Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی گفت : متولیان امر به ویژه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی که تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی را مدیریت می کند، باید پروژه جدید توجیه دار را تعریف و به جوانان اطلاع رسانی لازم برای شغل مورد نظرشان انجام دهند.

وی تاکید کرد: اکنون دولت تسهیلات اشتغال فراگیر، روستایی، خانگی و تسهیلات دستگاه های مدد رسان که عدد بالایی است را برای ایجاد اشتغال مولد تخصیص داده که باید بدرستی و در زمان مقرر از آنها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار ایلام افزود: روند جذب این تسهیلات در استان مطلوب نیست و باید در اصلاح فرآیند جذب که منجر به اشتغال مولد و رفع بیکاری جوانان می شود، اقدامی اساسی صورت گیرد.

سلیمانی دشتکی یاداور شد: دولت پیگیر ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است زیرا عدم توجه به بیکاری آسیب های زیادی از نظر اجتماعی و اقتصادی برای مردم به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال و کارگاه های جدید با تعریف پروژه متناسب با نیاز هر منطقه و شهرستان باید صورت گیرد تا بتوان در راه اندازی کسب و کار و ایجاد اشتغال گام اساسی برداشت.

استاندار ایلام ادامه داد: جوانان خواهان شغل هستند و آگاهی از ایجاد شغل ندارند، باید بسیاری از پروژه های ارزان قیمت پایین دستی پتروشیمی صنایع بسته بندی و تکمیلی، صنعت نفت و گاز، مجتمع های گردشگری، بین راهی، طرح های توریستی در اطراف مسیر سد سیمره و سد ایلام تعریف کنیم.

سلیمانی دشتکی گفت: مجبور نیستیم به کارگاه های ورشکسته که امکان احیا ندارند اعتبار تزریق کنیم.

وی افزود: مکان های گردشگری زیادی در استان است و در مسیر سه استان بزرگ در کشور و عراق هستیم و با توجه به ظرفیت هایی که داریم می توان شغل های مناسبی ایجاد کرد، راهکارهای زیادی برای ایجاد اشتغال وجود دارد که با توجه به تسهیلات موجود ، می توان شغل ایجاد کرد.

استاندار ایلام اظهار کرد: به عنوان یکی از مصوبات نشست اقتصاد مقاومتی ظرف 2 هفته برای هر شهرستان با همکاری دستگاههای اقتصادی، بسته شغلی متناسب با ظرفیت تهیه و برای جوانان شغل ایجاد شود.

سلیمانی دشتکی در ادامه به بروکراسی اداری و اجرای دقیق قانون در استان تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید برای رفع بروکراسی اداری میز خدمت ایجاد کرده تا ارباب رجوع سرگردان نشود.

وی افزود: یکی از راه های توسعه استان همین روان سازی قوانین و مقررات مطابق قانون است یعنی قوانین به گونه ای تفسیر شوند که به نفع مردم باشند.

سلیمانی دشتکی تاکید کرد: برخی از قوانین دست و پا گیر هستند و اگر ما سخت گیرانه آنها را اجرا کنیم برخی افراد سودجو راه دررو از آن قوانین را پیدا و متناسب با نیاز دستکاری های لازم را انجام می دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ایجاد اشتغال بیکاری دستگاه های اجرایی استان عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۵۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان

 در این مسابقات ۲ هزار و ۳۰۰ کاراته‌کا به مدت ۶ روز در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان تا امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد همدان رقابت دارند.

دختران کاراته کا در پیکار‌های رده سنی جوانان در پنج وزن باهم رقابت کردند و نفرات برتر به شرح ذیل اعلام شدند:

وزن ۴۸- کیلوگرم:
۱. غزل فتحی چشمه از استان لرستان
۲. فاطمه جعفرنژاد از استان تهران
۳. یسنا زرین از استان آذربایجان
۳. دنیا نوروزی عین القاضی از استان همدان

وزن ۵۳- کیلوگرم:
۱. زهرا رضازاده از استان اصفهان
۲. سوگل سروری از استان کرمانشاه
۳. ریحانه روزبهانی از استان تهران
۳. سوگند عیاری از استان تهران

وزن ۵۹- کیلوگرم:
۱. سارینا نوری از استان سیستان و بلوچستان
۲. فرناز عادلی دهنوی از استان اصفهان
۳. محیا نادری از استان همدان
۳. هلیا کماسی از استان تهران

وزن ۶۶- کیلوگرم:
۱. غزل یزدانی از استان البرز
۲. مهسان خدارحمی از استان تهران
۳. مائده نجفی از استان تهران
۳. دیانا افتخاری از استان کردستان

وزن ۶۶+ کیلوگرم:
۱. سارا پاداش از استان قم
۲. مائده شالی از استان قزوین
۳. فاطمه عابدی از استان مازندران
۳. مهلا صداقت از استان مازندران

این پیکار‌ها امروز پنجشنبه در رده سنی بزرگسالان پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایشی ندارد
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال