Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 ایرنیا کرنیاک جانشین نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در کنفرانس خبری روز جهانی پناهنده که صبح امروز برگزار شد، اظهارکرد: روز گذشته کمیساریای عالی امور پناهندگان گزارشی تحت عنوان گزارش جهانی پناهندگان ارائه کرده‌اند که طبق این گزارش حدود ۶۸.۵ میلیون نفر در سطح جهان دچار بی جایی شده و از خانه و کاشانه خود جدا شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین طبق این گزارش ۲۵.۴ میلیون نفر از مرزهای کشورهای خودشان عبور کرده‌اند تا به مناطق امن دست یابند.

بیش از سه میلیون نفر در سال ۲۰۱۷ به بی جا شدگان اضافه شدند

در هر دو ثانیه یک نفر در جهان دچار بی جا شدگی می شود

وی ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ بیش از سه میلیون نفر به بی جا شدگان اضافه شدند که بیشترین میزان افزایش بوده است. همچنین طبق آمارهای موجود، آمارهای بی جا شدگی در حال افزایش است و به طور کل در سال ۲۰۱۷، ۱۶.۲ میلیون نفر دچار بی جا شدگی برای اولین بار و یا چندمین بار شده‌اند. به طوری که می‌توان گفت در هر دو ثانیه یک نفر در جهان دچار بی جا شدگی می شود. به عبارت دیگر ۴۴ هزار و ۴۰۰ نفر نیز هر روز"بی جا" می‌شوند.

جانشین نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در ادامه افزود: کمیساریای عالی امور پناهندگان در سال ۱۹۵۰ میلادی تاسیس شد تا مسائل پناهندگان را پیگیری کند و در زمانی که این سازمان تاسیس شد قرار بود برای سه سال فعالیت کند اما از آن تاریخ تا سال ۲۰۰۴ هر پنج سال یک بار ماموریت سازمان تمدید شد و در سال ۲۰۰۴ مجمع سازمان ملل متحد قطعنامه ای صادر کرد که این کمیساریا تا زمانی که مشکل پناهندگان حل شود، باید به فعالیت خود ادامه دهد.

کرنیاک تصریح کرد: روز جهانی پناهندگان برای اولین بار در سال ۲۰۰۱ مطرح شد و از آن سال هر روز ۲۰ ژوئن که مصادف با ۳۰ خرداد است در این روز بزرگداشتی برگزار می شود تا به فعالیت و کارها در این زمینه توجه شود و مجموعه فعالیت‌هایی که کشورهای میزبان، پناهندگان انجام می دهند به رسمیت شناخته شده و از آنها قدردانی شوند.

ایران پنجمین کشور میزبان پناهندگان است

وی با بیان اینکه ایران تاریخچه چشمگیری در زمینه میزبانی پناهندگان دارد، گفت: این کشور همبستگی خود را با پناهندگان در خلال سال‌ها ثابت کرده است و پس از گذشت چهار دهه ایران به عنوان یکی از کشورهای برجسته میزبان پناهندگان مطرح می شود. ایران پنجمین کشور میزبان پناهندگان است و  اتباع افغانستانی در ایران دومین و بزرگترین جمعیت پناهندگان در سراسر کشور هستند. همچنین دولت ایران و مردم همبستگی چشمگیری با پناهندگان نشان داده‌اند و میزبانان سخاوتمندی بوده‌اند.

جانشین نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد اظهار کرد: روز جهانی پناهندگان مراسمی است که می توان با کشورهای میزبان پناهندگان اعلام همبستگی کرد و ما نیز به عنوان کمیساریا فعالیت‌های مدافع گری خود را در این زمینه ادامه خواهیم داد. همچنین از تمامی کنشگرانی که در ایران در این زمینه فعالیت می کنند، دولت ایران، مردم ایران، سمن‌های مختلف ملی و بین المللی و آژانس های مختلف سازمان ملل تشکر می کنم.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: اتباع خارجی کمیساریای عالی پناهندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۴۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به دشواری‌های دریافت این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، مجوز راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا)، در اردیبهشت‌ماه از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه شهرکرد اعطا شد.
پیرعلی افزود: نظر به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در تمامی کشو‌رهای منطقه و جهان، دانشگاه شهرکرد با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محور‌های اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در استان و کشور تبدیل شود.
وی گفت: مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فرصتی را فراهم می‌آورد که فارسی‌آموزان برای دستیابی به اهداف شغلی و ادامه تحصیل در ایران، زبان فارسی را در زمانی کوتاه یاد بگیرند. در انتهای هر دوره به زبان‌آموزان مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود که مورد تأیید وزات علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.
هم اکنون بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه شهرکرد در تلاش است که با ارائه خدمات مناسب پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان بین الملل در آینده باشد.
سایر دانشگاه‌های استان و کشور هم می‌توانند از خدمات مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهرکرد بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های صهیونیست هاست
  • تنها راه امنیت در منطقه، پایان دادن به فعالیت‌های اسراییل است
  • اعلام میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸
  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • گلستان میزبان تیم ملی والیبال نیروهای مسلح کشور
  • سرعت این نوجوان آمریکایی در حد برق و باد!