Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-رییس دفتر رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت با ایجاد وزارتخانه‌های جدید به دنبال ایجاد تحول برای حل مشکلات کشور است، گفت: اولویت اول رییس‌جمهور، ساماندهی وضعیت اقتصادی است.

 محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه در هفته‌های گذشته آمریکایی‌ها و برخی عوامل منطقه‌ای آنها در مورد تاثیرات تحریم‌ها تبلیغات بیش از حدی انجام دادند، گفت: آنها اتاق جنگ روانی ایجاد کرده و اخبار درست و نادرست را منتشر می‌کردند و این مساله روی افکار عمومی مقداری تاثیر گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: ما هم برای مقابله با این شرایط جلسات متعددی داشتیم، جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های مختلف و بخش خصوصی با حضور رییس‌جمهور برگزار شد و در مورد برنامه‌های خود مفصل بحث کردیم تا کالاهای مورد نیاز مردم تامین شود البته در انبارها هیچ مشکلی نداریم و ارزاق عمومی و مواد اولیه وجود دارد ولی با این حال رییس‌جمهور دستور دادند که مواد اولیه کارخانجات هم باید زودتر تامین شود.

واعظی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌توانیم به راحتی امورات خود را به پیش ببریم، خاطرنشان کرد: دیروز هم جلسه‌ای با حضور سران قوا تشکیل شد و تصمیمات خوبی در زمینه اقتصادی گرفته شد که این روند ادامه دارد. شخص رییس‌جمهور اولویت اول خود را ساماندهی وضعیت اقتصادی در نظر گرفتند تا تحریم‌ها نتواند بر زندگی مردم خیلی تاثیر بگذارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا رییس‌جمهور برای تماشای بازی‌های تیم ملی به روسیه خواهند رفت؟ گفت: الان شرایط کشور به گونه‌ای است که رییس‌جمهور برای مسائل اقتصادی وقت می‌گذارند، از سویی هم سفری به اروپا دارند.

واعظی در مورد مصوبات جلسه امروز هیات دولت، تصریح کرد: رییس‌جمهور امروز در دولت دستور دادند که باید صرفه‌جویی را از دولت شروع کنیم و خواستند که دولت در هزینه‌های ارزی و ریالی خود صرفه‌جویی داشته باشد و دستگاه‌های دولتی تشکیلات گسترده خود را جمع و جور کنند تا مردم بدانند دولت صرفه‌جویی را از خود شروع کرده است.

رییس دفتر رییس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه مردم علاقه‌مند هستند نقدینگی خود را صرف بعضی کسب و کارها کنند، بیان کرد: رییس‌جمهور دستور دادند تمام اعضای دولت بنگاه‌داری را رها کرده تا بنگاه‌ها در بورس واگذار شوند و مردم در بورس قدرت انتخاب سهام داشته باشند، تصمیم بر این شد که دستگاه‌های انتظامی، دولتی و عمومی تصدی‌گری را واگذار کنند.

واعظی با بیان اینکه اصلاح ساختار تشکیلات دولت هم مطرح شد، گفت: رییس‌جمهور قول داده بود برای جوانان برنامه‌های خاص داشته باشد و سازمان جوانان را از وزارت ورزش خارج کند. از سویی برای حل مشکل اشتغال و بازآفرینی بافت‌های فرسوده به یک وزارت مسکن نیازمندیم که بر این مسائل تمرکز کند بنابراین در تلاشیم تا وزارت مسکن را تشکیل دهیم. با توجه به اینکه وزارت بازرگانی در وزارت صنعت و کشاورزی تقسیم شده است، باید وزارت بازرگانی تشکیل شود. به دلیل کمبود یا عدم نظارت یا قیمت‌گذاری نامناسب، در قیمت‌ها مشکل وجود دارد که به وزارت بازرگانی برای نظارت در این زمینه نیازمندیم.

واعظی ادامه داد: هفته آینده لایحه اصلاح تشکیلات دولت در مجلس بحث می‌شود، امیدواریم با تشکیل وزارت مسکن، صنعت، راه، بازرگانی و سازمان جوانان تحول ایجاد کرده و مشکلات را حل کنیم. با این تحولات چهره‌های جدیدی در کابینه خواهیم داشت که امیدارم این چهره‌ها جوان‌تر بوده و با انرژی بیشتری کار کنند.

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 

ایسنا/قم استاندار قم گفت: در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و تسهیل ارائه خدمات به آنان، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان در سفر هفته آینده آیت‌الله رئیسی به قم افتتاح می‌شود.

سیدمحمد آقامیری امروز، ۱۰ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از غرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴ در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه‌گذاری در قم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

وی افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم، اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود؛ هر چقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم اشتغال‌ هم افزایش خواهد یافت.

آقامیری با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی آنان خواهیم بود.

استاندار قم گفت:‌ منابع بانکی کشور محدود است؛ لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

وی تصریح کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که اگر بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در پایان با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • واکنش رییس سازمان انرژی به شایعه ممنوعیت ورود بازرسان آژانس
  • معاون رئیسی: از مجلس فعلی راضی هستیم اما... /در بودجه اختلافاتی بین دو قوه وجود داشت
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • مدرسه صادرات ایران افتتاح شد
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد