Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@20:44:43 GMT

گرگان| ۳ ‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در کشور خریداری شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۷۹۲۲۰

گرگان| ۳ ‌میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم در کشور خریداری شد

مدیر خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران‌ گفت: تاکنون ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم از ۲۲ استان کشور خریداری کرده‌ایم. ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از علی‌آبادکتول، برای نگهداری غلات ١٩ میلیون تن سیلو در کشور ایجاد شده که این میزان برای نگهداری گندم در کشور کافی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت سیلو‌داری و نگهداری گندم‌ تولیدی استان گلستان که کیفیت مطلوبی نسبت به دیگر گندم‌های استان‌های کشور دارد، امروز مسئولان سازمان اداره کل غله و خبرنگاران استانی و کشوری از مرکز خرید گندم بدراق هاشمی علی‌آباد کتول بازدید کردند.

سید مومن نیافر مدیر خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران در این بازدید با بیان اینکه این سیلو یکی از مدرن‌ترین سیلوهای کشور است، اظهار کرد: ‌این سیلو می‌تواند به صورت هوشمند، اطلاعاتی را از سیلوها به اتاق فرمان ارائه کند.

وی با بیان اینکه از نظر نگهداری گندم شرایط خوبی را در کشور داریم،‌ افزود: ‌در زمان خرید برای تسهیل خرید گندم مراکز موقت در نظر گرفته می‌شود که در این مراکز ضمن تخلیه، حمل به سیلو انجام می‌شود.

مدیر خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران به خالی بودن بخشی از ظرفیت‌های سیلوهای کشوز اشاره کرد و گفت: ‌مکان‌یابی که در سال 1372 انجام شده متناسب با تولید و مصرف بود اما متاسفانه در دوره‌ای این سیاست‌گذاری‌ها نادیده گرفته شد.

نیافر تاکید کرد: ‌ساخت بسیاری از این مراکز برخلاف نظر ما بوده و به سرمایه‌گذاران عنوان کردیم که توجیه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه تاکنون 3 میلیون و 400 هزار تن گندم در 22 استان کشور خریداری کردیم، ‌افزود‌: ‌هنوز برخی از استان‌ها وارد روال خرید گندم نشدند و براساس تجربه سال‌های گذشته یک‌هزار مرکز خرید در سطح کشور در نظر گرفته شده که شامل مراکز موقت،‌ دائمی و مراکز بخش خصوصی است.

حمید رضا علی‌محمدی‌ ‌مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان نیز درگفت‌وگو با خبرنگاران به سیلوی بدراق هاشمی اشاره کرد و گفت: ‌این سیلو 90 هزار تن ظرفیت دارد و در سال‌جاری 60 هزار تن از ظرفیت این سیلو استفاده شده است.

وی تصریح کرد: در این سیلو 28 میلیارد تومان بخش خصوصی سرمایه‌گذاری داشته و سرمایه‌گذاران آن از تسهیلات بانکی استفاده نکردند.

مدیر کل غله استان گلستان تاکید کرد: ‌امیدواریم در هفته‌های آینده این سیلو به بهره‌برداری برسد و در حال حاضر با توجه به فصل برداشت از این سیلو استفاده می‌شود. ‌ظرفیت ذخیره‌سازی گندم در استان گلستان یک میلیون 800 هزار تن است که از این میزان بخش دولتی 300 هزار تن ذخیره‌سازی می‌کند.

وی افزود:‌ این سیلو جزء مدرن‌ترین سیلوهای کشور است و امیدواریم کیفیت گندم در این سیلوها حڣظ شود.

مدیرکل غله استان گلستان با بیان اینکه در اقصی نقاط کشور سیلوی بتنی برای ذخیره‌سازی گندم مناسب است،‌ افزود: سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرده یک میلیون و 200 هزار ‌تن امسال تولید گندم در استان خواهیم داشت و تاکنون 834 هزار تن تا پایان وقت اداری دیروز در گلستان ذخیره‌سازی گندم اتفاق افتاده است.

انتهای پیا‌م/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱ هزار و ۳۲۰ تن گندم از نیمه دوم فروردین تاکنون از کشاورزان استان به ارزش سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال خریداری شده است.
حسینی افزود: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین و ۶۰۰ دستگاه دروگر برای برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید برای تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده است و به بهره برداران در برداشت و خرید گندم کمک می‌کنند.
وی گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل داده اند.

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • گرگان در سوگ صادق آل محمد
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر خریداری شد
  • خرید ۲۸ هزار تن گندم از کشاورزان استان بوشهر
  • خریدار بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • تمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد
  • خریداری بیش از ۸۵۲ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • بازدید مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از مراکز خرید گندم در خوزستان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم در سیستان و بلوچستان