Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:25:23 GMT

آلبوم «افسانه روزگار» سالار عقیلی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۶۵۹۴

آلبوم «افسانه روزگار» سالار عقیلی منتشر شد

تهران - ایرنا - آلبوم موسیقی «افسانه روزگار» اثر گروه موسیقی «همساز» به آهنگسازی مسعود شعاری و به خوانندگی سالار عقیلی، از سوی مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، این آلبوم در قالب 9 قطعه از تکنوازی های سه تار و دیگر قطعات شناخته شده از آثار موسیقیدانان فقید موسیقی ایرانی با عناوین «شب خیال_ دشتی»، «بسته دام _ دشتی»، «آتش دل _دشتی»، «آتش عشق _ بیات ترک»، «خفته بیدار _ ابوعطا»، «بهار دلکش _ ابوعطا»، «خاطر پراکنده _ اصفهان» و «شور مستی _ اصفهان» برسروده هایی از شاعران کهن و معاصر از جمله سعدی، عطار نیشابوری، خیام، فریدون مشیری و حسین گل گلاب به اجرا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آهنگسازان این قطعات زنده یادان پرویز ایرانپور و علینقی وزیری، مرتضی نی داوود، روایت علی اصغر بهاری، درویش خان به روایت علی اصغر بهاری و روح اله خالقی بوده اند.
در آلبوم افسانه روزگار نوازندگان، مسعود شعاری، وصال عرب زاده، فرزام اعتمادی، عطا ایمانی، بهرنگ حکیم پور، علی امیدی و سپهر شهبازی (سه تار)، مسعود شعاری (سه تار زیر و سه تار بم)، هومان رومی (کمانچه)، فرزام اعتمادی (دلربا)، سینا شعاری (عود)، مسعود حبیبی (دف) و سیامک صالحی (تمبک)، به هنرنمایی پرداخته اند.
فراهنگ** 1418 ** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي موسيقي سالار عقيلي مسعود شعاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسی به یاد مربی افسانه‌ای: چقدر زود رفتی تیتو!‏

به گزارش "ورزش سه"، تیتو ویلانوا، سرمربی بارسلونا در سال 2014 ‏درگذشت و دنیای فوتبال را سوگوار کرد. ‏

تیتو ویلانوا در روزهای درخشش لیونل مسی در بارسا سرمربی او بود. ‏این سرمربی اسپانیا با مسی در فصل 13-2012 قهرمانی تاریخی‌ای در ‏لالیگا به دست آورد. بارسای ویلانوا برای اولین بار با کسب 100 امتیاز ‏قهرمان اسپانیا شد و این رکورد را به نام خود ثبت کرد. ‏

اما در سال 2013 کمی بعد از آن قهرمانی تاریخی مشخص شد که ‏ویلانوا به سرطان غدد لنفاوری مبتلا است و او یک سال بعد از دنیا ‏رفت. ‏

تاثیری که ویلانوا بر بارسلونا و لیونل مسی گذاشته هرگز فراموش ‏نمی‌شود. رسانه‌های نزدیک به بارسا می‌گویند ویلانوا نقش مهمی در ‏ماندگار شدن این ستاره آرژانتینی در بلوگرانا داشته است. در سال ‌‏2019 حتی مارکا در گزارشی اعلام کرد ویلانوا در آخرین روزهای حضور ‏در بارسا مسی را متقاعد کرده بود که حتی به فکر ترک کردن بارسلونا ‏نباشد چرا که می‌تواند با پیراهن این تیم به اسطوره‌‌ای تاریخی تبدیل ‏شود. ‏

لیونل مسی که این روزها در اینترمیامی بازی می‌کند دهمین سالگرد ‏درگذشت سرمربی سابقش را فراموش نکرد و با انتشار یک استوری در ‏اینستاگرام نوشت: "10 سال گذشت، ما فراموشت نخواهیم کرد تیتو". ‏

دیگر خبرها

  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • فرزام: باید شرایط آمادگی استاندارد را در روئینگ داشته باشیم
  • خروش شماره 10 تیم ملی با نقش جدید! (عکس)
  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • مسی به یاد مربی افسانه‌ای: چقدر زود رفتی تیتو!‏
  • ایران ۱ - ۱ ازبکستان/ گزارش زنده
  • پایان کار طراح افسانه‌ای فرمول یک در ردبول
  • غصب کردن لانه سنجاب دشتی توسط جغدها + فیلم
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی