Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:17:43 GMT

40 کيلومتر جاده‌ در هرمزگان آسفالت شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۳۴۵۹

40 کيلومتر جاده‌ در هرمزگان آسفالت شد

خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا - معاون راهداري اداره کل راهداري و حمل ‌و ‌نقل جاده‌اي هرمزگان گفت: 40 کيلومتر از جاده هاي اين استان از ابتداي سالجاري تاکنون روکش آسفالت شده است.

ميرداد ميردادي روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: جاده بندرلنگه به پارسيان به طول 11 کيلومتر و جاده فارغان به سمت احمدي به طول 10 کيلومتر از مهم ترين جاده هاي استان هرمزگان است که طرح روکش آسفالت آن امسال انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت: هم چنين قسمتي از محورهاي مواصلاتي بيکا به دهگلکن، گچين به اسکله شهيد رجايي، تازيان به هورمودر و پارسيان به بندرلنگه در مجموع به طول 19 کيلومتر طرح روکش آسفالت آن اجرا شده است.
معاون راهداري اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي هرمزگان اظهار کرد: روکش آسفالت محورهاي ميناب به بشاگرد، جگدان به جاسک، بشاگرد به کرمان در شرق و محورهاي بندرلنگه به پارسيان، بندرلنگه به بستک و بندرعباس به بندرخمير در غرب و محور بندرعباس به حاجي آباد در شمال استان بزودي آغاز مي شود.
ميردادي اضافه کرد: هزينه اجراي تمامي راه ‌هاي روستايي و محورهاي فرعي استان هرمزگان از محل اعتبارات استاني و راه‌هاي شرياني از اعتبارات ملي تامين مي شود.
وي گفت: سياست اداره کل راهداري و حمل ‌و نقل جاده‌اي هرمزگان در سالجاري مبني بر اجراي آسفالت‌ هاي نوين است.
اين مسوول با اشاره به اين که هزينه نگهداري جاده ها طبق استاندارد 4 تا 6 درصد هزينه ساخت محاسبه مي شود، ادامه داد: يکي از چالش‌ هاي اصلي راهداري، عمليات ساخت و نگهداري راه‌ها، هزينه بالاي اجراي روکش آسفالت و بويژه هزينه نگهداري مستمر آن ‌است.
ميردادي اضافه کرد: عمر مفيد و قابل بهره ‌برداري از روکش‌ هاي آسفالت نيز مساله مهم است که به طور مستقيم بر بودجه و هزينه‌ اين بخش تاثيرگذار بوده و بايد به آن توجه بيشتري شود.
استان هرمزگان طبق تقسيمات کشوري شامل 13 شهرستان، 33 شهر و 2 هزار و 244 آبادي است و جمعيتي افزون بر يک ميليون و 578 هزار و 183 نفر دارد که بيش از 53 درصد از کل اين جمعيت در روستاها زندگي مي کنند.
رشد و توسعه هر منطقه، نيازمند ايجاد راه و صنعت راهسازي است و اين موضوع در تمام دوره ها، از اصلي ترين مطالبه هاي مردم در سراسر کشور و بوده و هست.
جمعيت روستايي هرمزگان طبق آمارهاي موجود با بيش از 786 هزار نفر در قالب 2 هزار و 244 آبادي، 55 درصد کل جمعيت استان را به خود اختصاص داده اما حدود 3 هزار و 700 کيلومتر از جاده هاي روستايي اين استان از خدمات امدادي و کنترلي بي بهره است.
7195/7408
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر

ایسنا/زنجان رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ابهر از بهسازی و روکش آسفالت محور ابهر_مرشون به طول ۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان خبر داد.

 علی اصغر عطوفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به به‌سازی محور ابهر_مرشکن که یکی از مطالبات مردمی بود، اظهار کرد: سال گذشته ۵ کیلومتر اجرای عملیات بهسازی رویه و روکش آسفالت در محور ابهر _مرشون انجام شد و امسال نیز با پیگیری‌های مستمر و تخصیص اعتبار ۸ میلیارد تومانی، ۸ کیلومتر از این محور آغاز شد.

وی در ادامه افزود: برای بهسازی این محور جمعا ۵ هزار تن آسفالت با استفاده از ۸ دستگاه کمپرس و ۳ دستگاه غلطک جهت بهسازی روکش بکار گرفته شده است.

عطوفی با بیان این‌که نقش این محور در شهرستان بسیار فراتر از یک محور روستایی صرف است، تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار مابقی این محور در اولویت قرار دارد.

رییس اداره راهداری و حمل نقل جاده‌ای شهرستان ابهر توضیح داد: لکه‌گیری راه‌های اصلی، فرعی و روستایی، علف‌زنی، اصلاح شیب‌های شیروانی، قنو زنی محورها و تعریض محور آرامستان رضا به طول ۳ کیلومتر به صورت امانی در دست اقدام است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه حادثه خیز درمحور‌های مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • آغاز بهسازی محور ابهر_ مرشون به طول ۸ کیلومتر
  • ساخت هر کیلومتر مربع آسفالت چقدر هزینه دارد؟
  • ۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • انجام عملیات راه‌سازی محورهای مختلف استان/۲۵۰۰میلیارد تومان روکش آسفالت اصفهان در ۱۴۰۲
  • هر کیلومتر آسفالت ۳.۵ میلیارد تومان هزینه دارد
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان