Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-29@08:11:09 GMT

10 نکته که باید در مورد ریزش مو بدانید

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۸۷۰۰

صراط: 1. ژنتیک نقش مهمی دارد

زن‌ها هم از طرف پدر ژن به ارث می‌برند و هم از طرف مادر و این می‌تواند آن‌ها را بیشتر مستعد ریزش مو کند. هر چند فاکتورهای زیادی وجود دارد که در ریزش مو دخیل است اما ژنتیک، یکی از قوی‌ترین فاکتورهاست.

2. هورمون‌ها بخشی از مسئله هستند

تغییرات هورمونی نیز یکی از دلایل متداول ریزش مو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما در سنین بعد از یائسگی به سر می‌برید پس ریزش موهایتان مسئله‌ی غیرعادی نیست. زنانی که میزان تستوسترون خونشان بیشتر است نیز بیشتر مستعد الگوی مردانه‌ی طاسی هستند.

3. ریزش مو می‌تواند دلیل یک بیماری باشد

ریزش مو در زن‌ها برخلاف مردها عمدتاً به دلیل یک بیماری روی می‌دهد. اگر بتوانید علت را پیدا کنید پس ریزش مویتان نیز کاهش پیدا کرده و یا حتی متوقف خواهد شد. کم کاری تیروئید، کم خونی، ناهنجاری‌های هورمون‌ها شامل استروژن، تخمدان پلی کیستیک و یا حتی لوپوس همگی بیماری‌هایی هستند که می‌توانند موجب ریزش مو شوند. اگر یکی از این بیماری‌ها در مورد شما تشخیص داده شد، با شروع روند درمان، ریزش موهایتان نیز متوقف خواهد شد.

4. شستن موها مفید است


معمولاً گفته می‌شود که شستشوی مکرر موها خوب نیست. اما در واقع باید موهای خود را به طور مرتب بشویید تا آن‌ها را سالم و تمیز نگه دارید. شواهد نشان می‌دهد استفاده از شامپوهای بدون سدیم لوریل سولفات در پیشگیری از ریزش مو مفید است.
استفاده از نرم‌کننده نیز سودمند است اما نباید آن را به پوست سر بزنید.

5. استفاده‌ی زیاد از سشوار خوب نیست

خشک کردن موها به طور مرتب، مخصوصاً اگر به طور حرفه‌ای انجام نشود، می‌تواند به موها آسیب زده و آن‌ها را شکننده کند. اکستنشن نیز می‌تواند موها را ضعیف کند و موجب آلوپسی (کاهش موی سر) ناشی از کشش شود زیرا مو، کشیده شده و سنگین می‌شود. موها باید آزاد باشند تا خوب رشد کنند.

6. استرس می‌تواند ریزش مو را بیشتر کند

استرس‌های طولانی مدت می‌توانند تغییرات هورمونی ایجاد کنند و در نتیجه موجب سست شدن موها شوند. خود ِ ریزش موها نیز باعث استرس شده و می‌تواند چرخه‌ی معیوبی برای فرد ایجاد کند. اگر می‌دانید که ریزش موهایتان به علت استرس است حتماً برای کنترل و کاهش استرستان راهکار مفیدی در پیش بگیرید.

7. پروتئین مهم است

موهای شما از کراتین ساخته شده که یک پروتئین طبیعی است. رژیم غذایی سرشار از پروتئین کمک می‌کند تا موهایتان سالم و قوی بمانند. تخم مرغ، ماهی و گوشت کم چرب را حتماً در رژیم غذایی روزانه‌ی خود بگنجانید تا شاهد بهبود در موهای خود باشید.

8. امکان پُر پشت کردن موها وجود دارد

مکمل‌هایی وجود دارند که ادعا می‌کنند می‌توانند جلوی ریزش مو را بگیرند اما شواهد کمی وجود دارد که تائید کند این راهکارها واقعاً مؤثرند. مینوکسیدیل موضعی احتمالاً تنها محصولی است که معلوم شده برای کاهش ریزش مو در مواردی خاص، بی‌خطر و مؤثر است.

 

9. می‌توانید مو بکارید

اگر تمام وضعیت‌های را بررسی کردید و ریزش موهایتان همچنان ادامه داشت می‌توانید راهکار کاشت مو را در پیش بگیرید. این روش بیش از ده سال است که امتحان خود را پس داده و ثابت شده که برای خانم‌ها نیز تکنیک مؤثری است.

10. ریشه‌ی مشکل را پیدا کنید

اولین و مهم‌ترین کاری که باید برای ریزش مو انجام دهید، مراجعه به پزشک متخصص است. پزشک می‌تواند علت دقیق ریزش موهای شما و شیوه‌ی مناسب کاهش ریزش موهایتان را تعیین کرده و مشکل را برطرف کند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ ریزش سنگ در محدوده سیاه‌بیشه جاده چالوس

ریزش سنگ در محدودهٔ سیاه‌بیشه جادهٔ چالوس باعث مسدودی موقت این جاده شد. طبق اعلام پلیس راهور امروز مسیر جنوب به شمال جاده چالوس و آزادراه تهران شمال یک‌طرفه می‌شود.

دریافت 3 MB

دیگر خبرها

  • تیم ملی ایران در صدر استفاده از بازیکنان جوان در فیفادی
  • فیلم| ریزش سنگ در جاده چالوس، محدوده سیاه‌بیشه
  • این شش دلیل عامل مهم ریزش مو هستند
  • (ویدئو) ریزش سنگ در جاده چالوس، محدوده سیاه‌بیشه
  • ریزش سنگ در جاده چالوس (فیلم)
  • فیلم/ ریزش سنگ در محدوده سیاه‌بیشه جاده چالوس
  • بیان چند نکته توسط حاج آقا قاسمیان از نهج البلاغه + فیلم
  • تفاوت نفتکش با کشتی های حمل گاز LNG را بدانید (فیلم)
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟
  • دو نکته وزیر ارشاد از دیدار با رهبر انقلاب