Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- در حالي که جنگنده هاي عربستان طي 24 ساعت گذشته 40 نوبت فرودگاه الحديده را بمباران کردند، اما در حمله به فرودگاه الحديده متحمل تلفات سنگيني شدند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، منابع خبري بامداد چهارشنبه گزارش دادند که طي 24 ساعت گذشته جنگنده بمب افکن هاي عربستان در 40 نوبت فرودگاه الحُديده را بمباران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گزارش پايگاه خبري المسيره يمن، جنگنده هاي عربستان طي روز سه شنبه در 40 نوبت فرودگاه الحديده را بمباران و بسياري از ساختمان هاي آن را ويران کردند.
براساس اين گزارش، درگيري هاي شديدي در اطراف فرودگاه الحديده روي داده است و يمني ها حملات نيروهاي متجاوز را دفع کرده اند.
درهمين حال محمد البخيتي، عضو شوراي سياسي جنبش انصارالله، بامداد چهارشنبه با رد جوسازي رسانه هاي نزديک به عربستان سعودي اعلام کرد که نيروهاي متجاوز هنوز فرودگاه الحديده را اشغال نکرده اند.
پايگاه اينترنتي المنار نيز گزارش داد ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي با ناکامي هاي گسترده اي در حمله به بندر حديده در يمن مواجه شده است.
عمليات ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي عليه بندر حديده در يمن نتوانست آنگونه که برنامه ريزي شده بود، به يک پيروزي سريع ختم شود و گزارش هاي ميداني حاکي است اين نيروها نتوانستند فرودگاه اين شهر را تحت کنترل خود در آورند، فرودگاهي که ارتش يمن و نيروهاي مردمي با قدرت از آن دفاع مي کنند.
ارتش يمن و نيروهاي مردمي در درگيري شديد با متجاوزان شماري از نيروهاي ائتلاف را در بندر حديده کشته يا زخمي کرده و بيست دستگاه خودروي زرهي را منهدم کرده اند و ده خودروي زرهي ديگر را به غنيمت گرفتند.
نيروهاي يمني همچنين توانستند مسير انتقال تدارکات نيروهاي مهاجم را در چندين منطقه در ساحل غربي قطع کنند.
در همين حال جنگنده هاي عربستان سعودي به يک اتوبوس در حديده حمله کردند و سبب شهادت شش تن از جمله چهار زن شدند.
 
هلاکت فرمانده مزدوران ائتلاف سعودي
امارات اعلام کرد که فرمانده شبه نظاميان و مزدوران ائتلاف سعودي در سواحل غربي يمن کشته شد.
به گزارش العالم، منابع نظامي امارات اعلام کردند که فرمانده شبه نظاميان و مزدوران وابسته به ائتلاف سعودي در سواحل غربي يمن کشته شد.
يگان موشکي-پهپادي ارتش يمن و انصارالله سه شنبه شب سلسله حملاتي را عليه مواضع شبه‌نظاميان ائتلاف سعودي در سواحل غربي يمن انجام دادند.
يک منبع نظامي يمن به المسيره گفت: در عمليات تهاجمي امروز يگان موشکي-پهپادي، مواضع شبه نظاميان با دقت بالا هدف قرار گرفت.

شکست سنگين ائتلاف سعودي در الحديده
عضو دفتر سياسي جنبش انصارالله يمن تاکيد کرد متجاوزان ائتلاف سعودي در حمله به فرودگاه الحديده متحمل تلفات سنگيني شدند.
به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره، عبدالله البخيتي در مصاحبه با اين شبکه، درباره حمله ائتلاف سعودي - اماراتي به فرودگاه الحديده گفت: پاي آن‌ها به يک وجب از خاک فرودگاه هم نرسيد. درگيري‌ها در اطراف فرودگاه رخ داد و آن‌ها متحمل تلفات و خسارت‌هاي سنگيني شدند.
البخيتي افزود: از روز گذشته هم ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن توانستند نيرو‌هاي متجاوز را از اطراف فرودگاه الحديده به عقب برانند.
در همين حال منابع يمني تلفات نيروهاي ائتلاف عربستان سعودي و امارات در ساحل غربي يمن را ده‌ها نفر اعلام کردند.
شبکه تلويزيوني «الغدير» به نقل از منابع يمني شامگاه سه‌شنبه نوشت که نيروهاي ارتش و يمن در جبهه «الحديده» 130 نفر از نيروهاي ائتلاف مذکور را به اسارت گرفته‌اند.
اين تعداد اسير مربوط به درگيري‌هاي سه‌شنبه بوده و پيش از اين نيز 123 نفر از نيروهاي ائتلاف که بيشترشان از نيروهاي وابسته به دولت مستعفي يمن بوده، به اسارت نيروهاي انصارالله درآمدند.
«محمد علي الحوثي»، رئيس کميته عالي انقلاب يمن در توييتي از شوراي عالي انقلاب و دولت وفاق ملي يمن خواست با صدور بيانيه‌اي اين اسرا را عفو کنند؛ چرا که ائتلاف سعودي و اماراتي آن‌ها را مجبور به جنگ کرده است.
در همين ارتباط، منابع ميداني به شبکه المسيره گفتند که در درگير‌ي‌هاي امروز جنوب و غرب فرودگاه الحديده،‌ بيش از 60 نفر از نيروهاي مهاجم و اشغالگر موسوم به «تيپ سوم و اول عمالقه»، کشته و ده‌ها تن ديگر زخمي شده‌اند.
يک منبع در يگان تک‌تيراندازان يمني نيز به اين شبکه گفت که طي 72 ساعت گذشته، نيروهاي اين يگان موفق شده‌اند 30 را در جبهه‌هاي مرزي از پاي درآورده يا زخمي کنند

شليک موشک بالستيک «قاهر ام2» به سواحل غربي يمن
يگان موشکي ارتش يمن و انصارالله يک فروند موشک بالستيک «قاهر ام2» را به سمت سواحل غربي اين کشور شليک کردند.
يگان موشکي ارتش يمن و انصارالله سه شنبه شب يک فروند موشک بالستيک ديگر به سمت مواضع شبه نظاميان ائتلاف سعودي در محور ساحل غربي يمن شليک کردند.
شبکه المسيره گزارش داد که نيروهاي يمني با موشک بالستيک «قاهر ام2»، محل تجمع شبه نظاميان مستقر در سواحل غربي يمن را هدف قرار دادند.
يگان موشکي يمن روز سه شنبه همچنين يک فروند موشک بالستيک «بدر1» به سمت شرکت نفتي آرامکو در منطقه ابها در عسير واقع در جنوب عربستان شليک کردند.
منابع خبري عربستان مدعي شدند که موشک بالستيک بدر1 قبل از اصابت به هدف مورد نظر، رهگيري و منهدم شده است.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آخرين تحولات يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۲۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد

عربستان سعودی ابعاد گسترده پروژه بلندپروازانه ۵۰۰ میلیارد دلاری شهر لاین در شهر هوشمند نئوم را که در ابتدا قرار بود ۱۷۰ کیلومتر طول داشته باشد، تا ۹۸.۶ درصد کاهش داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، عربستان سعودی از کاهش ۹۸.۶ درصدی ابعاد شهر لاین در نئوم خبر داد و اعلام کرد طرح اولیه برای پوشش منطقه‌ای به وسعت ۱۷۰ کیلومتر و پذیرایی از ۱.۵ میلیون نفر با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد دلار ترسیم شده بود، اما پروژه لاین اکنون تنها ۲.۴ کیلومتر برای جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر وسعت خواهد داشت.

لاین بخشی از چشم‌انداز ۲۰۳۰ ولیعهد عربستان سعودی برای مقابله با چالش‌های زندگی شهری و ترویج روش‌های جایگزین زندگی، همچنین بلندپروازانه‌ترین پروژه در میان انبوهی از پروژه‌های بزرگ در سرتاسر عربستان سعودی بود که در میان چندین پروژه نئوم قرار دارد. بر اساس طرح‌های اولیه این شهر با دیوارهای شیشه‌ای با عرض چند صد متر، مساحتی معادل ۱۳ مایل مربع را اشغال می‌کند و با یک خط ریلی پرسرعت به‌هم متصل می‌شود.

با این حال گزارش‌ها نشان می‌دهد این پروژه بزرگ به دلیل محدودیت‌های مالی باید کوچک شود. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که صندوق دارایی مستقل پادشاهی هنوز بودجه کلی سال ۲۰۲۴ را برای منطقه اقتصادی نئوم تصویب نکرده است.

به این ترتیب در حالی که از ابتدا قرار بود لاین به‌صورت مرحله‌ای ساخته شود، هدف فعلی نشان‌دهنده عقب‌نشینی از برنامه‌های اولیه است و با انتشار اخباری مبنی بر کاهش احتمالی پروژه، حداقل یک پیمانکار شروع به اخراج کارگران از پروژه کرده است.

کاهش ابعاد لاین نشان می‌دهد که واقعیت‌های مالی تریلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهر هوشمند عربستان که در قالب طرحی ابتکاری و فراگیر برای متنوع‌سازی اقتصاد پادشاهی عربستان معرفی شده، در حال ایجاد نگرانی‌هایی در بالاترین سطوح دولت سعودی است که تلاش دارد برنامه بلندپروازانه چشم‌انداز ۲۰۳۰ خود را محقق کند.

پروژه لاین همچنین با نگرانی‌های حقوق بشری روبه‌رو شده است، زیرا ساخت‌وساز آن مستلزم اخراج قبیله حویطات از سرزمین‌های مادری خود در منطقه تبوک است.

کد خبر 746893

دیگر خبرها

  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • مزدوران فرانسوی در خط مقدم جنگ علیه روسیه
  • ابرپروژه لاین عربستان به مشکل خورد