Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، دکتر محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل را خبری مسرت آمیز تلقی کرد و افزود : خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل باید توسط تمام کشور‌هایی که به حقوق بشر به عنوان یک ارزش رفتاری به دور از استاندارد‌های دوگانه، سیاست بازی و پوشش‌های فعالیت‌های تروریستی نگاه می‌کنند، یک خبر بسیار مسرت آمیز تلقی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر ستاد حقوق بشر در ادامه خاطرنشان کرد: حضور آمریکا در شورای حقوق بشر، کاهش حیثیت این شورا را به دنبال داشته است، من فکر می‌کنم کشور‌های دیگری هم که دستشان به جنایت‌های عظیم علیه بشریت آلوده است جایشان در شورای حقوق بشر نیست. مانند بانیان جنایت‌هایی که در سوریه، عراق، یمن، بحرین و افغانستان در حال وقوع است، کسانی که در تأسیس، حمایت و هدایت داعش و القاعده نقش داشتند کشور‌هایی که زندان ابوغریب، گوانتانامو و زندان‌های محرمانه را در نقاط مختلف دنیا برپا کرده اند و... این چنین کشور‌هایی جایی در این شورا ندارند.
وی همچنین با اشاره به پیامد این خروج نیز تأکید کرد : حضور آن‌ها خود به خود و به طور کلی جدی بودن شورا را زیر سوال می‌برد؛ بنابر این جمهوری اسلامی ایران به همراه همه ملت‌های آزادی خواه دنیا و دولت‌هایی که حقیقتأ حقوق بشر را به دور ازسیاست بازی‌ها واستاندارد‌های دوگانه دنبال می‌کنند از این اقدام آمریکا خوشحال خواهند بود. در واقع آمریکا مجبور شد از شورای حقوق بشر خارج شود. دولت آمریکا با روح استکباری که برای خود قائل است در هر جایی که هستند ، فکر می‌کنند باید حرف نهایی را آن‌ها بزنند؛ ایضا این اتفاق باید در سازمان ملل و شورای امنیت هم بیفتد.
معاون امور بین الملل رئیس قوه قضائیه در پایان تصریح کرد : آمریکا باید بفهمد که ادعای رهبری دنیا یک خیال باطلی است؛ دنیا احتیاجی به رهبر‌های خود خوانده و استکباری و با این رکورد‌های مفتضحانه جنایت ندارد. سازمان ملل و شورای امنیت یک سازمانی است برای همه ملت‌های دنیا و اعضای شورای امنیت هم باید از این به بعد به دور از سیاست بازی‌ها در سازمان ملل تعیین شوند. اعضای دیگری هم که لیاقت حضور در این شورا را ندارند حتما باعث کاهش حیثیت شورا خواهند بود و ان شاء لله روزی برسد که نهاد‌های بین المللی بتوانند حیثیت دولت‌های مستقل دنیا را حفظ کنند.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: محمد جواد لاریجانی حقوق بشر رکورد فضاحت جنایات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۷۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام حیدری در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضایی دایر می‌باشد که از این تعداد ۸۹ شعبه در شهر‌ها و ۸۴ شعبه نیز در روستا‌ها فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.
حجت الاسلام حیدری نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف استان را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری بعمل آمده است.
این مقام قضایی بیان کرد: درسال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۴ درصد از اوراق قضایی شورا‌های حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ گردیده، که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی مراجعین شده است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: تحقق صلح سازش در پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • امام جمعه قم: از نیروی انتظامی و کسانی که زخم زبان‌ها را به جان خریدند تشکر می‌کنیم
  • محیط شهری باید برای کودکان شور و نشاط داشته باشد
  • شوراهای برتر استان بوشهر تجلیل شدند
  • الجزایر:کمک‌های هوایی ۰.۰۳% نیازهای غزه را برآورده می‌کند
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • اتحاد بین آزادی‌خواهان دنیا دستاورد عملیات وعده‌ صادق است
  • روستا‌های حاشیه شیراز مظلوم‌ترین روستا‌های فارس هستند