Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@08:55:57 GMT

حل مکعب روبیک آسان شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۳۱۵۳

حل مکعب روبیک آسان شد

رکنا: هوش مصنوعی حل کردن مگعب روبیک را آسان کرد.

حل کردن مکعب روبیک در زمانی کم یکی از پرچالش ترین کارهایی است که انجام آن به تمرکز بالا و دقت فراوان نیاز دارد.

به گزارش دیجیتال ترندز، بهترین رکورد حل کردن این مکعب به ۴.۲۲ ثانیه می رسد. اما به نظر می رسد هوش مصنوعی بتواند با توجه به قابلیت های منحصر به فرد خود این رکورد را هم بشکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته به نظر نمی رسد طراحی الگوریتم هوش مصنوعی برای حل کردن مکعب روبیک کار دشواری باشد، اما مهم این است که این الگوریتم در کوتاه ترین مدت قادر به این کار باشد.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا به سرپرستی استفان مک آلن موفق به ابداع الگوریتمی شده اند که به ماشین ها و سیستم های رایانه ای امکان می دهد بدون دخالت و کمک انسان مکعب روبیک را حل کنند.

در حال حاضر الگوریتم مذکور می تواند در حداکثر ۳۰ حرکت این کار را انجام دهد و بنابراین توانمندی الگوریتم یادشده بیشتر از اکثریت انسان هایی است که به این بازی فکری علاقه دارند.

الگوریتم یادشده با بررسی مکعب های روبیک حل شده کار خود را آغاز می کند و سپس سیر حرکات انجام شده را از انتها به ابتدا بررسی می کند تا دریابد آیا راه های میان بری برای حل مکعب مذکور وجود داشته یا خیر. محققان در تلاش هستند تعداد حرکت های مورد نیاز برای حل این مکعب را باز هم کاهش دهند.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت بازی هوش مصنوعی کاهش خیر مکعب روبیک عکس زن دستگیر شد دختر جوان ایران حوادث فیلم شهروند مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۳۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در بازدید از بند‌های خاکی منابع طبیعی این شهرستان گفت:  بارندگی‌های اخیر سبب جاری شدن رودخانه‌های فصلی از دامنه کوه‌ها و ارتفاعات و ورود آن ها به دشت زرند شد. 

وی افزود: این بارندگی‌ها باعث ایجاد رطوبت خاک مزارع و باغات شد که طبق بررسی‌های به عمل آمده منجر به خاموشی خودجوش موتور پمپ‌های کشاورزی شده است.
 
حسینی نژاد تصریح کرد: پیش بینی می شود بسته به میزان بارندگی در هر منطقه، دوره خاموشی از سوی کشاورزان ۱۰ الی ۱۵ روز به طول بیانجامد که این عمل سبب صرفه جویی در آب و برق مصرفی خواهد شد.

وی بیان داشت: به موجب این کاهش مصرف، انتظار می رود، تقریباً ۵ میلیون مترمکعب ذخیره آب زیرزمینی حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • رفتارهای غیرمنطقی انسان الگوی جدید هوش مصنوعی شد
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • فنرباحچه 2-1 بشیکتاش؛ پیروزی آسان قناری‌ها برابر حریف ده نفره
  • تعرفه تاکسی‌های اینترنتی را شرکت‌ها تعیین کنند یا شورای رقابت؟
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود
  • سرمربی تایلند: ایران مثل قبل، رقبا را آسان نمی‌برد
  • تیک‌ تاک در آمریکا دست به انتحار می‌زند
  • مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست
  • تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
  • تیک‌تاک در آمریکا دست به انتحار می‌زند