Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مشهد - ايرنا - رئيس سازمان نظام مهندسي معدن خراسان رضوي گفت: حضور نيمه وقت مسئولان فني در معادن يا قراردادهاي صوري آنها با صاحبان معادن کارآيي چنداني ندارد و اين گونه فعاليت مسئولان فني، برخلاف قانون است.

حبيب الله ترشيزيان، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: تاکنون هيچ يک از مسئولان فني معادن استان به صورت تمام وقت و موثر فعاليت نداشته اند در حالي که براساس قانون بايد مسئول فني به صورت تمام وقت فعاليت داشته و بر عملکرد معدنکاران و بهره برداران و محيط زيست نظارت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اظهار کرد: از سوي ديگر مشاهده شده که افراد داراي تجربه به عنوان مسئول فني معادن با معدندار قراردادهاي صوري مي بندند و در واقع مسئول فني هيچ خدماتي به معدن ارائه نمي دهد يا اينکه دانش آموختگان دانشگاهي که فقط مباحث را به صورت تئوري فراگرفته بودند به عنوان مسئول فني حضور مي يابند که چندان کارايي ندارند.
رئيس سازمان نظام مهندسي معدن خراسان رضوي گفت: براساس قانون وجود مسئول فني براي همه معادن، حتي اگر يک کارگر داشته باشند، الزامي است و مسئول فني به عنوان فردي متخصص و کارآمد در حوزه معدن بايد نسبت به فعاليت معدنکاران نظارت داشته باشد.
ترشيزيان اظهار کرد: سازمان نظام مهندسي معدن طي يک سال اخير اقدام به اجراي طرحي تحت عنوان `ساماندهي مسئولان فني معادن` کرد تا قانون در اين خصوص به درستي اجرا شود و حضور مسئول فني در معدن به نفع معدندار و اقتصاد معدن باشد.
رئيس سازمان نظام مهندسي معدن خراسان رضوي ادامه داد: بزودي دوره هاي آموزش کاربردي مسئولان فني براساس نوع معدن توسط اين نهاد برگزار مي شود تا مسئولان فني متناسب با نوع معادني که قرار است در آن مشغول به فعاليت شوند آموزش ببينند.
وي ادامه داد: اين سازمان داراي بيش از سه هزار عضو متخصص با مدرک کارشناسي به بالا در رشته هاي زمين شناسي، مهندسي معدن، متالورژي و نقشه برداري است.
ترشيزيان گفت: بررسي انجام گرفته نشان داد تعداد مهندسان معدن باتجربه داراي پروانه اشتغال کمتر از شمار معادن است لذا مي توان کارورزي را که بتازگي از دانشگاه دانش آموخته شده در کنار يک فرد باتجربه در معدن قرار داد تا بتواند به عنوان مسئول فني تحت نظارت سازمان نظام مهندسي فعاليت کند.
به گزارش ايرنا، تاکنون براي 878 محدوده معدني داراي پروانه اکتشاف در خراسان رضوي پروانه بهره برداري صادر شده که اين معادن داراي 2 ميليارد و 862 ميليون و 650 هزار تن ذخيره مواد معدني و ميزان استخراج اسمي آنها در سال 29 ميليون و 555 هزار و 600 تن است.
/5132/7489
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۸۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش معادن شهرستان تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی زارع خورمیزی، گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 
مهدی زارع خورمیزی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی