Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-04@21:27:23 GMT

وزیر بهداشت: دفترچه بیمه سلامت چک سفید امضا نیست!

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۶۱۸۵

وزیر بهداشت: دفترچه بیمه سلامت چک سفید امضا نیست!

وزیر بهداشت گفت:این که ما دفترچه را در اختیار افراد قرار دهیم و مانند دسته چک سفید امضا آنها هر چقدر هزینه ایجاد کنند را انتظار نداشته باشید بیمه ها بپذیرند یا دولت تامین کند.

به گزارش صدای ایران از مهر، سید حسن هاشمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره راه اندازی خانه های بهداشت در روستاها اظهارداشت: تقریبا هر ماه باوجود محدودیت های که وجود دارد خانه های بهداشت راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود سه هزار و ۷۰۰ پروژه در این زمینه در دست داریم که انتظار می رود تا پایان سال ۹۷ انجام شود.

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به سوالی درباره سقف تعیین شده در بیمه سلامت و احتمال افزایش هزینه ها با توجه به نوع بیماری گفت: این موضوع به سازمان تامین اجتماعی و همچنین کمیته امداد (ره) و بهزیستی باز می گردد و آنها باید در این زمینه اقدام کنند.

هاشمی اظهار داشت: این که ما دفترچه را در اختیار افراد قرار دهیم و مانند دسته چک سفید امضا آنها هر چقدر هزینه ایجاد کنند و انتظار نداشته باشید بیمه ها بپذیرند یا دولت تامین کند، تقریبا کمتر جایی در دنیا سراغ داریم که این چنین باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید به بیمه ها این حق را بدهیم که محدودیت هایی را برای هزینه های غیرضروری و غیر قابل قبول ایجاد کنند.

وزیر بهداشت درباره بیماری تب کریمه کنگو و رایج شدن این بیماری درکشور و وجود آمار در این خصوص گفت: مدیرکل بیماری های واگیر در این باره آمار را اعلام کردند.
هاشمی تاکید کرد: با توجه به این که این آمار از طریق مجامع بین المللی تعقیب می شود ، درست تر این است که به آن استناد کنیم.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: وزیر بهداشت دفترچه سلامت بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز

آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس مطالعه جدیدی توسط محققان دانشگاه پیتسبرگ، زنانی که در طول یائسگی، اغلب تعریق شبانه را تجربه می‌کنند، ممکن است بیشتر از سایر زنان، از یک نشانگر زیستی مغزی به نام شدت ماده سفید برخوردار باشند.

شدت ماده سفید، ضایعات ریز قابل مشاهده در اسکن مغزی است که با افزایش سن یا فشار خون بالا کنترل نشده شایع‌تر می‌شوند. این نشانگر‌های زیستی مغز در برخی مطالعات با افزایش خطر سکته مغزی، بیماری آلزایمر و زوال شناختی مرتبط بوده اند.

پژوهشگران می‌گویند: مطالعه ما به طور خاص به علائم رایج یائسگی، گرگرفتگی، تعریق شبانه و ارتباط آن‌ها با شدت ماده سفید در مغز پرداخت.

این مطالعه شامل ۲۲۶ زن با میانگین سنی ۵۹ سال بود که از هورمون درمانی استفاده نمی‌کردند. محققان شرکت کنندگان را به مدت سه روز تحت نظر داشتند. در ۲۴ ساعت اول، شرکت کنندگان از دستگاهی استفاده کردند که گرگرفتگی و تعریق شبانه را از طریق دمای پوست کنترل می‌کرد. آن‌ها به مدت سه روز، گرگرفتگی و تعریق شبانه خود را در یک دفتر خاطرات الکترونیکی گزارش کردند.

پس از این دوره سه روزه، محققان آزمایش‌های خون و همچنین اسکن مغز شرکت کنندگان را برای اندازه گیری شدت ماده سفید در شش ناحیه از مغز، مورد بررسی قرار دادند.

نتایج بررسی‌ها نشان داد: گرگرفتگی و تعریق شبانه، بیشتر با شدت ماده سفید در لوب پیشانی مغز، مرتبط هستند. لوب پیشانی مغز، ناحیه مسئول حرکات ارادی و توانایی برنامه ریزی و سازماندهی می‌باشد.

دانشمندان اضافه کرده اند: نتایج ما، این تصور رایج را که گرگرفتگی و تعریق شبانه علائم خوش خیمی هستند و اهمیت چندانی در مراقبت‌های پزشکی زنان ندارند، زیر سؤال می‌برند. گرگرفتگی این پتانسیل را دارد که به عنوان یک نشانگر سلامت مغز در زنان میانسال عمل کند که در نهایت ممکن است به شناسایی زنانی که با افزایش سن، احتمال سلامت مغزی ضعیف تری دارند، کمک کند.

 یافته‌های تحقیقاتی در مجله Neurology منتشر شرده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ارتباط گُرگرفتگی زنان یائسه با سلامت مغز
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • مصوبه فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال اعمال می‌شود
  • وزیر بهداشت عنوان کرد؛ پرداخت فوق‌العاده خاص به کارکنان نظام سلامت در سال جاری
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • تمدید با پسر مارسلو: رئال آینده را بیمه کرد (عکس)
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری