Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@13:17:05 GMT

رنج معلولان از رفت و آمد در خیابان‌ها چشمان بسته مدیریت شهری رشت

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۳۳۵۸

رنج معلولان از رفت و آمد در خیابان‌ها چشمان بسته مدیریت شهری رشت

‍‍‍‍‍‍

با نگاهی به خیابان‌های شهر رشت موانع زیادی برای حضور معلولان در شهر به چشم می‌خورد که رفع آنها نیازمند توجه ویژه مسئولان حوزه مدیریت شهری است. ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ استانها گیلان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، معلولان یکی از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند که غالباً برای انجام امور روزانه خود با مشکلات متعددی در سطح جامعه مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از اصلی‌ترین نیازهای معلولان برای حضور در سطح جامعه مناسب‌سازی اماکن عمومی و محل‌های عبور و مرور است زیرا عدم مناسب‌سازی آن‌ها سبب می‌شود تا معلولان از حضور در جامعه محروم شوند.

حضور معلولان در محیط‌های عمومی مانند پارک‌ها، سینما، کتابخانه و سایر اماکن عمومی نه تنها حق طبیعی و جزء حقوق شهروندی آن‌ها محسوب می‌شود بلکه روحیه، نشاط و انگیزه آن‌ها را زندگی افزایش می‌دهد.

در عبور از خیابان‌های کلانشهر رشت شاهد هستیم که بسیاری از اماکن عمومی و محل‌های عبور نه تنها هیچ‌گونه تناسبی با شرایط معلولان ندارد بلکه عمدتاً امکان حضور در جامعه را نیز از آنان سلب می‌کند.

نبود رمپ‌های مناسب برای عبور و مرور معلولان در پیاده‌رو‌ها، استفاده از سنگ‌فرش‌های نامناسب و عدم توجه به سختی عبور ویلچر‌ها و عدم وجود رمپ برای حضور معلولان در اماکنی مانند سینما از جمله مشکلاتی است که امروز معلولان شهر رشت با آن مواجه هستند.

با وجود اینکه قانون حمایت از معلولان سال‌های گذشته در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده اما شاهد هستیم این قانون در برخی موارد تنها در حد یک قانون باقی‌ مانده و عملیاتی نمی‌شود.

بستن ورودی برخی پارک‌ها مانند پارک قدس شهر رشت و ارتفاع زیاد خودپرداز بانک‌ها از جمله مشکلاتی است که انجام امور روزمره و تفریح را برای معلولان با مانع مواجه می‌کند.

یکی از نیازهای معلولان جسمی حضور در مراکز درمانی و بهداشتی است که ممکن است برخی از این اماکن خصوصی و در آپارتمان‌های اداری واقع شده باشد و عدم وجود آسانسور برای استفاده معلولان سلامت آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

در حال حاضر رفع این مشکلات نیازمند توجه ویژه مدیران حوزه شهری است زیرا عدم مناسب‌سازی اماکن عمومی برای معلولان می‌تواند علاوه بر آسیب‌های روحی، آسیب‌های جسمی آنها را نیز مضاعف کند.

انتهای پیام/ ت

R7877/P1336/S6,71/CT16

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۳۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی نبود سرعت گیر در خیابان مالک اشتر شمالی کرمان جان دانش آموزان را نشانه گرفت + فیلم

این روز‌ها فراهم کردن امنیت عبور و مرور دانش‌آموزان مدرسه دخترانه شهدا ۳۷ مالک اشتر شمالی در شهر کرمان به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آنها شده است. به گفته شهروندخبرنگار ما مقابل درب این مدرسه هیچ سرعت گیری وجود ندارد و خودرو‌ها با سرعت از این خیابان عبور می‌کنند. این موضوع می تواند برای دانش آموزان حادثه ساز باشد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی را به نمایش گذاشت که مشاهده می‌کنید.

متن پیام شهروندخبرنگار

سلام وقت بخیر مدرسه دخترانه شهدا ۳۷ مالک اشتر شمالی در شهر کرمان هیچ گونه سرعت گیر در جلوی مدرسه برای کنترل سرعت خودرو‌ها بعد از تعطیلی مدارس ایجاد نشده و هر لحظه جان دانش آموزان در خطر تصادف است و خودرو‌ها با سرعت بالا حرکت می‌کنند. در واقع دانش آموزان باید با ترس و دویدن از خیابان عبور کنند. لطفا پیگیری کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - کرمان

بیشتر بخوانید:

ایمنی مدرسه؛ درخواست دانش آموزان مدرسه معراج شد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • میزان سفر‌های حمل ونقل عمومی درون شهری ۵۰ درصد است
  • لحظه عبور قطار آتش‌گرفته از مرکز لندن در کانادا مقابل چشمان پلیس (فیلم)
  • ببینید | تصاویر عجیب از لحظه عبور قطار آتش‌گرفته از مرکز لندن در کانادا مقابل چشمان پلیس!
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند
  • وقتی نبود سرعت گیر در خیابان مالک اشتر شمالی کرمان جان دانش آموزان را نشانه گرفت + فیلم
  • پیاده‌روهای بوستان گل محمدی نوسازی می‌شود
  • وقتی که سلامت جامعه از مسیر خانواده عبور می کند
  • رژیم صهیونیستی حتی نتوانست مدیریت افکار عمومی جامعه خود را به دست گیرد
  • نامناسب بودن معابر، مشکل آزار دهنده معلولان کردستانی
  • سیمئونه: اتلتیکو را از این وضعیت خارج می‌کنیم