Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@00:26:21 GMT

روش نوین جراحی از راه دور در انگلیس

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۲۸۰۹۶۶

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پزشکان انگلیسی در لندن توانستند با استفاده از صفحه نمایشگر و بازوهای مکانیکی، از راه دور غده پروستات یک بیمار را در محلی دیگر عمل کنند.
رسانه ها در انگلیس نوشتند پروفسور پروکار داسگوپتا (Prokar Dasgupta )، جراح بیمارستان گایز (Guy’s Hospital) در لندن، اوایل ماه جاری توانست با استفاده از یک نمایشگر و بازوهای مکانیکی، با استفاده از فناوری جدید، از راه دور بر عمل جراحی سرطان پروستات یک فرد نظارت کند و حال بیمار اکنون کاملا خوب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه ایوینینگ استاندارد نوشت این فناوری نوین که پروکسیمی (Proximie) نام دارد، به استادان جراحی اجازه می دهد در حالی که در یک جا مستقرند، خود را به اتاق های عمل در سراسر جهان وارد و بر اعمال جراحی نظارت و بخش های مهم و حیاتی را خود جراحی کنند. این فناوری تاکنون در میدان ها و مناطق جنگی به کار می رفت و اکنون برای جراحی در سراسر جهان اماده است.
روزنامه ایوینینگ استانداردهم در این باره نوشت: با استفاده از این فناوری، استادان جراحی می توانند با بهره گیری از نرم افزاری که بر روی رایانه شان نصب می شود، از چگونگی عمل جراحی با دقت آگاه شوند و مراحل جراحی را ملاحظه و همزمان، جراحان را در اتاق عمل، از نظر خود آگاه کنند.
همچنین جراح می تواند بر روی نمایشگری که در اتاق عمل نصب شده است، نحوه حرکت انگشتان و دست استاد جراحی را ملاحظه و از آن پیروی کند و مطابق با آن، بازوهای مکانیکی را برای عمل جراحی، به حرکت در آورد. ایوینینگ استاندارد نوشت این روش نوین را خانم نادین حجاج – حرم (Nadine Hachach-Haram)، استاد جراحی بیمارستان گایز و سنت توماس در لندن ارائه کرده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: روش نوین جراحی انگلیس مکانیکی راه دور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۲۸۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

یازدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شطرنج بانوان با قهرمانی تیم نخبگان گیلان خاتمه یافت. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج، یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان شطرنج ایران یادواره شهید آرمان علی وردی با 750 میلیون جایزه نقدی از پنج‌شنبه 30 فروردین‌ ماه به مدت 6 روز در محل فدراسیون شطرنج برگزار شد.

اعلام اسامی نفرات ثبت‌نام کننده در انتخابات فدراسیون شطرنج

 

لیگ برتر شطرنج بانوان ایران با حضور 8 تیم باشگاه نخبگان، باشگاه شطرنج افلاک، باشگاه پیشگام نوین رایمند شهرضا، باشگاه پیشگام نوین تهران، باشگاه اندیشه نوین ساری، باشگاه فیل خوب اراک، باشگاه ابتکار لنگرود و دانشگاه تهران آغاز به کار کرد و در نهایت با قهرمانی باشگاه نخبگان گیلان، نایب قهرمانی فیل خوب اراک و سومی پیشگام نوین تهران به پایان رسید.

مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور مسئولان فدراسیون شطرنج و اعضای تیم‌ها برگزار و جام و مدال و حکم و جوایز این رقابت‌ها به عنوان‌داران اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با این فناوری انقلابی، معلولیت دیگر محدودیت نخواهد بود
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • فناوری واقعیت‌افزوده، انقلابی بزرگ در جراحی
  • کار مدافع آلومینیوم به اتاق عمل کشید(عکس)
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین
  • آشنایی باشگاه‌های ورزشی با اصول باشگاه داری نوین
  • راهکار سند تحول قوه قضاییه برای ارزیابی ادله در محاکم
  • راهکار سند تحول برای استفاده حداکثری از فناوری‌های نوین در تحصیل و ارزیابی ادله