Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:04:40 GMT

سیاست های مهاجرتی'ترامپ' دامن هند را هم گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۰۳۶۸

سیاست های مهاجرتی'ترامپ' دامن هند را هم گرفت

دهلی نو - ایرنا-سیاست جدید مهاجرتی 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا با زندانی شدن 52 مهاجر هندی در زندانی درایالت فدرال آمریکا و جدایی تعدادی از آنها از کودکانشان ،دامن دهلی نو که روابط نزدیکی با آمریکا دارد را نیز گرفت.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه 'تایمز او ایندیا'، در ماه گذشته 123 نفر که به دنبال پناهندگی در آمریکا بودند به این زندان منتقل شده اند که بیشتر آنها متعلق به جنوب آسیا بوده و با زبان های هندی و پنجابی سخن می گویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک سازمان غیردولتی فعال در امور مهاجرین در این ایالت روز گذشته خبر داد که این افراد در معرض سو استفاده و بدرفتاری قرار دارند.
شبکه آمریکایی مهاجران آسیا-اقیانوسیه در 'اورگان' اعلام کرد که در طول بازداشت این افراد، فرزندان از والدین خود جدا شده اند اما به تعداد این کودکان اشاره نکرد.
یک مقام فرمانداری این شهر گفت:حدود 2 هزار کودک در دو ماه گذشته از خانواده های خود جدا شده اند.
وی با تاکید بر خاتمه دادن به سیاست جدایی والدین از فرزندانشان افزود:باید همه افراد بازداشت شده از حقوق قضایی عادلانه بهره مند شوند.
معمولا بازداشت مهاجران هندی در رسانه های امریکا منعکس نمی شود.
انتشار خبر بازداشت این مهاجران پس از بازدید چهار نفر از اعضای دموکرات شهر اورگان به زندان این شهر و دیدار با زندانیان منتشر شد.
'ارل بلومنوائر'سناتور جمهوریخواه آمریکایی گفت که این اقدام دولت آمریکا شرم آور است .
وی افزود:بیشتر پناهجویان بازداشت شده سیک و یا مسیحی هستند.
وزارت امنیت داخلی آمریکا هفته گذشته اعلام کرد که در جریان شش هفته برخورد با مهاجران غیرقانونی در مرز جنوب این کشور با مکزیک، حدود 2 هزار کودک از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند.
طبق اعلام 'جف سشنز'، دادستان ایالات متحده، با اجرای سیاست جدید « مدارای صفر»، وزارت امنیت داخلی تمام پرونده‌های ورود غیرقانونی را به واحد تعقیب جنایی ارجاع می‌دهد.
مطابق قوانین آمریکا بازداشت کودکان به همراه والدینی که متهم شده اند ممنوع است اما از زمان آغاز عملیاتی شدن طرح، جداسازی کودکان از پدرومادرهایشان به طور مکرر این اتفاق رخ داده است .
این اقدام دولت آمریکا باعث اعتراض سازمان ملل ،گروههای مدافع حقوق مهاجرین ، سازمان‌های حامی حقوق کودکان و گروه‌های وابسته به کلیساها شده است.
متقاضیان پناهندگی که خود را به دفاتر رسمی مرزی آمریکا معرفی کنند معمولا از خانواده جدا نمی‌شوند.
با جداسازی کودکان از والدین ، سرپرستی آنان به وزارت سلامت و بهزیستی واگذار می‌شود.
'باراک اوباما' رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در سال 2014 گفته بود نظام مهاجرتی این کشور شکست خورده است و این امری است که همگان از آن مطلع هستند.
از سوی دیگر بر اساس اعلام سازمان ملل، بیش از هفت هزار هندی در سال گذشته از آمریکا تقاضای پناهندگی کردند.
آساق**267**1424 *1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۰۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان

حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند. 

طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن این ۲ کشور شد
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن این ۲ کشور شد | ماجرای جلسه فوری و محرمانه در دفتر او
  • نتانیاهو از ترس بازداشت دست به دامن انگلیس و آلمان شد
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • اعتراف ترامپ درباره هزینه‌های آمریکا برای جنگ در خاورمیانه (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا