Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@00:26:49 GMT

استفاده تفریحی از ماری جوانا در کانادا آزاد شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۴۱۷۵

مجلس سنای کانادا با ۵۲ رای موافق در برابر ۲۹ رای مخالف لایحه ای را تصویب کرده که برای اولین بار مصرف تفریحی ماریجوانا در این کشور را آزاد اعلام می کند. مصوبه جدید نحوه کشت، توزیع و فروش ماریجوانا را مشخص می کند.

بی بی سی نوشت: انتظار می رود که با امضای این قانون توسط جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، مردم در این کشور از ماه سپتامبر امسال بتوانند به طور قانونی ماریجوانا خریداری و مصرف بکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بین هفت کشور بزرگ صنعتی جهان (گروه هفت) کانادا اولین کشوریست که ماریجوانا را آزاد اعلام کرده است. حزب حاکم لیبرال کانادا مدت ها بود که قول آزادسازی ماریجوانا برای مصارف غیرپزشکی را داده است.

یک کارگروه دولت فدرال پیشتر توصیه کرده بود که کانادا فروش حشیش برای مصارف تفننی به افراد بالای ۱۸ سال را آزاد و مالیات بر آن را براساس شدت گیرندگی محصول وضع کند.

آن کارگروه همچنین توصیه کرد اجازه پرورش ۴ گیاه شاهدانه (که ماریجوانا و حشیش مشتقات آن هستند) توسط بزرگسالان و حمل ۳۰ گرم ماریجوانای خشک به افراد داده شود.

استفاده از ماریجوانا برای مصارف پزشکی از سال ۲۰۰۱ در کانادا قانونی شد و ۴۰ شرکت مجوز تولید آن را دارند. جوانان کانادایی از بزرگ ترین مصرف کنندگان ماریجوانا در جهان هستند.

دولت کانادا می گوید قانونی کردن این ماده ضمن اعمال مقررات سفت و سخت، کنترل آن را آسانتر می کند، از جرایم سازمان یافته می کاهد، باعث کاهش فشار بر پلیس و سیستم قضایی می شود و بهداشت عمومی را تقویت می کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۴۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ تراز منابع و مصارف تأمین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان مرکزی گفت: در سال ۱۴۰۲ اقدامات خوبی در زمینه‌ی اشتغال‌زایی، راه‌اندازی کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، کاهش تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری و معرفی افراد به کارگاه‌ها و تلاش تأمین اجتماعی استان برای شناسایی کارگاه‌هایی که کارگران خود را بیمه نکرده بودند، صورت گرفت.

به گفته حسینی با اقدامات صورت گرفته در سال گذشته، تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان -بدون درمان- پس از ۱۰ سال مثبت شد و تعداد کارگاه‌های فعال در سطح استان نیز به ۲۵ هزار و ۲۰۳ کارگاه رسید.

او افزود: برای نخستین بار به مناسبت هفته‌ کار و کارگر، ۸۰ میز خدمت این اداره‌کل تا ۱۱ اردیبهشت‌ در شهرستان‌ها دایر است.

دیگر خبرها

  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • مثبت شدن تراز درآمد و هزینه تأمین اجتماعی
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر