینده برای قهرمانی در هر رقابتی تلاش کنیم.»

دیگر خبرها

  • جدول لیگ برتر در پایان هفته ۲۵ +نتایج کامل
  • آخرین روزهای استقلالی بودن | خداحافظی نزدیک است
  • هشدار ستاره انگلیسی: حرف از خداحافظی نزنید
  • دستاورد آموزشی افتخار معلم نمونه در اصفهان
  • دانش آموز خوزستانی، برگزیده جشنواره افتخار من+فیلم
  • قصه درخشان کاپیتان تیم ملی 18 ساله شد
  • حمایت کاپیتان: تا پای مرگ با ژاوی هستیم
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • حسن‌زاده، کاپیتان تیم ملی فوتسال: می‌خواهیم در جام جهانی تیم‌ها را سورپرایز کنیم
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد