Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی ایران در یکی از مهم‌ترین دیدارهای تاریخ فوتبالش به مصاف اسپانیایی می‌رود که مدعی کسب قهرمانی است و توقف برابر ایران می‌تواند عامل حذفش از جام جهانی شود.

گروه ورزشی خبرگزاری آنا - حمیدرضا نقیبی؛ ساعت 22:30 امشب نگاه همه مردم ایران به ورزشگاه کازان آرنا شهر کازان است. جایی که یوزپلنگ‌های ایران به مصاف ماتادورها می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی فوتبال ایران برابر اسپانیا قرار می‌گیرد تا برگزارکننده دیداری حساس و مهم باشد.

این برای اولین بار در تاریخ جام جهانی است که ایران در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها با 3 امتیاز وارد زمین مسابقه می‌شود. شاگردان کارلوس کی‌روش موفق شدند در گام نخست بازی کم نقصی را ارائه کنند و روی گل به خودی عزیز بوحدوز مراکش را شکست دادند تا در شرایطی بسیار ایده‌آل به مصاف اسپانیایی بروند که در اولین دیدار مقابل پرتغال تن به تساوی داد تا با یک امتیاز به بازی دوم برسد. حال شاهزاده‌‌های پارسی با کسب حداقل امتیاز در شرایط بسیار مساعدی قرار می گیرند و حتی در صورت برتری پرتغال برابر مراکش، می‌توانند با کسب یک امتیاز صعودشان به دور بعدی جام جهانی را رقم بزنند.

ایران

کارلوس کی‌روش در جام جهانی قبلی برابر آرژانتین با اندیشه‌های مناسبی که داشت به بازیکنانش آموخت که چگونه راه را بر این تیم ببندند و اگر در آخرین لحظات بازیکنان تیم او غفلت نمی‌کردند، لیونل مسی نمی‌توانست آلبی سلسته را برنده آن مسابقه کند. حالا سرمربی پرتغالی ایران 4 سال بیشتر وقت داشته تا سازمان دفاعی تیمش را به گونه‌ای آماده کند که بتواند برابر اسپانیا هم موفق باشد. بدون تردید با تدابیر کی‌روش تیم ایران امروز با دو هافبک دفاعی بازی خواهد کرد و سعید عزت‌اللهی و امید ابراهیمی در جلوی مدافعان بازی خواهند کرد. با توجه به بازی خوب وحید امیری در بازی نخست او به همراه مسعود شجاعی و علیرضا جهانبخش جلوی عزت‌اللهی و ابراهیمی قرار می گیرند و در نوک حمله هم به رغم آنکه سردار آزمون برابر مراکش بازی خوبی را ارائه نکرد اما او محتمل‌ترین گزینه خط حمله است. درون دروازه علیرضا بیرانوند می ایستد و خط دفاعی با احسان حاج صفی،‌ مرتضی پورعلی‌گنجی، پژمان منتظری و رامین رضاییان بسیته می‌شود. البته برخی معتقدند که کی‌روش از میلاد محمدی در دفاع چپ استفاده خواهد کرد و حاج‌صفی سومین هافبک دفاعی ایران می‌شود تا مسعود شجاعی از روی نیمکت نظاره‌گر هم تیم‌هایش باشد. ضمن اینکه با بهبود اشکان دژآگه احتمال بازی کاپیتان اول تیم ملی در ترکیب اصلی وجود دارد.

اسپانیا

در سمت مقابل اسپانیا که پس از اخراج لوپتگی 48 ساعت قبل از دیدار با پرتغال، با هدایت هیرو توانست نمایش قابل قبولی را برابر این تیم ارائه کند و اگر اشتباهات داوید دخه‌آ درون دروازه رخ نمی داد، ماتادورها در اولین بازی 3 امتیازی می‌شدند. حالا تیمی که پیش از شروع مسابقات از نگاه برخی سایت‌های معتبر بخت اول قهرمانی بود و دیگر سایت‌ها نیز اسپانیا را در میان 3 مدعی اصلی جام می‌دانستند، برای آنکه امیدهایش برای صعود را زنده نگه دارد،‌ باید برابر ایران برنده شود. لاروخا با تکیه بر ستاره‌هایی که دارد احتمالا امشب با دخه‌آ در دورن دروازه، یوردی آلبا، جراردی پیکه، سرخیو راموس و ناچو مونترال در خط دفاعی، سرخیو بوسکتس، داوید سیلوا، تیاگو آلکانترا، ایسکو و آندرس اینیستا در خط میانی و دیگو کاستا در خط حمله به میدان می‌آید. ترکیبی که در بای با پرتغال هم استفاده شد. هر چند برخی معتقدند که دنی کارواخال به جای ناچو مونترال بازی خواهد کرد. بدون شک اگر دخه‌آ امشب هم مانند دیدار با پرتغال بازی کند، احتمال به گل رسیدن تیم ملی ایران بسیار زیاد است.

پیش از شروع مسابقه کارلوس کی‌روش در نشست خبری اعلام کرده که اسپانیا مدعی قهرمانی جام جهانی است ولی ایران در هر بازی برای یادگیری و پیروزی وارد زمین می‌شود. سرمربی تیم ایران گفته که دوست داشته هیرو شاگرد او باشد ولی حالا رقیبش شده است. در مقابل هیرو سرمربی اسپانیا نیز بیان کرده که تیمش بازی بسیار سختی را پیش رو دارد چرا که ایران تیمی است که می‌‌داند در دفاع و حمله چه می‌خواهد و همه تلاشش را خواهد کرد تا امشب نتیجه بگیرد.

آمارهای ایران و اسپانیا

امشب برای اولین بار تیم‌های اسپانیا و ایران با یکدیگر روبه‌رو می شوند. یوزپلنگ‌های آسیایی تا کنون دو پیروزی در جام جهانی به دست آوردند که برابر نمایندگان قاره‌های آمریکا و آفریقا بوده است. تنها شکست لاروخا برابر آسیایی‌ها به جام جهانی 2002 برمی‌گردد که برابر کره‌جنوبی در ضربات پنالتی شکست خوردند. اسپانیا در 3 دوره قبلی جام جهانی در بازی اول برنده نشده که در 2 دوره موفق به صعود به مرحله حذفی نشده است، هر چند در 2010 با وجود شکست در بازی اول برابر سوئیس فاتح جام قهرمانی شدند.

در جریان پیروزی 1 بر 0 ایران مقابل مراکش در اولین دیدار این گروه، این تیم آسیایی به اولین تیمی در تاریخ جام جهانی تبدیل شد که موفق شد پس از سال 1966، بدون زدن ضربه به سمت دروازه حریف در یک نیمه، پیروز میدان لقب گیرد. اسپانیا در 4 بازی آخر خود در جام جهانی 10 گل خورده است که این تغژعداد گل با 15 دیدار قبلی این تیم در این رقابت‌ها برابر است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدیده والیبال ایران سوژه پست جدید فدراسیون جهانی

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که کمتر از یک ماه دیگر تا آغاز لیگ ملتهای والیبال مانده است، صفحه لیگ ملتهای والیبال وابسته به فدراسیون جهانی، پوریا حسین‌خانزاده ستاره جوان تیم ملی والیبال را سوژه یکی از پست های خود در اینستاگرام قرار داد.

این صفحه با قرار دادن عکس و ویدیو هایی از عملکرد پوریا حسین خانزاده در برابر تیم ملی والیبال چین در سال گذشته نوشت: "دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران در بازی هفته اول لیگ ملتهای والیبال فصل 2023 برابر چین توانست شانزده امتیاز که شامل چهارده حمله، یک دفاع و یک امتیاز سرویس بود، کسب کند."

پوریا حسین خانزاده در فصل 2023 لیگ ملتهای والیبال تنها در برابر چین عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشت و در دیگر بازی ها کم فروغ ظاهر شده بود اما در این فصل عزم خود را برای درخشش در لیگ ملتها جزم کرده است و می خواهد خود را به عنوان مرد اول والیبال ایران به والیبال جهان معرفی کند.

دیگر خبرها

  • طلسم پرسپولیس برابر سپاهان شکسته می‌شود؟
  • نام گودرزی‌ در کنار یاسین سلمانی قرار گرفت
  • پدیده والیبال ایران سوژه پست جدید فدراسیون جهانی
  • آبی پوشان پایتخت به دنبال تثبیت صدرنشینی در تبریز/ نبرد اوسمار و مورایس در ال کلاسیکوی ایران
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • تراکتور به دنبال پایان ناکامی برابر استقلال/ ۳ شکست متوالی سرخ‌ها
  • پرسپولیسی ها امیدوار به پیروزی تراکتور
  • دقیقی به دنبال شکست طلسم مقابل تیم تهرانی