Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:52:18 GMT

تکلیف اجرای برگزیده‌ی تئاتر دانشگاهی مشخص شد

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۰۷۳۲

نمایش های برگزیده بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه خواهند رفت.

به گزارش ایسنا،مرکز تئاتر مولوی به عنوان  اصلی‌ترین پایگاه تئاتر دانشگاهی کشور و حامی همیشگی جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی، با توجه به رویکرد آکادمیک و رسالت این مرکز جهت حمایت و معرفی تولیدات نمایشی دانشجویان مراکز آموزش عالی کشور، برنامه حمایتی خود از اجرای عموم برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه گزارش روابط عمومی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران آمده است: پس از برگزاری نشست‌های مشترک مابین حسین عبدالهی دبیر دوره بیست و یکم جشنواره تئاتر دانشگاهی و امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی، اکثر نمایش‌های برگزیده این دوره از جشنواره طی سال جاری در سالن‌های مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه خواهند رفت.

بدین ترتیب لیست آثار برگزیده‌ بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی در سه بخش "تئاتر صحنه‌ای"، "تجربه‌های اجرا"، "مرور تئاتر دانشجویی" و سالن مورد توافق برای اجرا تا پایان سال ۱۳۹۷ اعلام میشود؛

• برگزیدگان بخش تئاتر صحنه‌ای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران:

"هار"- حسین پوریانی فر- دانشگاه سوره (سالن اصلی)

"آنشرلی با موهای خیلی قرمز"-  امیربهاور اکبرپور دهکردی - دانشگاه شهرکرد (سالن اصلی)

"مقدس"-  سعدی محمدی -  دانشگاه تربیت مدرس (سالن اصلی)

"فرایند"- علی کرسی زر -  دانشگاه سوره (سالن اصلی)

• برگزیده بخش تجربه‌های اجرای بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران

"کوهستان"- آرش پروین -  دانشگاه تهران (سالن کوچک )

• برگزیده بخش مرور تئاتر دانشجویی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران

"ال اس دی"-  پویا عربگری -  دانشگاه هنر (سالن کوچک)

ضمنا اجرای عمومی سه نمایش دیگر نیز با توجه به درخواست کارگردانان و پیشنهاد دبیرخانه با موافقت و مساعدت مدیر مرکز تئاتر مولوی همراه شده و در این مرکز به روی صحنه خواهند رفت:

"از خط زرد فاصله بگیرید"–‌ رضا رشادت-  دانشگاه تربیت مدرس (سالن اصلی)

"ویتسک"–  حجت حسینی -  دانشگاه تهران (سالن اصلی)

"برف"–  محمد ظهرابی -  دانشگاه تهران (سالن کوچک)

چندی پیش از این، نمایش "مائو بودن" به کارگردانی حامد سلیمان زاده از آثار حاضر در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران نیز در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه رفته است.

در خبر دیگر از تالار مولوی آمده است: نمایش های«پرده خانه» به کارگردانی شیما اسدی از دانشگاه سوره در روز دوشنبه و «آقامحمد خان» به کارگردانی نوید معمار کرمانی از دانشگاه تهران در روز سه شنبه، در مرکز تئاتر مولوی با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه افتتاح شدند.

اجرای نمایش های «آقامحمد خان» و «پرده خانه» در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی از روز دوشنبه 28 خردادماه تا 22 تیرماه ادامه خواهد داشت.

«آقامحمد خان» هر شب -به غیر از شنبه ها- ساعت 18 و با بازی بازیگرانی همچون امیر حسین باقریان، نیلوفر شایانی، نیلوفر لاری، علی داوودی، حسام باقریان، از دانشجویان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و «پرده خانه» هر شب -به غیر از شنبهها- ساعت 20:30 با بازی پرنیا بارزید، ابراهیم برزیده، نیکو پشوتن، امیرحسین حکیمی، مجید خلیلی، شادی شاه علی، عسل غروی، آیدا فرخ منش، کیمیا هوشمند از دانشجویان دانشگاه سوره به روی صحنه می روند.

نمایش «شکیل اونیل» به کارگردانی امیر کامران و علی حسین زاده از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد از 5تیرماه به اجراهای این مرکز اضافه خواهد شد.

مرکز تئاتر مولوی، همه روزه -به جز شنبه ها- در خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، میزبان مخاطبان است.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگار مهر، جایزه بهترین شرکت‌کننده و نشان آبی آسمانی فیاپ از جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان به مهدی آشنا عکاس ایرانی رسید.

جشنواره بین‌المللی عکس «نوروز» در تاجیکستان از ۲۶ مارچ تا ۲۹ آوریل ۲۰۲۴ برابر با ۷ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برگزار شد که دارای مجوز (پاتروناژ) فدراسیون هنر بین‌المللی فیاپ است.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در سال ۱۳۸۸ با تصویب قطعنامه‌ای روز ۲۱ مارس را با عنوان فرهنگ صلح به عنوان روز جهانی «نوروز» به تصویب رساند و در تقویم خود جای داد. از این پس نوروز به‌عنوان یک مناسبت بین‌المللی به رسمیت شناخته شد.

در اطلاعیه دفتر روابط عمومی مجمع عمومی سازمان ملل آمده‌است که امروزه بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در ایران، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، سایر کشورهای آسیای میانه و قفقاز، ترکیه، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، هند، در منطقه بالکان، آلبانی و مقدونیه، حوزه دریای سیاه و خاورمیانه آغاز فصل بهار را با سنت باستانی عید نوروز که تاکیدی است بر زندگی در هماهنگی و تعادل با طبیعت، جشن می‌گیرند.

جشنواره بین المللی عکس «نوروز» نیز در همین راستا برگزار می‌شود.

کد خبر 6091942 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • ۸۴ تیم برگزیده جشنواره ملی لکوکاپ ایران شدند
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • باشگاه خبرنگاران جوان لرستان برگزیده جشنواره رسانه‌ای «بر بلندای حضور» شد
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی برگزار شد
  • عکاس خبرگزاری مهر آذربایجان‌شرقی برگزیده جشنواره ملی عکاسی سنندج
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی