Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از سالها رنج و سختی و بالا و پایین رفتن پله های دادگاه، بالاخره از همسرم جدا شدم. خیلی زود دست روی زانوهایم گذاشته و برای خود شغلی دست و پا کردم. طی این سالها نیز عزمم را جزم کردم تا دخترم را به بهترین نحو ممکن تربیت کرده و تا حد قابل قبولی سختی های دوران کودکی اش را التیام بخشم...

ایران آنلاین / بیتا میرعظیمی _ چند روز پیش برای ثبت نام دخترم ( مقطع اول ابتدایی) به مدرسه ای دولتی در منطقه 21 مراجعه کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولین مدرسه در کمال ناباوری گفتند: "خانم شما برای ثبت نام فرزندتان نمی توانید اقدام کنید؛ چرا که حتما باید پدرش حضور داشته و کارهای ثبت نام از طریق وی پیگیری شود". سئوال کردم چرا؟ گفتند قانون این است. به آنها توضیح دادم که در طلاق نامه قید شده حضانت تا 7 سال به مادر تعلق داره و ... . آنها پاسخ دادند قید این مطلب در طلاق نامه اعتباری ندارد. مسئولین گفتند برای حل این مشکل شما باید مجدا به دادگاه مراجعه کرده و از قاضی نامه ای با قید عنوان واگذاری حضانت تقاضا کنید. از چنین تقاضایی بسیار متعجب شدم. مطمئن بودم که قاضی نیز چنین نامه ای را صادر نمی کند چرا که به یاد دارم چند سال پیش خانمی با همین مشکل به قاضی پرونده من مراجعه کرد و ایشان پاسخ دادند خانم تمام قیود در طلاق نامه ذکر شده و نیاز به تکرار مکررات نیست. یاد تمام سختی های این چند سال افتادم و از خودم پرسیدم علی رغم تمام زحماتی که برای فرزندم کشیدم من به عنوان یک مادر چه جایگاه حقوقی دارم؟ حتی حق ثبت نام فرزند نیز از من سلب شده است؟ خلاصه پس از ساعتها فکر کردن و یک حساب سرانگشتی به این نتیجه رسیدم به جای این همه بدو بدو کردن و ورود به محیط دادگاه که تداعی روزهای تلخ برای من و خانوادم بود مناسبترین راه این است که پدر دخترم که از قضا در شهرستان نیز زندگی می کند را مطلع کنم. بعد از گذشت چند روز، من و دخترم به همراه پدر به مدرسه مراجعه کردیم. از معاون اجرایی درخواست کردم اگر جایی را باید به عنوان مادر امضا کرده و یا فرمی را پر کنم زودتر پر کنم تا هر چه سریعتر به کارم برسم. در کمال ناباوری باز به من تأکید کردند:" خانم شما هیچ حق و نقشی در ثبت نام دخترتان ندارید". این اتفاق بدی بود. بدتر از تمام حقوقی که طی سالهای متمادی از یک زن و مادر ایرانی سلب شده است. در مسیر بازگشت به محل کار با خودم فکر کردم اگر پدر دخترم همکاری نمی کرد و به هر دلیل ممکنی برای ثبت نام حضور نمی یافت، تکلیف من و دخترم چه بود؟ خلاصه ثبت نام انجام شد اما در نهایت باز مسئولین مدرسه از پدر بزرگوار درخواست کردند که حتما تا چند روز دیگر نامه حضانت را برای تکمیل پرونده به مدرسه ارائه دهد. حال پس از این همه کش و قوس سئوال مهم و اساسی اینجانب از مسئولین محترم آموزش و پروش این است که علی رغم نادیده انگاشتن حقوق یک مادر و حضور اجباری پدر در زمان ثبت نام، چه نیازی به نامه حضانت است؟ آیا این کار قانونی است و یا مسئولین مدرسه خودسرانه چنین نامه ای را طلب می کنند؟ مگر نه این است که پدر شرح ماوقع داده و تأکید کرده است مطابق مواد قانونی مصرح و توافق طرفین، فرزند همراه مادر زندگی کرده و حتی این موضوع در طلاق نامه ثبت شده است. از سویی دیگر آیا مسئولین به بهانه عدم ارائه نامه حضانت، حق عدم ثبت نام فرزندم را خواهند داشت یا خیر؟ در این صورت تکلیف فرزند من چه خواهد شد؟ از مسئولین محترم آموزش و پرورش تقاضامندم با درک صحیح این چالش پیچیده، پیگیری و دقت نظر خود را افزایش داده و پاسخی شفاف به اینجانب و تمامی مادران سرپرست خانواده این مرز و بوم ارائه کنند.ما بی صبرانه منتظریم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۸۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساتبا، محمود کمانی، رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق (ساتبا) درباره روند توسعه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی در مدارس کشور خاطرنشان کرد: در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نوسازی مدارس و آموزش و پرورش داشتیم تا سامانه‌های خورشیدی در مدارس کشور توسعه پیدا کنند؛ این تفاهم‌نامه بین سازمان توسعه مدارس، ساتبا و خیرین مدرسه‌ساز منعقد شده است که خیرین علاوه بر ساخت مدارس، هزینه‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی بر روی پشت بام مدارس را هم متقبل شوند.

وی ادامه داد: ساتبا برق تولیدی این نیروگاه‌ها را با نرخ مناسب می‌خرد و عوائد حاصل از برق تولیدی به تأمین هزینه‌های جاری و نگهداری مدارس کمک بزرگی می‌کند. قم در این زمینه پیشتاز است و ۱۱ مدرسه در این استان به سامانه‌های خورشیدی تجهیز شده است.

کمانی با اشاره به افتتاح سه سامانه ۲۰ کیلوواتی در مدرسه خیر ساز غلام رضا زیرک در شهر قم، عنوان کرد: امیدواریم ساخت سامانه‌های خورشیدی در مدارس توسعه پیدا کند چرا که ظرفیت فوق العاده‌ای در کل کشور وجود دارد، این امر زمینه فرهنگ‌سازی دانش آموزان به عنوان آینده سازان کشور را فراهم می‌کند و به تولید برق پاک کمک می‌کند؛ هم اکنون ۱۰۰ مدرسه در کل کشور وجود دارد که نسبت به نصب سامانه خورشیدی اقدام کرده‌اند که امیدواریم توسعه پیدا کنند.

معاون وزیر نیرو با اشاره به برنامه توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر در کشور اظهار کرد: در کنار مدل‌های مختلفی که وزارت نیرو و ساتبا برای توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر شامل نیروگاه‌های بزرگ و بخش صنعت دارد، ساخت نیروگاه‌های کوچک مقیاس را در حوزه مدارس و نیز نهادهای حمایتی در حال پیگیری هستیم.

وی درباره جزئیات ساخت ۸۵۰۰ مگاوات نیروگاه‌های تجدید پذیر در دست ساخت در کشور بیان کرد: ما برای دو بسته نیروگاهی از شورای اقتصاد مجوز گرفته‌ایم که شامل یک بسته ۴۰۰۰ مگاواتی و بسته ۴۵۰۰ مگاواتی است؛ مناقصات مربوط به آن در سال گذشته، برگزار و برندگان آن اعلام و از این حجم نیروگاهی، ساخت ۲۵۰ مگاوات در استان قم قرار دارد که در چند ساخت گاه در حال پیگیری است؛ امیدواریم با تخصیص زمین، احداث این نیروگاه‌ها بزودی شروع شود.

بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته، قرار است نیروگاه‌های خورشیدی در ۲۰ هزار مدرسه ساخته شوند؛ از این سطح ۱۶ نیروگاه خورشیدی به بهره‌برداری رسیده و ۵۶ پروژه در سطح کشور در حال اجراست.
لازم به ذکر است، تفاهم نامه همکاری میان سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری برق (ساتبا)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، معاونت متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در خردادماه سال ۱۴۰۲ به مدت ۵ سال منعقد شده است.

هدف از امضای این تفاهمنامه، احداث سامانه‌های خورشیدی مقیاس کوچک و پاک توسط خیرین و سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در مدارس کشور و توسعه فرهنگ بکارگیری انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق در جامعه معلمان و دانش آموزان است. با اجرای این تفاهم‌نامه‌، نیروگاه‌های خورشیدی انشعابی با ظرفیت حداقل ۲۰ کیلووات و غیر انشعابی در ۲۰ هزار مدرسه منتخب کشور با سرمایه‌گذاری خیرین برای انتفاع مدارس ساخته می‌شوند.

کد خبر 6090189 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود
  • سهمیه سوخت این خودرو‌ها قطع می شود
  • خاندوزی: سهمیه سوخت خودر‌وهای فاقد بیمه قطع شود
  • صداوسیما بازهم حقوق هنرمندان را نقض کرد/ اعتراض خواننده سرشناس کُرد به استفاده غیرقانونی از آثارش در «نون.خ»
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف