Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، در تقریظی بر کتاب «امامزاده محمدبن ابراهیم مجاب» معروف به شاهزاده محمد کرمان، تصریح کرد: از طرق مختلف و به شهادت علمای بزرگ حضور و اقامت ایشان{در کرمان} مورد اثبات قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، به حق و به انصاف باید گفت و نوشت که تلاش های اداره کل اوقاف و امورخیریه استان در سال های اخیر در معرفی امامزاده بزرگوار و عظیم الشأن-محمدبن ابراهیم مجاب- معروف به شاهزاده محمد کرمان، صددرصد نقش داشته و امروز حرم مطهرش ملجأ بسیاری از ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این امامزاده عزیز که نسب شریف شان با دو واسطه به امام کاظم علیه السلام می رسد؛ جد یک سوم سادات موسوی ایران و عراق است که در سال 245 هجری قمری با دو برادر دیگر خود به ایران و به شهر سیرجان آمدند؛ پس از مدتی، یکی از برادران به عراق برمی گردد و امامزاده محمد با برادر خود امامزاده علی در سیرجان می مانند که امامزاده محمد به دعوت علمای کرمان به این شهر می آیند و تا سال 301 در کرمان ساکن بودند؛ ایشان جدای از اینکه امامزاده بودند؛ عالم هم بود؛ توسط حاکم وقت به شهادت رسید و در نقطه کنونی شهر مدفون شدند.

 

رییس پژوهشکده انساب سادات طی سخنرانی خود در نخستین همایش بزرگداشت این امامزاده که در مرداد ماه ۹۵ برگزار شد؛ ابراز امیدواری کرد: کرمان با وجود امامزاده محمد؛ قطب چهارم زیارتی کشور شود و بعد از قم، ری و شیراز، امامزاده ای که یک رونق بزرگی داشته باشد امامزاده محمد علیه السلام کرمان باشد و این امامزاده قطب فرهنگی و زیارتگاه معنوی تمام شیفتگان شود.

 

اخیراً و همزمان با مراسم تجلیل از ۱۲ سال خدمات شایسته حجت الاسلام والمسلمین محمدقاسمی زاده، مدیرکل سابق اوقاف و امورخیریه استان از دو عنوان کتاب که یکی از این کتاب ها پیرامون امامزاده محمدبن ابراهیم مجاب است؛ امامزاده جلیل القدری که پدر بزرگوارش نیز در جوار حرم مطهر سیدالشهداء علیه السلام مدفون است؛ رونمائی شد که توسط حجت الاسلام قاسمی زاده تألیف شده و آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، تقریظی به شرح ذیل بر این کتاب نوشته است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم

 

مردم ایران از ابتدا با فطرت پاک خود پذیرای خاندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام بوده اند و همیشه میزبان این بزرگواران محسوب می شدند و بر همین اساس است که در هر استانی انسان ورود پیدا می کند اثرات این حضرات مشاهده می شود.

 

و امروز نیز یک مرکز عظیم برای رفع حوائج مردم و امور اعتقادی و فرهنگی محسوب می گردد که لازم است این بقاع به عنوان قطب فرهنگی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و به همین اندازه که مردم به بقعه ای از بقاع متبرکه عرض ارادت می کنند و نسل بعد از نسل مورد توجه قرار گرفته است، کافی است آن آثار به عنوان انتساب به حضرات معصومین علیهم السلام حفظ شود.

 

در کتابی هم که به عنوان تحقیق پیرامون مقبره حضرت محمدبن ابراهیم مجاب از طرق مختلف و به شهادت علمای بزرگ حضور و اقامت ایشان مورد اثبات قرار گرفته است، دلالت بر همین مطلب دارد و باید این اثر مبارک نیز حفظ شود و به یک قطب فرهنگی و دینی تبدیل گردد.

 

در پایان از همه عزیزانی که زحمت این برنامه ارزشمند را کشیده اند تشکر می کنم.»

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: دولت نماز عید فطر فوتبال مجلس مساجد کانون های مساجد احزاب مقام معظم رهبری جام جهانی فوتبال ایرانشهر امامزاده محمد کرمان تقریظ آیت الله نوری همدانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۴۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عالی زاده جمعه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج با حضور ۱۰ گروه دختر و ۱۰ گروه پسر و حضور پرشور خانواده‌ها و مسئولان استانی در ۲ نوبت صبح و بعد از ظهر در روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر افزود: این جشنواره که توسط خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج استان بوشهر برگزار شد، در ۲ بخش سرودهای ملی و محلی گروه‌های سرود دختر و پسر استان آثار تولیدی یا بازخوانی خود را به صورت زنده در حضور داوران این جشنواره به اجرا گذاشتند.

وی افزود: «امید مهرنیا»، مسئول خانه سرود و موسیقی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، مهمان و داور ویژه این جشنواره بود که آقایان «اکبر ابراهیمی» مسئول موسیقی صدا و سیمای مرکز بوشهر و «فرهی» وی را در امر داوری همراهی کردند.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر بیان کرد: یکی از برنامه‌های جانبی این جشنواره را، برگزاری دوره توانمندسازی مربیان و سرپرستان گروه‌های سرود استان بود که توسط مسئول خانه سرود و موسیقی بسیج در سالن ۲۲ بهمن سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر برگزار شد.

معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: در مراسم ویژه ای که در آینده برگزار خواهد شد برگزیدگان سرود دختر و پسر در بخش‌های ملی و محلی، تک خوان برتر پسر و همخوان برتر دختران، رهبر برتر با حضور مسئولان استانی معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی گفت: همچنین گروه‌های برتر نیز به مرحله کشوری اعزام خواهند شد

.

کد خبر 6089387

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • مارال ؛ محمد نوری
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • خون شریک ۲ + فیلم
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است