Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@04:32:14 GMT

قسط اول پاداش فرهنگیان از ۱۰ روز آینده واریز می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۸۶۸۳

به گزارش ایلنا، سیدمحمد بطحایی با اشاره به اینکه پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا شهریورماه پرداخت می‌شود، اظهار داشت: نظر بر این بود که به ترتیب اولویت بازنشستگی، پاداش ها ۱۰۰درصد پرداخت شود اما نمایندگان معلمان بازنشسته اعلام کردند در سه قسط و به همه پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه هنوز هیچ وزارتخانه‌ای پاداش پایان خدمت کارکنان خود را پرداخت نکرده است، تصریح کرد: پس از تجمع چند روز قبل معلمان بازنشسته، ۶ نفر از نمایندگان آنها به دفتر بنده آمده و مسائل خود را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به این نمایندگان توضیح دادم که هیچ وزارتخانه‌ای پاداش ۹۶ کارکنان خود را پرداخت نکرده است البته در این مورد منظور شرکت‌ها نیست و ممکن است فردی همسر یا اقوامش در بانک یا شرکت‌های دولتی باشد و پاداش خود را دریافت کرده باشد که رویه آنها متفاوت است.

بطحایی با اشاره به اینکه اولین وزارتخانه‌ای که بنا بر تاکید دولت، پاداش پایان خدمتشان پرداخت می‌شود، آموزش ‌و پرورش است، گفت: پاداش پایان خدمت معلمان نسبت به سایر کارمندان تا حدودی پایین‌تر است و ممکن است کارمندی در یک وزارتخانه‌ ۱۵۰ میلیون تومان پاداش بگیرد اما معلمی داریم که ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان پاداش دارد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟

علی فرهادی، با بیان اینکه سال گذشته مجوز به کارگیری دوباره بازنشستگان براساس مصوبه سران قوا تعیین شد گفت: در این مصوبه ظرفیت به کارگیری ۷۰ هزار معلم بازنشسته با فعالیت ۲۴ ساعت در هفته در مدارس دولتی دریافت شد.

وی با بیان اینکه از ۷۰ هزار مجوز ظرفیت اخذ شده، تنها ۳۴-۳۵ هزار نفر از آن استقبال کردند افزود: علت این استقبال کم، پایین بودن نرخ حق التدریس‌ها است.

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه پرداخت حق التدریس در مدارس دولتی انجام می‌شود ادامه داد: افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان در دستور کار شورای حقوق و دستمزد قرار گرفته است.

وی پیش از این گفته بود: افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان تصویب می‌شود چرا که سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه با آن موافق هستند که با این کار معلمان ماده ۲۸ کمتری استخدام می‌شوند چرا که نیاز مدارس به معلم از روش‌های حق‌التدریس تامین می‌شود.

گفتنی است نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند تا در صورت نیاز، نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزش‌یاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند و با تصویب بند خ تبصره ۱۵ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

خ- وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز، مجاز است نسبت به بکارگیری معلمان بازنشسته (تا ۲۴ ساعت در هفته) و افراد دارای سابقه خرید خدمتی و حق‌التدریسی در وزارت آموزش و پرورش و آموزشیاران و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی، مدرسین طرح امین و معلمان قرآنی، به صورت حق التدریسی اقدام کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • درمانگاه فرهنگیان در میناب احداث شود
  • پایان انتظار تسویه دولت با فروشندگان طرح کالابرگ به زودی
  • چرا فرهنگیان از طرح بکارگیری دوباره بازنشستگان استقبال نکردند؟
  • سرپرست جدید پردیس بنت الهدی صدر اردبیل معرفی شد
  • امکان نظارت آنلاین معلمان بر صندوق ذخیره فرهنگیان فراهم شد
  • کاهش ورودی به دانشگاه فرهنگیان یک ابرچالش است
  • فیروزآباد قهرمان رقابت های فوتسال فرهنگیان فارس
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • چند درصد بودجه آموزش و پرورش صرف پرداخت حقوق می شود؟ | بیشترین جهش بودجه ای در این وزارتخانه
  • برخی از فرهنگیان هدیه روز معلم دریافت نکردند