Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-24@07:27:04 GMT

رهبر کره شمالی اتحاد و دوستی با چین را ستود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۳۸۶۴

رهبر کره شمالی اتحاد و دوستی با چین را ستود

به  گزارش جهان نيوز به نقل از العالم، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در سفر به پکن از همکاری، اتحاد و دوستی میان دو کشور سخن گفت.به نوشته خبرگزاری فرانسه، کیم در سفری دو روزه برای سومین بار در سال جاری به چین سفر کرد و با «شی جینپینگ» رئیس جمهور چین دیدار نمود.

خبرگزاری رویترز هم درباره سفر کیم به پکن نوشت، سران کره شمالی و چین درباره راه‌های حل مسئله خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر کره شمالی وعده داد، برای امنیت واقعی در شبه جزیره کره با مقامات چینی همکاری کند. وی همچنین اظهار امیدواری کرد روابط نزدیکتر و دوستانه‌تر بیشتری میان دو دولت و همچنین مردم چین و کره شمالی برقرار شود. 

سومین سفر کیم به چین دو هفته بعد از دیدار وی با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا انجام گرفت. کیم و ترامپ دو هفته پیش از این برای اولین بار در سنگاپور دیدار کردند و کره شمالی برای خلع سلاح اتمی و آمریکا برای تضمین امنیتی، متعهد شدند. 

شی در دیدار با رهبر کره شمالی به وی گفت که چین از کیم و ترامپ می‌خواهد تا توافق‌های خود را که در سند سنگاپور به امضا رسید، اجرا نمایند. شی قول داد که چین به ادامه نقش سازنده خود در دیپلماسی اتمی ادامه دهد. چین اصلی‌ترین متحد کره شمالی طی سال‌های اخیر بوده است. کره شمالی سالهاست با کره جنوبی و آمریکا در تنش است.

همچنین پیونگ یانگ به انجام رزمایش‌های نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره معترض بود و در مقابله به آزمایش‌های موشکی واتمی اقدام می‌کرد. آمریکا و متحدانش کره شمالی را سالیان متمادی به دلیل انجام این آزمایش‌ها، تحریم کردند و اکنون آمریکا وعده داده رزمایش‌های نظامی خود را در شبه جزیره کره متوقف می‌کند و بعد از خلع سلاح کامل اتمی کره شمالی، تحریم‌ها علیه این کشور را لغو می‌کند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار کارگران با رهبر انقلاب

در دومین ماه از سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و به مناسبت هفته کار و کارگر، جمعی از کارگران سراسر کشور صبح امروز (چهارشنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی امام و رهبری

دیگر خبرها

  • هزاران نفر از کارگران با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • جمعی از کارگران با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • اولین تصویر از دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • رهبر انقلاب با کارگران دیدار می کنند
  • هشدار آشکار؛ اولین مانور شبیه سازی ماشه هسته‌ای با هدایت شخص کیم جونگ اون انجام شد | کره شمالی برای چه چیزی آماده می شود؟
  • نظارت رهبر کره‌شمالی بر اولین مانور تاکتیکی شبیه‌سازی ضدحمله هسته‌ای