Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان-ایرنا- مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: پنج اندیشکده علمی و تخصصی در راستای حل مسائل و مشکلات این استان توسط این نهاد تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ' محمد باقری ' روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت دکتر چمران و تشکیل بسیج اساتید، حل مسائل با استفاده از ظرفیت علمی، اعتقادی و جایگاه اساتید دانشگاهها از مهمترین رویکردهای بسیج اساتید بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در این راستا اندیشکده های علمی و کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف تشکیل می شود که اولین اندیشکده تخصصی به صورت خاص در حوزه شهر اسلامی فردا ( پنجشنبه) همزمان با برگزاری آیین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی، افتتاح خواهد شد.
مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: پنج مسئله مهم و اولویت دار استان اصفهان در دستور کار بسیج اساتید استان و اندیشکده های علمی و تخصصی این سازمان قرار دارد.
وی افزود: مسئله آب و منابع طبیعی با محوریت دانشگاه صنعتی اصفهان، فناوری های نوین با محوریت دانشگاه اصفهان، فرهنگ و تمدن و شهر اسلامی با محوریت دانشگاه هنر و تحول در علوم اسلامی با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی استان از مهمترین موضوعاتی است که توسط سازمان بسیج اساتید اصفهان پیگیری می شود.
باقری با بیان اینکه این اندیشکده ها ذیل کانون های بسیج اساتید در دانشگاههای مهم استان تشکیل می شوند اظهارکرد: کارگروه های تخصصی هم در زمینه اقتصاد، آسیب های اجتماعی، آب، نوآوری های علمی، تمدن پژوهی و پیوست نگاری فرهنگی بصورت تخصصی در کانون های بسیج اساتید راه اندازی شده است.
وی گفت: امسال کارگروه های تخصصی فعالیت هایی را بصورت ویژه در حوزه حمایت از کالای ایرانی انجام داده اند و در راستای حمایت از کالای ایرانی فرهنگ سازی می کنند و قدم های مثبتی را در این زمینه برداشته اند.
باقری افزود: مسئله یابی و حل مسئله با رویکردهای تحول و اثربخشی فعالیت های مجموعه بسیج اساتید در حوزه های مختلف از مهمترین اهداف این سازمان محسوب می شود.
مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان گفت: امسال مراسم روز ملّی بسیج اساتید با عنوان آئین بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی در دانشکده فنی شهید مهاجر برگزار می‌شود.
وی افزود: این مراسم فردا ( پنجشنبه) در سالن اجتماعات دانشکده فنی شهید مهاجر با حضور استادان و فرهیختگان دانشگاهی برگزار خواهد شد.
باقری اظهار کرد: در این مراسم از خانواده های شهدای مدافع حرم و بیش از 40 نفر از اساتید بسیجی استان اصفهان در حوزه های علمی، اندیشه ای، فرهنگی، بصیرت افزایی، جنگ نرم و معرفت افزایی تجلیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه از مجموع حدود 10 هزار عضو هیات علمی دانشگاه های استان اصفهان حدود 4 هزار نفر عضو سازمان بسیج اساتید هستند گفت: عضویت و جذب اساتید دانشگاه ها در این تشکیلات در سال 96 نسبت به سال گذشته پیشرفت 10 درصدی پیدا کرده است.
مسئول سازمان بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر در بیش از 93 دانشگاه و مراکز آموزش عالی این استان دفتر و کانون بسیج اساتید وجود دارد گفت: جذب اساتید به بسیج، به دور از هرگونه سلایق سیاسی یکی از اهداف مهم بسیج اساتید محسوب می شود.
31 خرداد سالروز شهادت شهید مصطفی چمران، روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.
ت 7150 / 2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بسيج اساتيد اصفهان انديشكده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۸۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان عیسی بابائی در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان، گفت: رویکرد کمیته امداد به سمت توانمندسازی، خودکفایی، اشتغال، درآمد با ثبات و پایدار است ، تا عزت و کرامت خانواده ها حفظ شود .

بابائی با اشاره به تفاهم نامه ایجاد مراکز نیکوکاری در دانشگاه آزاد اسلامی ، ادامه داد: با توجه به ماموریت های مهم کمیته امداد در بحث مسکن، اشتغال، بهداشت و درمان و مسائل فرهنگی ، همکاری و تعامل مراکز دانشگاهی ، علمی و پژوهشی بویژه دانشگاه آزاد اسلامی از طریق ایجاد مراکز نیکوکاری ،اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان ، نگاه پژوهش محور را در این حوزه بسیار مهم خواند و افزود: «دانشگاه‌ها می‌توانند با ابزار علمی و پژوهشی و شناسایی نقاط ضعف و قوت ما را در ارتقا و رسیدن به توسعه پایدار یاری کنند.

وی با اشاره به ۸۱۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده در سال گذشته ، تصریح کرد: مواردی مثل آموزش، توانمندسازی، مهارت افزایی، بازاریابی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است و در این زمینه از هر ایده‌ای که بتواند مددجویان کمیته امداد را به سمت درآمد پایدار و مکفی هدایت کند، استقبال می‌کنیم.

بابائی حمایت از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری را از دیگر برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) خواند و یادآور شد: در این حوزه نیز ما آمادگی داریم تا از دانشجویانی که بتوانند با بررسی وضعیت فقر و کمک به بالا بردن وضعیت معیشتی، کارآفرینی و... این عزیزان دخیل باشند، حمایت لازم را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان نیز ضمن تشکر از فعالیت های موثر کمیته امداد ،گفت: «این دانشگاه با کادر هیات علمی مجرب، فارغ التحصیلان کارآزموده و دانشجویانی پویا و نوآور آمادگی دارد تا در حوزه‌های علمی و پژوهشی کمیته امداد امام خمینی (ره) را یاری کند.

سید علی طاهری با اشاره به شعار سال ،افزود:  همه ما وظیفه داریم تا در جهت بالندگی کشور عزیزمان ایران گام‌های استواری برداریم و در تعلیم و تربیت نسل جوان بویژه ولینعمتان جامعه اسلامی در راستای افزایش مهارت های کسب و کار با همت و قدرتی مضاعف  رو به جلو حرکت کنیم.

گفتنی است : مقرر شد این جلسات به طور مستمر و با هماهنگی‌های معاونت‌های ذیربط با یکدیگر برگزار شود و ماحصل آن در نشست‌های بعدی مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار بگیرد.

دیگر خبرها

  • همکاری دانشکده آب اهواز در حل چالش‌های زیست محیطی خوزستان
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • طرح ملی درس عفاف و حجاب در طراحی پارچه و لباس دانشگاه های هنر
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا