Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ضیایی مدیر آموزش و پرورش بیرجند در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی در بیرجند گفت:در بخش فضای آموزشی شهر بیرجند با کمبودهای زیادی روبرو هستیم به گونه‌ای که 12 پروژه در دست ساخت داشته که یک پروژه به نام پروژه حیات طیبه با آنکه چندین سال از احداث آن سپری می‌شود اما همچنان نیازمند کمک 11 میلیارد تومانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود برای سال تحصیلی در پیش رو در شهرستان بیرجند 350 کلاس درس کمبود داشته باشیم،افزود:کلاس‌هایی که قرار است به آموزش وپرورش بیرجند تزریق شود در حال ساخت است اما همچنان کمبودها وجود دارد.

 

ضیایی گفت:مهم ترین مشکل در حوزه شهرستان بیرجند در بیشتر شهرک های اقماری از جمله حاجی آباد و دستگرد است و در مهرشهر 102 کلاس درس برای سال تحصیلی کمبود داریم.

 

مدیر آموزش و پرورش بیرجند با بیان اینکه اگر شما مدرسه‌ای در حاشیه شهر سراغ دارید که حیات خالی دارد حاضریم کانکس بگذاریم تا دانش آموزان در آنجا تحصیل کنند،افزود:در بیشتر حیات مدارس کانکس وجود دارد.

 

وی بیان داشت:در امیرآباد بیرجند برای سال تحصیلی جدید مشکل چندانی نداریم زیرا با کمک شورا یک حسینیه در اختیار ما قرار گرفته تا به صورت موقت دانش آموزان آنجا مشغول تحصیل باشند.

 

ضیایی گفت: 62 مدرسه در شهرستان بیرجند دو شیفت اداره می‌شود که این مدارس در مقطع ابتدایی هستند و در سایت‌های مسکن مهر بیرجند 244 کلاس درس نیاز داریم و در شهرک‌های اقماری که اوج آن‌ها در حاجی‌آباد و دستگرد است 69 کلاس درس نیاز است.

انتهای پیام/ غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگیان اخبار دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۲۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش۱۵۳ مدرسه و ۳۰۰ فضای ورزشی در شهرستان‌های استان تهران

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران از افزوده شدن بیش از ۳۰۰ فضای ورزشی جدید و ساخت ۱۵۳ مدرسه در ۲ سال گذشته در شهرستان‌های استان تهران خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، آیین "سپاس معلم" عصر امروز با حضور اعضای شورای اداری استان تهران در اداره کل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران برگزار شد.

مسعود بهرامی با اشاره به اینکه این مراسم در آغاز هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم و در راستای ارج نهادن به مقام معلم برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مصادیق معلمی خودساخته و در مسیر الهی "معلم شهید مرتضی مطهری" است که این شهید بزرگوار حقیقتاً انسانی بزرگ و برجسته بوده است.

وی افزود: زندگی و تلاش مخلصانه و مؤمنانه شهید مطهری موجب شد که با بصیرت کامل در میدان علم و فرهنگ بدرخشد و خداوند با شهادت این معلم والا مقام اراده کرد تا نام او را زنده نگاه دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران در ادامه گفت: مدرسه و آموزش‌وپرورش اصلی‌ترین مجرای نهادینه شدن مفاهیم اسلامی و انقلابی در جامعه است و در این نهاد معلم و مربی در تحقق این هدف نقش اساسی و بی‌بدیل دارد.

بهرامی با اشاره به نقش این اداره در زمینه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و غیره تاکید کرد: باید همه ظرفیت‌های خود را پای کار بیاوریم زیرا راه علاج مشکلات کشور در مدرسه است و باید به مدرسه برگردیم.

وی ادامه داد: تاکنون با همراهی شما مسئولین دستگاه‌های اجرایی و عزم و اراده آهنین همکاران ارزشمندم در گستره آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران و حمایت استاندار محترم و دیگر ارکان استان اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران ابراز داشت: این اقدامات شامل طرح ابتکاری استانی و کیفیت‌بخشی به عملکرد مدیریت مدرسه است که در این راستا برای نخستین بار میانگین نمرات امتحانات نهایی به‌عنوان مرجع برنامه‌های آموزشی در مدارس دولتی استان بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفت.

بهرامی در پایان خاطرنشان کرد: تربیت و تأمین بیش از 5 هزار معلم، دبیر، هنرآموز و مربی در دو سال گذشته، اخذ سهمیه 5776 نفری در سال جاری برای جذب و به‌کارگیری معلم و مربی بومی استان، عملی کردن شعار هر مدرسه یک مهارت با افزایش 8 درصدی سهم رشته‌های هنرستانی، ارتقای 17 رتبه‌ای سوادآموزی در سال گذشته، افزوده شدن بیش از 300 فضای ورزشی جدید در دو سال گذشته، تمهیدات و مقدمات برای ساخت 153 مدرسه از سوی اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس با همکاری خیرین از اهم اقدامات آموزشی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان فرسوده است
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • از معلم‌بلاگری تا عجیب‌ترین هدیه‌ برای روز معلم!
  • جذب سه هزار معلم جدید در هرمزگان
  • فرسودگی فضای آموزشی در کوهدشت/ ۱۴ مدرسه تخریبی است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • افزایش۱۵۳ مدرسه و ۳۰۰ فضای ورزشی در شهرستان‌های استان تهران
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد