Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@03:12:51 GMT

جایزه رم به کارگردان اسطوره ای رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۸۱۷۷

جایزه رم به کارگردان اسطوره ای رسید

رکنا: مارتین اسکورسیزی برای دریافت جایزه دستاورد سینمایی به شهر رُم بازخواهد گشت، جایی که زادگاه سینمای نئورئال ایتالیا به عنوان یکی از بزرگترین الهامات سینمایی اوست.

«آنتونیو موندا» دبیر جشنواره رم اعلام کرد «اسکورسیزی» سیزدهمین جایزه یک عمر دستاورد سینمایی این رویداد را از دستان «پائولو تاویانی» کارگردانی ایتالیایی دریافت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اسکورسیزی» از دیرباز ارتباطات زیادی با ایتالیا و سینمای این کشور داشته است و پدربزرگ و مادبزرگ‌های او از هر دو طرف از شهر پالرموی ایتالیا به آمریکا مهاجرت کرده‌اند. وی در سال ۱۹۹۹ فیلمی مستند درباره کارگردانان ایتالیایی به نام «سفر من به ایتالیا» ساخت و فیلم «دارو دسته نیویورکی‌ها» را نیز در سال ۲۰۰۲ در استودیو معروف «Cinecitta» در شهر رم مقابل دوبین برد.

این کارگردان آمریکایی که ساخت فیلم‌هایی چون «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین»، «رفقای خوب» و دیگر آثار چون «تنگه وحشت»، «عصر معصومیت»، «کازینو»، «هوانورد»، «رفتگان»، «جزیره شاتر»، ‌»هیوگو» و «گرگ وال‌استریت» را در کارنامه سینمایی دارد،در طول بیش از نیم قرن فعالیت سینمایی خود ۱۲ بار نامزد جایزه اسکار شده و یک بار نیز برای فیلم «رفتگان» در سال ۲۰۰۶ برنده جایزه اسکار کارگردانی شد.

جدیدترین ساخته وی «مرد ایرلندی» با بازی «رابرت دنیرو» و «آل پاچینو» نام دارد که سال آینده میلادی اکران خواهد شد. در این فیلم «دنیرو» در نقش یک تبهکار مافیایی به نام «فرانک شیرن» بازی می‌کند که گفته می‌شود بیش از ۲۵ قتل Murder را انجام داده است که مهمترین آن قتل «جیمی هوفا» رئیس اتحادیه کارگری آمریکا با بازی «آل پاچینو» است.

«آنتونیو موندا» دبیر جشنواره رُم اعلام کرد از اعطای این جایزه سینمایی به استاد سینما Cinema «مارتین اسکورسیزی» نه تنها به عنوان کارگردانی بزرگ بلکه به خاطر نقش بی‌همتای وی در کشف آثار سینمای کلاسیک و بویژه سینمای ایتالیا بسیار مفتخر و هیجان‌زده است.

سیزدهمین جشنواره فیلم از تاریخ ۱۸ تا ۲۸ اکتبر (۲۶ مهر تا ۶ آبان) در ایتالیا برگزار می‌شود.

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: جام جهانی سلامت مهم ترین های 24 ساعت جشنواره فیلم قتل Murder سینما Cinema مارتین اسکورسیزی عکس دستگیر شد زن جوان دختر مرد حوادث فیلم شهروند ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۸۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران

دریافت 55 MB

به گزارش خبرنگار مهر، جزیره هرمز تاریخ بلند بالایی دارد اما شکوه این جزیره با حضور پرتغالی‌ها در منطقه رو به فراموشی سپرده شد.

جزیره هرمز پایگاه مهم تجارت دریاییِ منطقه بوده و همین امر پرتغالی‌ها را از آن سوی دنیا به خلیج‌فارس کشاند، در آن دوران شهدای زیادی تقدیم دفاع از جزایر شد اما متأسفانه نام و نشان زیادی از آن‌ها باقی نمانده است.

یکی از این بزرگ مردان جاویدالاثر خواجه عطا است که در گزارش زیر در رابطه با آن سخن به میان آورده‌ایم.

کد خبر 6089408

دیگر خبرها

  • رباح ماجر: مسی نه، کرویف قله خلاقیت فوتبال است!‏
  • داوران جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران جشنواره کن چه کسانی هستند؟
  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • رکورد فروش روزانه سینما شکسته شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • بازگشت لیبروی اسطوره‌ای به تیم ملی والیبال برزیل