Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دوساعت ابتدایی معاملات آخرین روز کاری هفته شاهد رشد 2.38 درصدی شاخص کل و فتح قله‌های جدید با ورود نقدینگی بیش از 110 میلیارد تومانی هستیم. این در حالی است که ارزش معاملات نیز رشد قابل توجهی نسبت به روزهای قبل از خود نشان داده است و تا این لحظه رقم 450 میلیارد تومان ارزش معاملات خرد برای بورس و فرابورس ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در ششمین روز صعود خیره کننده شاخص بورس شاهد جابجایی رکورد ورود نقدینگی در دو ساعت ابتدایی معاملات بازار سهام هستیم. از این رو تاکنون شاخص کل با افزایش 2466 واحدی به رقم 109 هزار واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با شتاب کمتری در حال فتح قله‌های جدید است و تا این لحظه با رشد 192 واحدی در ارتفاع 18 هزار و 538 واحد قرار دارد.

در این بین تا این لحظه بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ورقه بهادار به ارزش 700 میلیارد تومان در بورس و فرابورس دادوستد شده است که از این میزان بیش از 500 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در دوبازار اختصاص داشته است. همچنین تا این لحظه بالغ بر 120 میلیارد تومان پول هوشمند جدید به بورس سرازیر شده است که بیش از نیمی از این مبلغ به گروه پالایشی اختصاص داشته است.

در بین گروه های بورسی نیز امروز شاهد صف خرید شدن تمام نمادهای گروه پالایشی هستیم. به نظر می رسد پس از پنج روز صدر نشینی گروه فلزی-معدنی حال نوبت به رالی صعودی گروه پتروشیمی-پالایشی رسیده است.از سوی دیگر همچنین کارشناسان معتقدند با ادامه روند ورود نقدینگی تازه نفس، سقف شکنی های شاخص برای هفته آتی نیز تداوم داشته باشد.

اما در بین نمادهای تاثیرگذار بر شاخص «فارس»، «فولاد» و «کگل» تاکنون مجموعا 800 واحد شاخص را تقویت کرده اند.

در فرابورس هم شاخص با رشد 2.31 درصدی (افزایش  29 واحدی) در ارتفاع یک هزار و 242 واحد نوسان می کند. در این بازر نیز دو پتروشیمی زاگرس و مارون پیشتاز تقویت آیفکس هستند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نقدینگی بازار سهام شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس

کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز ۳ اردیبهشت با افزایش ۳ هزار و ۹۲۲ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۴ هزار و ۳۲۱ واحدی در ارتفاع ۷۵۷ هزار و ۷۰۹ واحدی قرار گرفت تا بازار شاهد روند مثبت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز سهام و حق تقدم ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی ۴ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان ثبت شد. همچنین سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سرانه فروش امروز ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود.

او افزود: امروز شاهد ورود نقدینگی ۴۲ میلیارد تومانی حقیقی‌ها به بازار سهام بودیم. در جریان معاملات امروز ۵۲ درصد بازار یعنی ۴۱۲ نماد در وضعیت مثبت و ۴۸ درصد بازار به عبارتی ۳۷۴ نماد در محدوده منفی به کار خود پایان دادند. امروز صنعت استخراج کانه‌های فلزی شاهد بیشترین میزان ورود نقدینگی بود و بیشترین خروج نقدینگی حقیقی‌ها هم به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: از جمله عوامل اثرگذار بر روند امروز بازار سهام را می‌توان روند کاهشی نرخ دلار، تصویب فوریت اصلاح بند س تبصره ۶ قانون، ثبات منطقه و ... نام برد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • ششمین برد متوالی اینتر مقابل میلان و برابری با رکورد بیشترین پیروزی پیاپی در دربی دلامادونینا
  • ورود ۴۲ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سهام در روز سبز شاخص کل بورس
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس امروز ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • رشد ۲۷ هزار واحدی شاخص در معاملات امروز
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۳۲۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • رشد ۲۷ هزار واحدی بورس/ ورود ۲۵۰ میلیارد تومان نقدینگی
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید