Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- شاخص بورس در آخرين روز کاري فصل بهار (چهارشنبه) با رشد 2 هزار و 368 پله اي، رکورد 108 هزار و 872 واحدي را ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، فصل بهار در حالي پايان يافت که رکوردهاي تاريخي بازار بورس در آن ثبت شد.
در روز کاري پاياني خردادماه شاخص بورس توانست براي نخستين بار وارد کانال 108 هزار واحدي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در معاملات امروز 2 ميليارد و 557 ميليون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش هفت هزار و 2 ميليارد ريال در 133 هزار و 508 نوبت دادوستد شد.
بررسي شاخص هاي اصلي بازار سرمايه نيز نشان مي دهد شاخص قيمت (وزني - ارزشي) که در آن ارزش سهام شرکت هاي بزرگ اثر بيشتري بر شاخص مي گذارد، 727 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت هاي بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، يکسان در نظر گرفته مي شود، 174 واحد بالا رفت.
شاخص قيمت (هم وزن) نيز 126 واحد رشد کرد؛ اين شاخص بيانگر سطح عمومي قيمت سهام شرکت هاي پذيرفته شده در بورس است.
همچنين شاخص آزاد شناور 2 هزار و 154 واحد افزايش يافت؛ اين شاخص بخشي از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان مي دهد.
شاخص بازار اول (مربوط به شرکت هاي بهتر از نظر سرمايه، سودآوري و درصد سهام آزاد شناور) يک هزار و 835 واحد و شاخص بازار دوم بورس نيز چهار هزار و 235 واحد رشد کرد.
** فلزات اساسي در صدر جذابيت
گروه فلزات اساسي در معاملات امروز بورس صدرنشين شد؛ در اين گروه 301 ميليون سهم به ارزش يک هزار و 78 ميليارد ريال دادوستد شد.
گروه فراورده هاي نفتي به ارزش يک هزار و 56 ميليارد ريال و شيميايي به ارزش 945 ميليارد ريال جايگاه هاي بعدي را به خود اختصاص دادند.
در رده چهارم معاملات امروز، گروه کاني هاي فلزي با دادوستدي به ارزش 894 ميليارد ريال قرار گرفت. گروه خودرو نيز با معاملاتي به ارزش 449 ميليارد ريال، رده پنجم را از آن خود کرد.
در معاملات امروز، نمادهاي فارس (هلدينگ خليج فارس)، کگل (صنعتي ومعدني گل گهر)، فولاد (فولاد مبارکه)، ومعادن (توسعه معادن و فلزات)، کچاد (صنعتي و معدني چادرملو) و شپنا (پالايش نفت اصفهان) بيشترين تاثير مثبت را بر رشد شاخص داشتند
** رشد 28 واحدي آيفکس
شاخص فرابورس (آيفکس) در معاملات امروز بيش از 28 واحد رشد کرد و در ارتفاع بالاتر از يک هزار و 241 واحدي قرار گرفت.
در بازار فرابورس، بيش از يک 521 ميليون سهم و اوراق بهادار به ارزش بيش از 2 هزار و 743 ميليارد ريال خريد و فروش شد.
در معاملات امروز، نمادهاي پتروشيمي زاگرس (پتروشيمي زاگرس)، مارون (پتروشيمي مارون)، ذوب (ذوب آهن)، ارفع (آهن و فولاد ارفع) و هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) با تاثير مثبت، شاخص را بالا کشيدند.
**بازدهي بازار سرمايه واقعي است
رييس کميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با پايگاه خبري بورس و اوراق بهادار از مردم خواست سراغ بازدهي هاي واقعي اقتصادي از جمله بازار سرمايه بروند.
محمدرضا پورابراهيمي تاکيد کرد عرصه هايي مانند ارز، طلا و سکه بازارهاي نوسان گيري و کوتاه مدت است و بلندمدت نخواهد بود.
وي افزود: التهابات و هيجانات اخير اقتصادي از جمله در بازار طلا و خودرو، دلايل اقتصادي واقعي ندارد و بخش عمده اي از اين التهابات، غير اقتصادي و ناشي از فضاي رواني و سياسي است.
رييس سازمان بورس و اوراق بهادار نيز در گفت و گويي با اشاره به دلايل رشد تاريخي چند روز گذشته بازار سرمايه گفت: افزايش سودآوري شرکت ها، انتقال نقدينگي از ساير بازار ها به بورس و پايداري، تنوع و شفافيت، عوامل ورود منابع جديد به بازار سرمايه است.
اقتصام*2022*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۹۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تاریخی رئال به نام مودریچ شد

با حضور در بازی مقابل کادیز، لوکا مودریچ با 38 سال و 7 ماه و 27 روز به مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید در لالیگا تبدیل شدورکوردی تاریخی رادررئال مادرید شکست. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ در این بازی لوکا مودریچ از ابتدا درون ترکیب رئال مادرید قرار داشت و کارلو آنچلوتی تا انتهای بازی این ستاره کروات را درون زمین نگه داشت و او را تعویض نکرد. در حقیقت لوکا مودریچ یک بازی کامل انجام داد. این ستاره اهل کشور کرواسی عملکرد خوبی در این بازی داشت و یک پاس گل هم داد. او روی گل اول رئال مادرید که توسط براهیم دیاز در دقیقه 51 زده شد، پاس گل داد.

لوکا مودریچ با حضور در این بازی رکورددار مسن ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید شده که در یک بازی لالیگایی به میدان می رود. مودریچ با داشتن 38 سال و 238 روز پیرترین بازیکنی است که تا حالا برای رئال مادرید در لالیگا بازی کرده است. رکورد قبلی متعلق به پوشکاش بود که با 38 سال و 233 روز در لالیگا برای رئال مادرید بازی کرده بود. رکورد پوشکاش از سال 1965 باقی مانده بود و حالا لوکا مودریچ آن را شکسته است.

مسن‌ترین بازیکنان تاریخ رئال مادرید در لالیگا

لوکا مودریچ؛ 38 سال و 7 ماه و 27 روز

فرانس پوشکاش؛ 38 سال و 7 ماه و 19 روز

پاکو بویو؛ 38 سال و 2 ماه و 3 روز

یرزی دودک؛ 38 سال و 1 ماه و 28 روز

آلفردو دی استفانو؛ 37 سال و 10 ماه و 23 روز

پاکو خنتو؛ 37 سال و 7 ماه

مودریچ در فصل آخر قرارداد خود با رئال مادرید قرار دارد و هنوز قرارداد جدیدی امضا نشده است و باید دید که لوکا مودریچ در رئال مادرید می ماند یا این که کار او در این باشگاه به اتمام می رسد. 

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی رئال به نام مودریچ شد
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • بازدید استاندار لرستان از روند ساخت مسکن ملی بروجرد
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • نوسان قیمت طلا و سکه در بازار رشت تا ساعت ۱۳:۰۰
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان