Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-19@01:17:24 GMT

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه «فاطمة‌الزهرا(س)» کرمان

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۹۰۶۸

نگاهی به فعالیت‌های مؤسسه «فاطمة‌الزهرا(س)» کرمان

حوا کریم‌زاده، مدیرعامل مؤسسه فاطمة الزهرا(س) کرمان در رابطه با فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: موسسه فاطمة‌الزهرا(س) از سال 88 به صورت رسمی فعالیت‌های خود را آغاز و تاکنون کلاس‌های قرآن در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و حفظ قرآن برگزار کرده‌ است.

کریم‌زاده ادامه داد: در این مؤسسه دو دوره‌ تربیت مربی در رشته‌ روخوانی، روان‌خوانی و یک دوره در رشته آموزش مفاهیم نیز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود 50 مربی در این سه دوره تربیت شده‌اند که در مؤسسه فاطمة‌الزهرا(س) مشغول خدمت هستند و حتی به مؤسسات شهر «بافت» اعزام شده‌اند.

وی گفت: در طرح آموزش روخوانی کودکان، جذب بالا و تأثیرگذاری خوبی داشتیم. در این طرح از روش آقای احمد محسنی مربی «مهدالرضا» شهر مقدس مشهد الگو گرفتیم و کتب آن تهیه شد. 

مدیرعامل مؤسسه فاطمة‌الزهرای(س) کرمان تصریح کرد: در حال حاضر در مؤسسه چهار مربی مشغول هستند و کلاس‌های روخوانی روان‌خوانی، مفاهیم، ترجمه و تفسیر برای ترم تابستان برگزار می‌‌شود. ثبت‌ نام این کلاس‌ها از اوایل خرداد و تا هفته اول تیرماه ادامه دارد و ابتدای تیرماه آغاز ترم تابستان خواهد بود. با توجه به شرایط اجتماعی موجود و فضای حاکم بر شهر بافت استقبال از کلاس‌‌های قرآن تقریباً خوب است.

کریم‌زاده در رابطه با تأمین اعتبارات مؤسسه فاطمة الزهرا(س) بیان کرد: هزینه‌های مؤسسه از شهریه کلاس‌ها تأمین می‌شود که البته به‌خاطر سطح پایین مالی خانواده‌ها در گرفتن شهریه نیز مشکل داریم. همچنین مکان مؤسسه موقوفه است که مشکلاتی را به همراه دارد. به‌خاطر شرایط فعلی ادغام دو اتحادیه‌ قرآنی کشور که اخیراٌ پیش آمده برای تمدید مجوز نیز مشکلاتی را پیش‌رو داریم.

وی در پایان گفت: قصد داشتیم برای تأمیین برخی از هزینه‌ها مهد قرآن و یا مدرسه غیرانتفاعی راه‌اندازی کنیم، اما متأسفانه به علت مشکلاتی که آموزش و پرورش بر سر راه ما قرار داده است، نتوانستیم کاری از پیش‌‍ ببریم که اگر از طریق این خبرگزاری تعاملی با آموزش‌ و پرورش برقرار ‌شود، نیمی از کار ما انجام می‌شود.

یادآور می‌شود؛ موسسه فاطمةالزهرا(س) در استان کرمان، شهر بافت، بلوار امیرکبیر، خیابان پاسداران، کوچه 15 واقع شده است.

انتهای پیام

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: موسسات مردم نهاد استان کرمان ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۹۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دهقانی سانیج پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ملی گندم و نان که در سالن جلسات مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برگزار شد، نامگذاری یکی از روزهای کشور به نام روز ملی گندم و نان در تقویم ملی را ضرورت تشکیل این جلسه دانست و گفت: برای دستیابی به اهداف این نامگذاری باید دریابیم که چگونه این مؤسسه می‌تواند اثربخش باشد.

وی مطرح کرد: توسعه سطح زیر کشت و توسعه گندم یکی از نگاه‌های موجود است اما مسائل فنی و مهندسی که به بهره وری چرخه تولید نان تا سر سفره مردم کمک می‌کند، موضوع مهم دیگری به شمار می‌رود که نیازمند توجه بیشتر کشور است. با توجه به مسائل تولید غذا در کشور، برداشت این است که گندم و نان از نظر اهمیت رقیبی برای نفت محسوب می‌شوند و به همان میزان حائز اهمیت هستند.

دهقانی با بیان اینکه برخی کشورهای پیشرو در تولید گندم، این محصول را یک قدرت سبز می‌دانند و می‌توانند با تولید گندم و نان برخی مسائل تحریمی را در مقیاس دنیا مدیریت کنند، بر اهمیت خوداتکایی و خودکفایی در تولید گندم تاکید و اظهار کرد: در کشورهایی مانند ایران که نان قوت اصلی است، برای تحقق خودکفایی و بهره وری باید به زنجیره تولید تا مصرف نگاه علمی داشته باشیم.

رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با تاکید بر اینکه منابع ما برای تولید نان در کشور محدود است، بنابراین باید حداکثر بهره وری را از منابع موجود برای تولید داشته باشیم، بیان کرد: این مؤسسه از پنج بخش پژوهشی تشکیل شده که تقریباً چهار بخش می‌توانند در زمینه تولید گندم و نان مؤثر باشند که بخش‌های تحقیقات آبیاری زهکشی و تحقیقات ماشین‌های کشاورزی از این جمله هستند.

افزایش ۵۰ درصدی ماندگاری نان با استفاده از آرد کامل

وی تحقیقات هوشمند سازی کشاورزی و صنایع غذایی و فناوری‌های پس از برداشت را دیگر بخش‌های مؤثر در این زمینه دانست و مطرح کرد: امروز برخی یافته‌ها وارد عرصه شده‌اند اما نیازمند توجه بیشتر دستگاه‌های اجرایی و تمرکز بیشتر بر این موضوع به منظور تحقق هدف بهره وری هستیم. از رسانه‌ها درخواست می‌شود برای معرفی این یافته‌ها به کشور و فعالیت دستگاه‌های اجرایی با تمرکز بر دانش و تفکر کمک کنند.

دهقانی با بیان اینکه نه فقط در عرصه تولید بلکه در حوزه سیلوداری و به ویژه نانوایی‌ها باید تمرکز بیشتری بر مساله دانش، پژوهش و آموزش انجام شود، عنوان کرد: این مؤسسه امسال طرحی را تحت عنوان استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح به عنوان یک طرح ملی در کشور آغاز کرده که امیدواریم با توسعه آن شاهد ارتقای کیفیت نان در سفره مردم و کاهش استفاده از مکمل‌ها باشیم.

رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی با اشاره به اینکه آرد کامل موجب می‌شود به طور متوسط ماندگاری نان ۵۰ درصد افزایش یابد، مطرح کرد: در بخش کشاورزی به این جمع بندی رسیده‌ایم و معتقدیم که زمانی همه فعالیت‌های ما پایدار و اثربخش هستند که با مشارکت مردم انجام شوند، بنابراین مردم را مبنای اقدامات مؤثر در حوزه تولید نان قرار داده‌ایم تا از این طریق افزایش کیفیت آرد و نان محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح انتظار داریم همه نانوایی‌ها شبیه هم شوند. درست است که دستیابی به آرد کامل زمانبر است اما با آرد فعلی نیز آنچنان که باید و شاید به تولید نان پرداخته نمی‌شود. به نظر می‌رسد نانوایی‌ها باید آموزش‌های لازم در این زمینه را فراگیرند و دستگاه‌های تولید نان آنها به استانداردهای خاصی مجهز شود تا نان باکیفیت تولید کنند.

ورود به رتبه بندی نانوایی‌ها

دهقانی سانیج با اشاره به اینکه تمرکز این طرح بر نان‌های بربری و لواش است، بیان کرد: برنامه ریزی های لازم در حال انجام است تا این ادبیات در ۱۵ استان کشور جاری و طرح آغاز شود که تاکنون هشت استان بدین منظور اعلام آمادگی کرده‌اند. برخی استانداردهای مربوطه در کشور وجود دارند که سطح آنها باید ارتقا یابد. امید است با همکاری یکدیگر و مشارکت مردم و نانوایی‌ها بتوانیم این استانداردسازی را محقق کنیم.

رئیس مؤسسه تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی باز مهندسی فرآیندهای زنجیره تولید نان، انتقال دانش و ورود به سیلوها تا نانوایی‌ها را از جمله اهداف مدنظر عنوان و مطرح کرد: برای فعالیت‌های توسعه پایدار پنج شاخص وجود دارد که یکی از آنها این است که دانش پایه و مبنا قرار گیرد تا در عرصه تولید شاهد یکنواختی باشیم. همچنین قصد داریم به رتبه بندی نانوایی‌ها نیز ورود کنیم.

وی با اشاره به اینکه تدوین و تولید محتواهای آموزشی برای رده‌های مختلف نیز در دستورکار قرار دارد، بیان کرد: مراقب باشیم همه نیروها و توان ما برای داشتن آرد کامل متوقف نشود، باید بتوانیم کیفیت آرد فعلی را نیز در سطح نانوایی‌ها ارتقا دهیم. در این مسیر قصد استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه آرد و نان را نیز داریم تا بتوانیم این فرآیند را همه گیر کنیم و بحث کیفیت آرد و نان طی یکی دو سال در کشور جاری شود.

کد خبر 6080938

دیگر خبرها

  • مدیر عامل مؤسسه راینو: جهش تولید با مشارکت مردم، از درون جشنواره‌ های مردمی شکل می‌گیرد/ لزوم فعالیت گسترده در مسیر تبدیل تولیدات مردمی به کسب و کارهای محتوایی 
  • ۹۸ درصد گندم کشور با کمباین برداشت می‌شود
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • اجرای طرح استانداردسازی و ارتقای کمی و کیفی نان‌های مسطح در کشور
  • همه راه‌های اصلی و روستایی شمال استان کرمان باز هستند
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی
  • مدارس زاهدان و ۴ شهرستان کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • مدارس چهار شهرستان شرقی کرمان چهارشنبه تعطیل شد
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور از فردا ۲۹ فروردین ماه
  • برپایی موکب پذیرایی هیات بابل در غزه فلسطین