Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - تفاهم‌نامه پروژه‌های بازسازی و تعمیرات اساسی ادوات ریلی زیرکوب (بالاست و رگلاتور) و تدارک 21 دستگاه ماشین‌آلات خطی امروز بین راه‌آهن ایران و شرکت ماتیزا سوئیس به امضا رسید.
صبح امروز و در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی با حضور قائم‌مقام راه‌آهن، معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن و مدیران شرکت سوئیسی تفاهم‌نامه پروژه‌های بازسازی تعمیرات اساسی دو دستگاه ماشین‌آلات زیرکوب بالاست و رگلاتور و تدارک 21 دستگاه ماشین‌آلات خطی بین راه‌آهن ایران و شرکت ماتیزا سوئیس به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در حاشیه این مراسم معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قرارداد امروز بین راه‌آهن ایران و شرکت سوئیسی از بزرگترین تولید کنندگان شرکت‌های ماشین‌آلات مکانیزه ریلی در قالب تفاهم‌نامه به امضا رسید.

مازیار یزدانی افزود: رقم این قرارداد در فاز اول 20 میلیون یورو و تا پایان فازهای بعدی 80 میلیون یورو خواهد بود.

وی ادامه داد: در فاز اول دو دستگاه که نیازمند بازسازی کامل است، توسط شرکت بازسازی می‌شود.

یزدانی ادامه داد: مناقصه 21 دستگاه نیز در شبکه ریلی در حال برگزاری است که شرکت ماتیزا سوئیس موافقت کردند که در این مناقصه با تامین مالی شرکت کنند.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن با بیان اینکه این شرکت سوئیسی تولید کننده انحصاری آن ماشین‌آلات در دنیا است، گفت: این ماشین‌آلات برای توسعه خطوط و آن دو دستگاه اول برای بازسازی استفاده می‌شود.

در ادامه این برنامه خبری مسئول ارشد اجرایی کمپانی ماتیزا (فرانتز مسرلی) اظهار داشت: کشور سوئیس از صدها سال پیش کشوری بی‌طرف از لحاظ سیاست جهانی بوده و ما همچنان تصمیم گرفته‌ایم، در قضیه مسائل سیاسی بی‌طرف بمانیم.

وی درباره توافق کمپانی ماتیزا با راه‌آهن ایران گفت:‌ این توافق در 4 بخش بازسازی دو دستگاه سرند بالاست، فروش 6 تا 9 دستگاه زیرکوب، فروش تجهیزات جدید برای مناقصه و ساخت یک مرکز تعمیر و نگهداری آموزش پرسنل اجرایی است.

* امضای قرارداد ساخت صد دستگاه واگن لبه بلند در کنسرسیوم سه جانبه

بنابر این گزارش در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی همچنان قرارداد ساخت صد دستگاه واگن لبه بلند به ارزش 340 میلیارد ریال بین واگن پارس به عنوان سازنده، شرکت ریلی سینا ریل به عنوان بهره‌بردار و تامین سرمایه آروین با حضور قائم مقام راه‌آهن به امضا رسید.

این قرارداد 8 ماهه است و پس از تحویل صد دستگاه اول 500 دستگاه نیز به آن اضافه می‌شود.

طراحی، تکنولوژی، تست،‌ساخت و تحویل بر عهده واگن پارس و تامین سرمایه و ساخت بوژی بر عهده شرکت تامین سرمایه است.

با اجرای این قرارداد که کاملا توسط متخصصان داخلی و با تامین سرمایه داخل انجام می‌شود، وابستگی به خارجی‌ها در تامین سرمایه، ساخت و بهره‌برداری از واگن‌های ریلی کاملا قطع می‌شود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: راه آهن سوئیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۷۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین

محمدحسین واحدیان اظهار کرد: این واحد در پارسال ۱۶ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین جدید جهت استفاده در حوزه خدمات شهری، عمرانی و کنترل ترافیک و ۱۲ دستگاه تجهیزات با اعتباری بالغ‌بر ۵۷ میلیارد تومان خریداری شد.

بیشتر بخوانید

بکارگیری ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات در جشن عید امامت

شهردار شهرکرد افزود: یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه تراکتور ۴۷۵، یک دستگاه بنز ۱۹۲۴، دو دستگاه هیوندای ۶۵۱ HD، ۳ دستگاه فوتون M۴، دو دستگاه بنز ۲۶۲۴، دو دستگاه کامیون ۱۹۲۷، یک دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه بیل چرخ مکانیکی، یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه سواری هاچ بک هایما خریداری شد.

وی اضافه کرد: یک دستگاه نمک پاش، تیغه پشت تراکتوری، یک دستگاه فلاسک آسفالت، یک دستگاه تانکر آب، یک پاکت جلو تراکتوری، ۵ دیتاگه پرس ۶۰۶ و دو دستگاه تیغه برف‌روب نیز خریداری شد.

واحدیان ادامه داد: ۱۶ دستگاه ماشین‌آلات و ۱۲ دستگاه تجهیزات با اعتباری بالغ بر ۵۸ میلیارد تومان خریداری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌ آلات ایران ممکن نیست
  • بهسازی خط آهن افغانستان بدون ماشین‌آلات مکانیزه راه‌آهن ایران ممکن نیست
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • خرید و تجهیز ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین در سال گذشته
  • خریداری ۲۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • امضای تفاهم‌نامه تکمیل زنجیره ارزش راهبردی بادام
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی