Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@20:54:52 GMT

فرهنگ سازی مبنای جلب مشارکت خیران در حوزه آموزشی است

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۴۹۹۸

فرهنگ سازی مبنای جلب مشارکت خیران در حوزه آموزشی است

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن یعقوبی صبح چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش که در دفتر فرمانداری شهرستان صومعه سرا برگزار شد اظهار کرد: تمام مردم می توانند جزء جامعه خیرین محسوب شوند.

وی با اشاره به نقش مهم مسئولان و دستگاه های مختلف در جلب مشارکت خیران در حوزه آموزشی، افزود: مبنا و اساس کار در راستای جلب خیران فرهنگ سازی در سطح جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان با بیان اینکه مردم وجود مشکلات در حوزه آموزش و پرورش را می دانند، گفت : باید زمینه های لازم برای جلب مشارکت های مردمی در حوزه آموزش و پرورش فراهم شود.

وی در ادامه داشتن آموزش و پرورش پویا و قوی را سبب رشد و توسعه جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: با ایجاد تعامل و همدلی و جلب مشارکت ها می توان مشکلات این حوزه را برطرف کرد.

یعقوبی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شهرستان صومعه سرا باید طی بخشنامه ای از تمام مدیران مدارس خود بخواهد ظرفیت های موجود در منطقه در راستای جلب کمک های مردمی برای حوزه آموزشی را جمع آوری کنند، تصریح کرد: با تهیه این لیست مجمع خیرین استان نیز با برگزاری نشست هایی از این ظرفیت ها برای ساخت مدارس بهره برداری می کند.

وی به ایجاد نمایندگی مجمع خیرین مدرسه ساز در شهرستان صومعه سرا نیز اشاره و ایجاد این نمایندگی بستگی به میزان جلب مشارکت های مردمی برشمرد و افزود: در این زمینه تنها نیازمند فرهنگ سازی هستیم که خوشبختانه شهرستان صومعه سرا در این حوزه دارای ظرفیت های بسیاری است.

خیرین مدرسه بازوان کمکی آموزش و پرورش

در ادامه این جلسه رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان اظهار کرد: خیرین مدرسه ساز بازوان کمکی برای حوزه آموزش و پرورش هستند.

سید ابوالقاسم میرمسعودی با تأکید براینکه این مجمع به دنبال ارتقای سطح حوزه آموزش است، افزود: مسئولان باید زمینه مناسب برای فراخوان از خیران در صومعه سرا با توجه به ظرفیت این شهر را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه باید از اصناف، صاحبان صنایع، هنرمندان، مردم برای مشارکت در امر مدرسه سازی بهره گیری شود، تصریح کرد: با ورود خیران به حوزه آموزش و پرورش طی سال های گذشته اقدامات بسیار مطلوبی برای ارتقای این حوزه انجام شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گیلان تأکید کرد: ملت ایران در همه حال در صحنه ها حضور داشته اند امروز نیز برای جلب مشارکت های مردمی نیازمند فرهنگ سازی در این حوزه و تکریم آنها هستیم.

کد خبر 4325850

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش وپرورش گیلان صومعه سرا مجمع خیرین مدرسه ساز راهپیمایی روز قدس بوشهر گرگان شهرکرد شیراز مشهد یاسوج عید سعید فطر ماه مبارك رمضان خرم آباد بیرجند تبریز مواد مخدر سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۴۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیران فارس ۱۳۶ تفاهم نامه به ارزش ۵۴۳ میلیارد تومان منعقد کردند

علی اکبر رامجری در جمع خبرنگاران با اشاره به گستردگی فعالیت خیرین در استان فارس بخصوص در مناطق کم‌برخوردار، گفت: در استان فارس خیرین با دیدگاه نیک اندیشانه و آینده‌نگر، در ابعاد مختلفی همچون حمایت، ساخت، تجهیز و تکمیل مراکز حوزه سلامت فعال بوده‌اند و دستاورد‌های تاثیرگذار و شگرفی در زمینه‌های مختلف از جمله امور بهداشتی، درمانی داشته‌اند.

مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس افزود: خیرین همواره با مشاوره کارشناسان مجمع خیرین در شیراز و شهرستان‌ها از بستر‌های مناسب انجام کار‌های خیر در حوزه سلامت مطلع می‌شوند و با توجه به خلاء‌های موجود، کاری همسو با نیتشان انتخاب و اجرا می‌کنند. 

او با اشاره به آمار عملکرد موفق خیرین گفت: طی یک سال اخیر ۳۶ تفاهمنامه در شیراز و ۱۰۰ تفاهم‌نامه در دفاتر شهرستان‌های استان منعقد شده، این تفاهمنامه‌ها شامل ۲۱ مورد اهدای ملک، اجرای ۳۶ طرح عمرانی، ۶۶ مورد اهدای تجهیزات، اهدای ۳ دستگاه آمبولانس و ۱۰ نوع اقدام حمایتی بوده است. 

رامجردی افزود: علاوه بر این فعالیت‌ها ۵۸۰۰ بیمار نیازمند با اهدای وام قرض الحسنه، کمک بلاعوض، معرفی به مراکز درمانی و اسکان همراهان بیمار با اعتباری بیش از دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حمایت شده‌اند. 

او با موفق برشمردن کار‌های خیرین از افتتاح بزرگترین مرکز شیمی درمانی جنوب کشور مرکز آنکولوژی مهر به عنوان شاخص‌ترین کار خیرین در سال گذشته یاد کرد و گفت: امسال نیز بزرگترین اقامتگاه همراه بیمار جنوب کشور که با همت خیرین ساخته شده به بهره‌برداری خواهد رسید. 

خیرین و مردم استان فارس می‌توانند برای پیوستن به خیل نیک اندیشان عرصه سلامت فارس و مشارکت در کار‌های خیر حوزه سلامت با کارشناسان مجمع خیرین تامین سلامت با شماره‌ی ۰۷۱۳۲۳۵۹۲۰۰ تماس حاصل کرده و از فضا و فرصت‌های کار‌های خیر اطلاع کسب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • جبران کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی تا سه سال آینده
  • کهگیلویه و بویراحمد، پیشرو در اجرای طرح‌های قرارگاه عدالت تربیتی 
  • سرانه فضای آموزشی در خراسان رضوی افزایش یافت 
  • رونمایی از کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در مدرسه علمیه مروی
  • تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • تشکیل انجمن خیران میراث‌فرهنگی در استان اردبیل
  • ایجاد مدارس وابسته به حوزه علمیه در استان هرمزگان از ابتدای مهرماه
  • زیرساخت‌های آموزشی زبرخان به موازات جمعیت دانش‌آموزشی، پیشرفتی نداشته است
  • خیران فارس ۱۳۶ تفاهم نامه به ارزش ۵۴۳ میلیارد تومان منعقد کردند
  • بیش از ۱۴۰۰ مدرسه سیار و کوچ‌رو وجود دارد