Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد در اظهاراتی نسبت به تجاوز نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان به بندر حدیده یمن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العالم، زید بن رعد حسین با ابراز نگرانی نسبت به تجاوز نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان به بندر حدیده یمن، گفت: «این حمله جان میلیون‌ها انسان را به خطر انداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در آخرین سخنرانی خود در مقابل شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد پیش از پایان دوره ماموریتش، افزود: «تاکید می‌کنم نسبت به حملات جاری ائتلاف به رهبری عربستان و امارات به حدیده بسیار نگرانم، حملاتی که خسارت‌های زیادی میان انسان‌ها بر جای گذاشته و در حال تبدیل شدن به یک فاجعه‌بار است و این نیاز وجود دارد که کمک‌های بشردوستانه برای جان میلیون‌ها انسان باید به بندر حدیده ارسال شود.»

رعد حسین گفت:‌ «عربستان و امارات همچنان به بمباران مناطق مسکونی در حدیده ادامه می‌دهند و در حال تسلط بر فرودگاه این شهر هستند. باوجود این، ارتش و کمیته‌های مردمی به‌دلیل مقاومت قهرمانه‌شان تلفات بیشتری می‌دهند.»

کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد همچنین از واشنگتن خواست تا سیاست‌های بی‌رحمانه خود را که باعث شده است کودکانی که به‌طور غیرقانونی از مکزیک وارد آمریکا می‌شوند، از مادر و پدرانشان جدا شوند، متوقف کند.

زید بن رعد حسین در واکنش به خروج آمریکا از شورای حقوق بشر آمریکا گفت: «این تصمیم ناگهانی و ناامیدکننده بود. با توجه به وضعیت حقوق بشری جهان امروز، واشنگتن باید تلاش‌های خود را در این راستا تقویت کند، نه اینکه از گود خارج شود.»

وی با تاکید بر نقض گسترده و مداوم حقوق بشر علیه مسلمانان روهینگیایی در میانمار، چین را به جلوگیری از فعالیت طرف‌های مستقل برای شهادت دادن مقابل هیات‌های حقوقی سازمان ملل متحد متهم کرد.

47 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد کمیته‌ای بین‌المللی را برای بررسی موارد نقض حقوق بشر در میانمار، ونزوئلا و نیکاراگوئه تشکیل داده‌اند.

زید بن رعد حسین یک روز پیش از پایان دوره ماموریتش به‌عنوان کمیسر ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره نقض حقوق بشر در بحرین گفت: «نظام آل‌خلیفه همچنان به سرکوب مردم و اجرای قوانین بازدارنده حقوق اولیه انسان‌ها ادامه می‌دهد. من از حکومت بحرین بارها خواسته‌ام فضای مناسبی را به‌وسیله ایجاد برخی سازو کارها همچون آزادی زندانیان سیاسی، پایان مجازات‌های قانونی و سیاست ارعاب علیه فعالان صلح‌جوی سیاسی و حقوقی که خواستار حقوق سیاسی، برابری و اجرای حقوق بشر هستند، ایجاد کند تا فضای اعتماد عمومی به این کشور بازگردد.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۷۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • اگر حزب الله نبود اسرائیل به اکثر مناطق لبنان تجاوز می‌کرد
  • هشدار جدی فرمانده ارشد ارتش به دشمنان: جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی را با قدرت می دهیم /پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکا
  • عربستان برای حمایت از اسرائیل ائتلاف عربی تشکیل می‌دهد
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین